Localhost, sweet localhost
Je moet apple filesystem support in je kernel hebben zitten
Dan kun je 'm mounten en er allemaal gekke dingen mee gaan doen
. Als je een Linux fileserver wilt maken die ook voor macs toegankelijk moet zijn is er 'netatalk'.
Succes
Succes
mogelijk heb ik die al ingebouwd... hoe zie ik dat, en wat is vervolgens ongeveer het mountcommando? (dan kom ik er verder zelf wel weer uit.)
Verwijderd
volgensmij heb je een projectje dat netatalk heet...kan handig zijn.
voor info over mount doe je 'man mount'
voor info over mount doe je 'man mount'
haha..
Het mount commando ken ik echt wel.
Ik wil weten wat ik als FS en DEVICE in moet vullen.
Poging II: We weet hoe ik dat ongeveer kan doen?
Het mount commando ken ik echt wel.
Ik wil weten wat ik als FS en DEVICE in moet vullen.
Poging II: We weet hoe ik dat ongeveer kan doen?
ANS -> NOS, mounten van filesystems is imho in de meeste gevallen simpelweg een NOS aangelegenheid
Verwijderd
ik draai hier een linux fileserver met netatalk dr op...
om te kijken of je appletalk support hebt:
$ dmesg |grep 'Apple'
# let op de hoofletter!!!
if so, das mooi, netatalk downloaden (freshmeat.net) compile, en runnen.... tip: na alles geconfigged te hebben, eerst atalkd, en daarna pas afpd starten
als je nog vragen hebt, just contact me
om te kijken of je appletalk support hebt:
$ dmesg |grep 'Apple'
# let op de hoofletter!!!
if so, das mooi, netatalk downloaden (freshmeat.net) compile, en runnen.... tip: na alles geconfigged te hebben, eerst atalkd, en daarna pas afpd starten
als je nog vragen hebt, just contact me
netatalk is om filesystems te sharen zodat ze op een mac toegankelijk zijn
Voor zover ik weet is er geen enkele manier om het andersom te regelen via appletalk, maar mischien kun je een nfs server vinden, of iets met smb.
Of je installeert linux er op en laat em z'n werk verder met netatalk doen, linux op een powermac werkt hier perfect
dat mount gebeuren is om mac filesystems local te mounten, oftewel, als je een hfs partitie hebt op een hd die je in linux wilt mounten. HFS+ werkt overigens (nog) niet.
Voor zover ik weet is er geen enkele manier om het andersom te regelen via appletalk, maar mischien kun je een nfs server vinden, of iets met smb.
Of je installeert linux er op en laat em z'n werk verder met netatalk doen, linux op een powermac werkt hier perfect
dat mount gebeuren is om mac filesystems local te mounten, oftewel, als je een hfs partitie hebt op een hd die je in linux wilt mounten. HFS+ werkt overigens (nog) niet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1