Toon posts:

Welke printer voor fotokwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een printer om gescande foto's zo mooi mogelijk uit te printen.
Welk merk komt hier zo natuur getrouw mogelijk over.
Ik wil rond de 400 euro besteden.
Geven jullie mij eens goed advies

Bedankt

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Epson staat wel bekend om hun goede fotokwaliteit. Ik zou me daar eens in verdiepen als ik jouw was. Ik heb zelf de 640 en ik moet zeggen dat ie het nog steeds keurig doet. Dat is dan ook de reden dat ik die printer heb aangeschaft. Succes.

I think, therefor I am.....I think.

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een goedkope HP Deskjet 940c.
Heb laatst een foto gemaakt met mijn digitale-fotocamera en uitgeprint op glans-foto papier van de V&D op mijn 940c en ben zeer tevreden over de kwaliteit.
T'is net een echte foto.

Er zullen voor 400 Euro ongetwijfeld nog mooiere foto-printers zijn, maar voor de prijs van de 940c ben ik zeer tevreden, en het zijn echt mooie foto's.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Epson photo all the way !
ik heb een epson photo printer gehad en die afdrukken zijn niet van echte foto's te onderscheiden
nu heb ik een HP 980cxi en die kwaliteit is zeker minder omdat HP de kleuren op papier mengt dmv kleine stipjes
bijvoorbeeld een geel stipje en een rood stipje naast elkaar maakt oranje
Epson mengt deze in de printer zelf dus dan komt er ook een echt oranje stipje op papier
een nadeel hiervan is wel als da verstopt raakt kan je net zo goed een nieuwe epson kopen want dat is net zo duur als laten repareren
Bij HP douw je er een nieuw inktblok in en dan doet ie ut weer

Verwijderd

is het nog steeds zo bij epson (of canon?) dat je alleen nieuwe inkt koopt zonder een nieuwe printkop (die de inkt op het papier aanbrengt)???

bij een hp-cartridge krijg je namelijk zowel nieuwe inkt als een nieuwe printkop!
voordeel is dat je telkens nieuwe/schone printkoppen hebt en de kwaliteit dus 'niet' minder wordt (het kan natuurlijk altijd minder worden door slijtage/vuil van de printer zelf)

dacht zelf dat je bij epson (of canon?) printers alleen nieuwe inkt moest kopen; je blijft dus printen met dezelfde printkoppen (kwaliteit minder door slijtage?)

weet iemand of dit nog steeds zo is?? ik moet namelijk nog een printertje kopen voor m'n opa :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bij Canon heb je de S600 en S800 printers. Deze zijn beide goed geschikt om foto's mee af te drukken en beiden geven ze een zeer mooi resultaat.

Deze printers hebben allebij een vaste printkop in de printer zitten en deze valt ook binnen de garantie. Dus als je printkop kapot gaat wordt deze kosteloos vervangen. Standaard zit er op Canon printers 1 jaar garantie, maar als je dan bijvoorbeeld ook nog eens een servicepack afsluit dan heb je ook nog 3 jaar garantie.

Uiteraard hebben deze printers ook net zoals alle nieuwe printers van Canon losse inktpatronen voor iedere kleur. Ik weet niet wat de prijs van deze dingen op dit moment is, maar dat kun je vast terugvinden in de pricewatch.

edit:

Oei... dit ziet er nog best wel uit als een verkooppraatje ;) Advies: kijk in de winkel naar afdrukken van de printer die je eventueel gaat kopen, zodat je ziet wat ze kunnen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• marsian
  • Laatst online: 12:53
bij canon heb je een printkop die in de printer zit, maar te vervangen is als deze versleten is. Je koopt dus losse cartridges met inkt. Deze kan je vrijgoedkoop naamaak krijgen. Vaak werken ze met losse kleuren.

Hp heeft op elke cartridge een nieuwe printerkop zitten, je houd dus een optimale kwaliteit, terwijl deze bij canon gelijdelijk terugloopt (verstopt rakende spuitmondjes)

Epson werkt met een andere techniek dan canon en hp en daardoor hebben zij een printkop die vastzit in de printer. Is deze versleten, dan moet je je printer naar epson sturen voor reparatie, twv zeker 150 piek!

Epson heeft de beste kwaliteit van afdrukken. Zij maken gebruik van de piezo techniek. Dit houd in dat de inkt een electrize lading krijgen en op het papier word gespoten. Hp en canon werken met een techniek waarmee de inkt in de kop snel heel heet wordt gemaakt en op het papier gespoten wordt.
De techniek van epson is beter, maar ik zou voor een hp of canon kiezen, omdat je vroeg of laat die printkop moet vervangen (als je weinig print niet)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 13:18 schreef Eddo het volgende:
is het nog steeds zo bij epson (of canon?) dat je alleen nieuwe inkt koopt zonder een nieuwe printkop (die de inkt op het papier aanbrengt)???

bij een hp-cartridge krijg je namelijk zowel nieuwe inkt als een nieuwe printkop!
voordeel is dat je telkens nieuwe/schone printkoppen hebt en de kwaliteit dus 'niet' minder wordt (het kan natuurlijk altijd minder worden door slijtage/vuil van de printer zelf)

dacht zelf dat je bij epson (of canon?) printers alleen nieuwe inkt moest kopen; je blijft dus printen met dezelfde printkoppen (kwaliteit minder door slijtage?)

weet iemand of dit nog steeds zo is?? ik moet namelijk nog een printertje kopen voor m'n opa :)
ja is nog steeds zo

• marsian
  • Laatst online: 12:53
Op woensdag 30 januari 2002 13:27 schreef Ruud2001 een boel canon promotie ;) :
ik heb zelf een canon gekocht omdat deze losse inkt heeft en deze goedkoper zijn dan die van hp. Ben er alleen achter gekomen dat hp veeeeel zuiniger is met zijn inkt en meer inkt in zijn cartridges heeft dan canon. Uiteindelijk kom je met een hp goedkoper uit dan canon. Daarbij nemende dat ik de afdruk kwaliteit en onderdelen kwaliteit van hp beter vind, zou ik zeggen: neem een hp!!

Ik weet zeker dat ik de volgende keer een HP neem!

Verwijderd

ik denk dat ik maar bij HP blijf... zit er niet zo op te wachten om m'n canon/epson printer op te gaan sturen omdat de printkop vervangen moet worden :P

tnx voor de info :)

Verwijderd

Doorsparen voor een HP 4550 COLOR. Sjeezus wat een kwaliteit is dat.
Pagina: 1