Richtlijnen voor bannergebruik

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
In navolging op de topics over de usability van websites vroeg ik me af of er ook richtlijnen waren voor het gebruik van banners.

Weet iemand misschien website's of artikelen waar iets over dat onderwerp word vermeld?

Mijn eigen ervaring is dat banners wel op moeten vallen als je ze gebruikt en dat ze wel mogen animeren maar dan zo min mogelijk.
Persoonlijk heb ik een hekel aan banners, maar mijn baas denkt daar anders over :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 30 januari 2002 11:31 schreef Barracuda_82 het volgende:
In navolging op de topics over de usability van websites vroeg ik me af of er ook richtlijnen waren voor het gebruik van banners.
Het leuke is dat als je niet in de website-usability duikt maar een niveautje dieper gaat (ergonomie), dat je die theorie dan ook weer kunt toepassen op het maken van banners.

En met gewoon een beetje common sense kom je ook al een heel eind overigens :)

Mijn ergonomie-boek: Productergonomie, ontwerpen voor gebruikers door Hans Dirken - ISBN 90-407-1464-9

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 11:35 schreef Pelle het volgende:

[..]
En met gewoon een beetje common sense kom je ook al een heel eind overigens :)
- beweging valt op, maar de boodschap moet niet (te snel) verdwijnen
- een kleur die precies complementair is met de kleur van de website waar de banner op komt valt het meest op
- de boodschap moet zo kort en duidelijk mogenlijk
- probeer op te vallen door eenvoudigheid, dus geen wazige filters, achtergronden enz maar weinig maar strakke illustraties

ga gewoon eens na welke kenmerken banners bezitten die jou opvallen (en dan ook nog een goede indruk achterlaten)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hier een link van de meester:
[topic=150280/1/25]

en van de meester i.o. (in opleiding)
[topic=177895/1/25]
[topic=163496/1/25]

en eentje van izii
[topic=177392]

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 11:31 schreef Barracuda_82 het volgende:

Weet iemand misschien website's of artikelen waar iets over dat onderwerp word vermeld?
http://www.designsbymark.com/bannertips/index.shtml