Toon posts:

flashen via cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een medebewoner hier heeft een pc waarvan het diskette station kapot wat betreft het mobo (maw. een nieuwe heeft geen zin). Nu wil ik zijn BIOS gaan flashen vanwege het feit dat zijn huidige BIOS geen 40 Gb HD herkent.

Kan en is het verstandig om dan maar via een cd-rom te flashen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. ik weet niet hoe je een gabakken CDR kan laten booten.. Maar je zou iig zoiets als autorun.inf zo kunnen bewerken dat ie automatisch awdflash aanroept.

Makkelijker: leen hem jouw diskettestation

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 12:43 schreef BalusC het volgende:
Hmm.. ik weet niet hoe je een CDROM kan laten booten.. Maar je zou iig zoiets als autorun.inf zo kunnen bewerken dat ie automatisch awdflash aanroept.

Makkelijker: leen hem jouw diskettestation
cd-rom kan je via je BIOS laten booten.

Enne het staat er ws. niet duidelijk, maar het diskettestation zelf is niet kapot, maar het mobo, waardoor die geen diskettestation herkent.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Of als je win95/98 draait gewoon opstarten met alleen de command prompt.. (en zorgen dat de files op je hdd staan).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 12:46 schreef Twynn het volgende:
Of als je win95/98 draait gewoon opstarten met alleen de command prompt.. (en zorgen dat de files op je hdd staan).
hij draait nu nog 98 dus dat zou een oplossing kunnen zijn

fnx :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 30 januari 2002 12:46 schreef Twynn het volgende:
Damn en ik was zo bezig met de diskettestation.. |:(

Ja, volg de raad van Twynn.. Ik doe eigenlijk ook niks anders dan de BIOS op deze manier te flashen :o
Pagina: 1