Toon posts:

Dual Duron op Tiger MP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, er zijn al heel veel threads over de Tiger MP maar ik ben mijn specifieke situatie nog niet tegengekomen.

Omdat ik toch nog een duron 800 in huis had, heb ik deze op het mobo geprobeerd. Maar bij opstarten gebeurd er niets. Zwart beeld en geen piepjes.

Alle hardware die ik er in het gestopt heb ik ook in andere pc's getest.
Kingston 256mb PC2100 Reg DDR (werkt op het tigerbord van een collega)
Duron 800 (werkt op mijn MSI bordje)

Zelfs met deze minimum config gebeurd er niets. Is het zo dat de duron 800 helemaal niet wordt "gezien"? Ik ben namelijk in alle threads die ik heb gelezen alleen maar XP en MP combinaties tegengekomen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties, op- en aanmerkingen.

Redeemercow1

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, de Geforce 2MX is ook getest in mijn andere systeem en werkt daar perfect.

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:15
Ik heb ook een probleem gehad met mijn Tiger MP, zwart beeld, geen piepjes. Echter wel met 2 Athlons!!

Bij mij was het probleem dat mijn geheugen niet goed in mijn bord geprikt was... na deze correctie werkte ie prima :)

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je moet de repen er erg hard in drukken. Mijn Tiger MP wilde eerst ook niet booten maar toen ik de DIMMs bijna door de plank had gedrukt ging het wel :) .

• Gumbo!
Op woensdag 30 januari 2002 11:34 schreef Femme het volgende:
Je moet de repen er erg hard in drukken. Mijn Tiger MP wilde eerst ook niet booten maar toen ik de DIMMs bijna door de plank had gedrukt ging het wel :) .
Daar kwam ik dus ook achter.
Afdruk van het reepje geheugen staat na een week nog in mijn duim :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal nog eens extra kracht op die reep geheugen zetten. Maar nu terug naar mijn vraag: Kan het probleem ook bij de durons liggen, dat deze niet herkend worden?

Verwijderd

mijn duron 700 werkte goed op de tiger mp. singlke wel te verstaan. Al heb ik wel gehoord dat dual duron ook geen probleem zou moeten zijn

• Gumbo!
Moet volgens mij ook prima werken, tenminste wat ik gehoord heb.
Lijkt mij alleen een beetje zonde om in een Dual bord Durons te gebruiken.... maar dat is mijn mening *D

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 30 januari 2002 11:17 schreef RedeemerCow1 het volgende:
Ik ben namelijk in alle threads die ik heb gelezen alleen maar XP en MP combinaties tegengekomen.
owja? :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
FSB op 100MHz gezet? Piept 'ie ook niet als je er geen DIMM en grafische kaart in hebt zitten? Piept 'ie wel, dan de DIMM er in drukken (stevig dus, vooral in het midden) als 'ie dan piept de vga kaart er in. Piept 'ie helemaal niet dan is er misschien iets mis met de voeding of het bord. (wat voor PSU gebruik je?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb 2 duron 600 op mijn MP gehad noProblemO alleen ze gingen wel wat tegen sputteren by 6x133 = 800 deden het wel maar werd wel error gevoelig

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Topicstarter
>> Abbadon

FSB heb ik op 100mhz gezet

Piept helemaal niet. Wel/geen Dimm, wel/geen videokaart of combinaties hiervan. (ik zal nog even proberen de dimm in het midden extra aan te drukken zoals je aangeeft)

Wat betreft de voeding: ik zit nu op mijn werk (het merk kan ik nu dus niet nakijken) maar ik weet wel dat er het volgende op staat: ATX PSU 2.03 300W. Het is in ieder geval geen bekend merk zoals Antec of Enermax (zat in de kast die ik heb gekocht -> "blue line" bij Alternate).

Overigens las ik op een andere site dat qua voltage/ampere het volgende als minimum kan worden gesteld:
+5V=30amp / +3,3V=10amp / +12V=20amp

Bij mij is de +12V "maar" 14amp. Misschien dat hier een probleem ligt?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Ah, haal eerst maar eens een andere voeding, want dit is echt te mager. (neem idd een stevige Antec of Enermax)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Idd, sowieso met een Tyan bordje moet je een zware voeding hebben, al helemaal als je er athlons op gaat prikken :) Voeding is niet goed...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie input, maar ik ben toch maar overgestapt op 2 XP 1700+ cpus. De durons kreeg ik niet aan de praat.

Maar nu heb ik nog een andere vraag. Ik krijg de FDD maar niet goed aan de praat. maw opstarten van diskette om bv de schijf te formatteren lukt niet.

Een collega (zelfde mobo) gaf aan het zelfde prob gehad te hebben en zei dat ik de kabel andersom moest gebruiken. Ik heb zowel de hele kabel als ook de connector op de fdd omgedraaid maar beide ŽoplossingenŽ hielpen niet. Ook in de bios de legacy device op 1 zetten in de boot sequence hielp niet. (er staat in de bios wel dat de fdd mode 3 moet zijn (dit is een normale 1.44mb drive neem ik aan?)

Hebben jullie nog suggesties?

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

zit de floppydrive op het eind van de kabel? bij mij zat hij op de "middenste" aansluiting van de kabel en toen deed hij ook niks. Verplaatst naar het einde en deed het wel. EPOX bord.

Verwijderd

Heb je dan nu al een andere voeding in je kast geschroefd?

Wat zijn de waardes van de voltages?

Het hele voedingsgebeuren van een dual athlon bakkie wordt nl. nog al eens onderschat (zie andere threads :P)
Pagina: 1