Toon posts:

Ik ga een nieuw mobo kopen... maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes!

Ik ben van plan een nieuw moederboard te gaan aanschaffen, maar heb geen idee welke. Ik heb nu een compaq deskpro EN dus ik heb ook een nieuwe kast en voeding nodig.

CPU heb ik --> PIII 1 Ghz.
RAMM heb ik --> 3x 128 Mb 133 MHz
2x 20 Gb ATA100 HDD en cd-rom en brander etc heb ik ook.
Ik heb er nu een voodoo 5 erin zitten omdat in deze bak geen agp slot zit. Voorlopig hou ik het nog wel even daarbij, maar ik ga over een tijdje ( volgende maand ;) ) wel een nieuwe videokaart kopen maar dat is dus voor latere zorg. Er moet dus wel een AGP slot op me nieuwe mobo zitten...

Suggesties iemand?

Alvast bedankt!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Voor dat mobo moet je ff orienteren, en kiezen wat voor chipset ed.

Voor de kast: wat wil je (grootte, uiterlijk), ga je OC'en, moet je er vaak en veel in zijn enz enz.

Verwijderd

Topicstarter
Das dus het probleem. Ik heb niet zoveel kaas gegeten van chipsets en dergelijke.
Ik speel voornamelijk spelletjes dus het moet een beetje rap gaan.

Die kast hoeft zeker niet mooi te zijn want ik laat hem toch open staan >:)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op woensdag 30 januari 2002 11:18 schreef Dino78 het volgende:
Voor dat mobo moet je ff orienteren, en kiezen wat voor chipset ed.

Voor de kast: wat wil je (grootte, uiterlijk), ga je OC'en, moet je er vaak en veel in zijn enz enz.
Voor je mobo keuze:

Abit ST6-R, Socket 370 + Raid ATA 100 ==> Intel
ASUS TUSL2-C, Socket 370 + ATA 100 ==> Intel
Gigabyte GA-6VTX(E) VIA chipset Socket 370 ==> Via

Ik heb dit zo tussen door even gevonden, maar advies kan ik je niet echt geven, ik draai zelf met een XP. Sorry :)

Voor je kast keuze:

Chieftec kasten zijn goed, veel ruimte, makkelijk in/uitbouwen drives, goede airflow etc. etc.
A-open kasten zijn volgens mij ook goed, daarvoor moet je even de search gebruiken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 30 januari 2002 11:23 schreef Headbanger het volgende:
Das dus het probleem. Ik heb niet zoveel kaas gegeten van chipsets en dergelijke.
Ik speel voornamelijk spelletjes dus het moet een beetje rap gaan.
Hmm.. Misschien moet je je daar dan toch eens voor gaan interesseren.. (lees maar eens wat reviews op de frontpage).

Bedenk verder ook dat als je bijv. een intel 815 chipset kiest, dat je vast zit aan maximaal 512MB geheugen (in het geval je nog ooit wilt upgraden). Normaal gesproken ook maar 2 simm-bankjes.
Als je nog ooit de proc wilt upgraden, dan moet je er rekening mee houden dat het bord ook de tualatin aan kan.. (i815e of een type via, maar ik weet zo niet meer welke!)
Toch wel dingen om rekening mee te houden dus..
Maargoed, door de reviews moet je wel een keuze kunnen maken!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

zou voor de tusl2-c gaan...je heb nu een piii 1g ..kan je in de toekomst een tualatin op prikken de 1.4 512cache..

wel ff BIOS flachen...

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp mensen!
Pagina: 1