Rounded IDE Cables van www.pcmods.com ?

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Hoi,

Er zijn heel wat verschillende rounded cables te koop. De prijsverschillen zijn er echter ook naar. In Amerika reeds te krijgen voor minder dan 10 dollar en hier liggen ze vaak voor 30 euro of meer in de rekken.
Op pcmods staan nu 'improved' rounded cables.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er slechte rounded cables ? (zo ja, waar niet kopen?) En welke zijn echt goed (en waar te krijgen? )

Een review over dit soort kabels ben ik ook nog niet tegen gekomen. Misschien dat iemand daar nog een linkje voor heeft?

Alvast bedankt.

De tekst voor de mensen die niet willen klikken:
New cable design improves read/write speeds up to 15%
We are always on the lookout for unique new products, and these rounded cables take the rounded cable craze one step further.

The thing that makes these cables better is a uniquely designed noise-shielding structure. The data signals are surrounded by ground signals and the whole cable is covered by an extremely cool looking metal mesh. This special structure provides a complete protection so that the electrical noise will not be able to enter or be emitted.

The connectors themselves are attached with the ferrite cores, which can remove the high frequency noises, and are covered with copper foil to provide additional shielding and to strengthen the cable's abilities to avoid noise and provide an excellent ground.

The metal mesh and the copper film are connected together with a piece of lead to connect the ground frame and to make sure that the shielding is also completely grounded, to reinforce and maximize the function.

RD3 reduces about 30% in cross sections width (comparing to the existing ATA-100 round cable, as studied by the manufacturer) to minimize the space (9mm*8mm, the least). The connectors are covered with colored boots for smoother air circulation. In this way, RD3 provides optimal airflow even compared to other rounded cables.

Compared with the round cable, this specially designed cable is extremely flexible and when it is bent it will maintain its shape, allowing it to be installed and configured very easily.

Specifications:
1) ATA 100 Compatible with ATA 66 Backward Compatibility.
2) 3 IDE connectors
3) 50 cm in length (30cm to first connector, 20 cm between second and third connector)
4) Completely well-shielded with conductive fiber
5) Zigzag-piled flat cable to make sure that the data signals are surrounded by grounded signals to reduce the CRC errors, thus to improve and stabilize data transmission performance
6) Flexible and shape-maintained function to easily adjust and fix cables position
7) Square-shape in cross section minimizes the cross section area for better and smoother airflow, and also reduces mass about 10-30% compared to a round-shape cable
8) Insulation fiber protects cable from damage

Verwijderd

Rounded cables zijn voor mensen die de tijd en/of de moeite niet nemen om het zelf te doen. met een klein beetje gedult en wat inspanning maak je de mooiste rounded cables zelf imho.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
inderdaad.........maak ze zelf.......als t mis gaat (wat bijna niet kan als je rustig de tijd neemt) koop je een nieuwe IDE-kabel voor 1 of 2 euro >:)

zie hier hoe te doen:
http://www.rorupc.nl/review.php?id=15

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
en bednk wel dat in amerika bestellen een leuk bedrag aan bestel kosten met zich meebrengt. (lees groot bedrag)

verder het rounden van eide kabels is idd niet heel moeilijk een beetje proberen met een oude floppy kabel en je hebt het zo onder de knie.

Verwijderd

klopt, ik heb het zelf gedaan, half uurtje werk en de airflow is stukken verbeterd. kijk eens onder cables ongeveer halverwge de pagina, daar staan 4 artikelen over hoe kabels te rounden, http://www.mikhailtech.com/articles.shtml

• scarhand
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb het ook zelf gedaan, idd even proberen op een oude kabel, en dan rounden maar! Wel even een tip: Gebruik geen schilderstape (je weet wel, van die gele papiertape) want dat werkt dus voor geen meter! Het laat los enz. niet aan te raden dus.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Ik was inderdaad niet van plan om ze in Amerika te bestellen. De OC Shop heeft een leuke aanbieding op dit moment misschien dat ik ze daar bestel. Ik heb al genoeg te doen met twee fanbussen die ik in elkaar aan het solderen ben met ledjes, schakelaars en potmeters :)

• EmilneM
Op donderdag 31 januari 2002 10:13 schreef Frijns.Net het volgende:
Ik heb al genoeg te doen met twee fanbussen die ik in elkaar aan het solderen ben met ledjes, schakelaars en potmeters :)
daar ben je toch tweaker voor >:) , maak ze gewoon zelf, leuker, goedkoper en je kunt ze zo mooi maken als je zelf wilt!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik zou ze ook zelf maken :) maar is het niet zo dat als je ze round dat ze dan niet zo snel zijn :? niet goed transferen?

Verwijderd

30 euro lijkt me sowieso erg veel...
Bij de Regenboog Computers heb je ze iig voor de helft:
Afbeeldingslocatie: http://www.alles.nl/~wout/kabels.jpg

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik ga dat binnenkort ook nog eens doen, maar lukt dat ook goed met die ATA100-kabels, daar zijn de draadjes veel dunner.

https://drinkwaterpunten.nl

• EmilneM
Op donderdag 31 januari 2002 17:08 schreef Go0s het volgende:
Ik zou ze ook zelf maken :) maar is het niet zo dat als je ze round dat ze dan niet zo snel zijn :? niet goed transferen?
er is een minimaal verlies, maar dit is verwaarloosbaar, kijken even hier:

http://www.rorupc.nl/review.php?id=15
Op donderdag 31 januari 2002 17:26 schreef Chopper_Rob het volgende:
Ik ga dat binnenkort ook nog eens doen, maar lukt dat ook goed met die ATA100-kabels, daar zijn de draadjes veel dunner.
ja lukt ook (niet allemaal appart snijden....in setjes van 10 ofzo)

• scarhand
  • Laatst online: 24-06-2021
Maar waarom niet allemaal los, heb ik hier nl wel gedaan, en werkt goed...

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 22:13
WoUtoMatiC, die zwarte kabel ziet er wel heel erg handig uit zeg..........

Verwijderd

Ik heb ze ook zelf gemaakt, 2 UDMA100 kabels :)
bij de ene alleen het lange stuk, bij de andere (naar CD & brander) het lange stuk in 1 reep, het korte stukje in 2 :P wel lollig. Ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 __
 ||
 --
  |
  | 
  |
 --

Verwijderd

't kost wat maar dan heb je ook wat ;)
Op donderdag 31 januari 2002 18:44 schreef miles het volgende:
WoUtoMatiC, die zwarte kabel ziet er wel heel erg handig uit zeg..........

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/75-71G.JPG
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/62-59G.JPG
:9~

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op donderdag 31 januari 2002 20:48 schreef MaXiMizE het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
:9~
Kijk, dat is nou de reden om ze te kopen en niet zelf te maken. Die dingen zien er echt relaxed uit!

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Maar ik heb toch wel vette problemen gehad met het oc'en van mijn pc. had rounded cables gekocht op computerbeurs, na oc'en best wel last van UNMOUNTABLE BOOT VOLUME enzo, platte zijn schijnbaar gewoon beter, zijn toch ook niet vvor niks plat a fabriek?

Verwijderd

ALs je die OCZ cables gaat halen, laat het mj ff weten, ik wil die namelijk eg hebben!
Pagina: 1