Toon posts:

Videoadapter maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een stekkertje voor op mijn video kaart te maken, die zorgt dat de computer denk dat er een monitor op zit, maar in werkelijkheid alleen die zelfgemaakt adapter!

Misschien tussen twee pinnen een weerstand soldere of zo?

Ik wil dit omdat als ik mijn server reboot dat hij dan telkens bij het booten zecht dat ik eerst een monitor moet aansluiten, maar dat wil ik niet, omdat ik hem straks in de meterkast gaat zetten! En de bios kan ik het trouwens ook niet instellen!!!!

En is dit ook mogelijk voor mijn keybord????

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik kan me pc gewoon opstarten zonder monitor :? en keyboard vraagt ie ook niet naar...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 10:32 schreef Geronimoos het volgende:
Ik kan me pc gewoon opstarten zonder monitor :? en keyboard vraagt ie ook niet naar...
Klopt, maar ik kan m'n bios niet meer instellen, omdat ik die moet installeren (compaq deskpro), maar ik heb daar geen zin in om te installeren, omdat ik dan m'n HD's moet wissen!!!

Dus vandaar

Verwijderd

ff zoeken op de compaq site, heb zo'n diskette gedownload om de bios via diskette te benaderen. Werkt perfect! *D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 11:08 schreef darknite het volgende:
ff zoeken op de compaq site, heb zo'n diskette gedownload om de bios via diskette te benaderen. Werkt perfect! *D
Da's is een goed idee, zal straks is ff kijken

Verwijderd

:P

15 way SUB-D plug

Pin 1 R-out
Pin 2 G-out
Pin 3 B-out
Pin 4 mon. ID bit 2
Pin 5 GND
Pin 6 R-return
Pin 7 G-Return
Pin 8 B-return
Pin 9 N.C.
Pin 10 sync-return
Pin 11 mon. ID bit 0
Pin 12 mon. ID bit 1
Pin 13 h-sync
Pin 14 v-sync
Pin 15 Reserved

dus op pin 4,11,12 word door gegeven wat voor monitor het is hoe geen idee :P ja meschien een weerstand dan zegt ie meschien onbekende monitor ofzo maar dta geef niet hij loopt dan wel door (hoopik) :Y)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Toevallig heb ik een weekje terug zo'n topic gelezen in overclocking & casemodding. Iemand had een cdspeler omgekat naar pc en kreeg van iemand uitgelegd hoe zo'n plug te maken. Mentje, ik zoek wel ff..

Edit: gevonden!!
[topic=380197]

Succes
Pagina: 1