RAID vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
OK ik zit op school en heb ff hulp nodig....

ik heb 5 schijven, daarvan moet ik 4 schijven in raid 5 fixen en 2 in 'raid duplexing' die ook bootable moet zijn

nu heb ik daar een progje voor maar ik weet niet wat raid duplexing is???? is dat raid 0, 1 of 0/1 ???

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Hoi,

bedoelen ze met raid duplexing, mirroring?? dan is het raid 1, raid 0 is striping en niet erg data secure.

4 schijven raid 5 en 2 in raid 1, dan heb je er 6 nodig en je hebt er maar 5. Dan wordt het dus
2 schijven in raid 1 (system disks)
3 schijven raid 5 (data)

• Noedelsupke
Op woensdag 30 januari 2002 10:27 schreef polly het volgende:
Hoi,

bedoelen ze met raid duplexing, mirroring?? dan is het raid 1, raid 0 is striping en niet erg data secure.

4 schijven raid 5 en 2 in raid 1, dan heb je er 6 nodig en je hebt er maar 5. Dan wordt het dus
2 schijven in raid 1 (system disks)
3 schijven raid 5 (data)
sorry typfoutje ik bedoelde ook 3 in raid 5 en 2 in raid 1 dan waarschijnlijk.....maar volges mij is er toch een verschil in mirroring en duplexing want in de opgave staat leg de termen SCSI, mirroring en duplexing uit :?

en dan moet ik dus 2 arrays aanmaken????? 1 in raid 5 en 1 in raid 1 ????

en bootable krijg ik m door m gewoon bovenaan in het rijtje te zetten toch?

nu heb ik nog niks van die arrays geconfigureerd en als ik dan winNT 4 installeer blijft ie na reboot van setup hangen in dos :? ligt dat eraan dat die schijven nog niet geconfigureerd zijn????

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

voor duplexing zie: http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/concepts/genDuplexing-c.html :)

Bootable maak je hem door dat aan te geven bij de configuratie. En je krijgt dus twee arrays een raid 1 en een raid 5.

• Noedelsupke
Op woensdag 30 januari 2002 10:46 schreef polly het volgende:
voor duplexing zie: http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/concepts/genDuplexing-c.html :)

Bootable maak je hem door dat aan te geven bij de configuratie. En je krijgt dus twee arrays een raid 1 en een raid 5.
bedankt voor die link, staat ook striping etc uitgelegd, superhandig!

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

je nt probleempje, waar wil je de raid gaan instellen? Moet je je behelpen met softraid of heb je hardware raid tot je beschikking?

• Noedelsupke
Op woensdag 30 januari 2002 11:04 schreef polly het volgende:
je nt probleempje, waar wil je de raid gaan instellen? Moet je je behelpen met softraid of heb je hardware raid tot je beschikking?
hmmmm ik denk alleen softraid.....heb een diskette van het een of ander, maarja ik snap er niet veel van en het project is toch al verknald nu, moet morgen ingeleverd en ik heb niks dus...............thanks anyway....

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1