Iemand ervaring met Essent@home?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Ik kan binnenkort een abbo bij Essent@home krijgen, maar nu wilde ik ff vragen of er nog meer mensen met e@h zijn.
Wat is de gemm snelheid?
Hoe is de ping?
Zitten er verder nog nadelen aan?

Op de site stond ook dat het alleen in een stand-alone pc word geinstaleerd. Nu het ik hier thuis een netwerkje, ik neem aan dat ik dan gewoon ff dat los kan koppelen en dat als het geinstaleerd is ik het weer aan kan sluiten.
Ook kan ik voor een 10tje per maand een extra IP krijgen voor een extra computer, is dit handig? Of kan ik net zo goed via het netwerkje internetten??

PS ik woon in Venlo

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, ik ga een verhaaltje vertellen :)
Ik woon in Rosmalen en heb ook essent@home (voorheen Palet@home).
Als eerste zal ik maar meteen zeggen dat essent je NOOIT meer naar een tel lijn laat verlangen (zo ;)). De voordelen van kabel (in het algemeen) zijn vrij simpel... ALTIJD online en SNELLER (uhmm casema uitgezonderd dan ;)). @home is (voor mij) echt normaal gesproken zwaar snel. Van snelle sites haal je zeker 150+ kb/sec en van tucows vrij vaak gewoon 300+ kb/sec (mijn persoonlijk record staat op 500 kb/sec voor 5 min aan 1 stuk en een piek van 700 kb/sec). Tuurlijk kan het ook langzamer al naar gelang het tijdstip en server (vage server in mozambique om 8 uur 's avonds enzo... is niet goed :).
Ok.. dan ping. Daar ben ik iets minder tevreden over. Pings zijn op zich nog wel ok maar het zou een stuk lager kunnen. Ik was een van de eerste in Rosmalen met kabel (hmmm waarschijnlijk WAS ik de eerste ;)) en toen had ik echt overal een ping van 30 in nederland en 40-50 in heb buitenland... In nederland heb ik nu pings van 50-100 en in het buitenland 80-200. Maar voor spellen als kweek enzo is er altijd wel 1 server die goed is (30 of 40 ping ;)).
Verder heeft @home een uploadlimiet van 1 gb die eigenlijk theoretisch is (dus als je een keer op 1,2 gb zit.. niet boeiend) maar erger... een uploadsnelheid van maximaal 16 kb/sec. Een eigen server kun je in principe dus wel vergeten (is ook @homes bedoeling).
Downloadlimiet is er NIET (gelukkig) dus je kunt echt VEEL binnenhalen (geloof me 1 gb per maand lijkt veel... dat is het niet... daar zit ik sosm per dag op ;)). Zorg maar voor een grote HD... ;)

Ok, nu de netwerkjes :).... Officieel mag je van @home je internetaansluiting NIET delen. Echter het is een eitje om het wel te doen en daar geven ze niks om (ken meerdere mensen in de omgeving die WEL een netwerkje hebben). Ik dacht dat je nog geen extra ipjes kon kopen voor 1 tientje per maand, lijkt me ook niet echt nodig als je hem TOCH kunt delen. Dat zul je wel zelf moeten doen wat het wordt WEL standalone geinstalleerd (en bij mij zei de monteur dat ik NOOIT meer naar een LAN-party kon omdat je dan instellingne moest wijzigen.... goh echt?? :) maar dat slaat nergens op uiteraard :))

Zo... ik denk dat ik een heel eind ben... :) Met meer vragen/uitleg kun je altijd komen.. vraag hier maar :)

Verwijderd

14 smileys in 1 bericht is volgens mij een nieuw record hier :) ;)

Maar voor Chello gelden volgens mij dezelfde regels

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Raikane... sorry das mijn manier van typen :) Een gemiddelde zin eindigt met 2-5 puntjes en een smiley.... :) u c?

En het zijn er 13 :) geen veertien :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb hiero in Assen :( ook Essent@Home en het schopt zwaar kont. Nog nooit (ff afkloppen) problemen gehad en lekker snel. Zie niet meer zonder willen. Gelijk de normale telefoon een schop gegeven. Kan het geld wel voor m'n mobieltje gebruiken. :)

Verwijderd

Kabel internet schopt idd kont :)
behalve als je casema hebt, maar is het eigenlijk wel bewezen dat dat kabel internet is??? >:)

Icestorm => wat die smileys betreft, dat was gewoon een geintje :)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Ik heb nu ook Essent@home (was Castel@home)

ik heb er sinds september ongeveer een 3 a 4 totaal uitgelegen door storingen en 1 a 2x dat je gepland tussen 3 en 5 uur s'nachts geen verbinding hebt door netwerk/software upgrade's.

Van een 1GB upload limiet weet ik niets, de 16kbyte/sec upload limiet is soms wel vrij irri. vooral als je http/ftp draait.

Ik heb de zooi ook gedeelt via een netwerkje en wat servertjes draaien. Ik zorg niet voor zware traffic met deze servertjes en heb ook nog geen klachten erover gehad van @home (weet iemand toevallig hoe actief @home tjekt over inetsharing en servers?)

kijk hier http://dennism.linuxers.nl/stats/

• chaser
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

Leuk voor jullie maar onze regio staat nog niet eens in de planning voor 2000 (castel-essent)
Dus wees in ieder geval blij dat je kabel hebt want ik zit er sterk over te denken om internet via sattelietontvangst te nemen

Dit is dan alleen het downen want uppen moet nog steeds met een telefoonverbinding

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

satelietverbinding kan je toch alleen nemen in combinatie met kabel???
of zie ik dit verkeerd?

mij

Verwijderd

Nou ik heb hier in Maastricht
Maastricht@home, en dat is echt heerlijk, minimum transfer snelheid is niet lager dan 80kb/s, en ik kom vaak op 350k/s, top ligt op 1,1mb/s en bij grote bestanden loopt ie altijd tot 400k/s em hoger uit. alleen die upload limiet is inderdaad wel laag, maar ja je hebt wel allemaal andere voordelen tegenover de Casema en die shit.
NOU IK BEN ECHT BLIJ DAT IK OP @HOME BEN OVER GESTAPT
en dat delen is zeer simpel, heb ik ook er geprobeerd!!!!!!!! hint !!!!

(nog steeds aan het proberen, huhuhmm, NOT)

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
@home werkt sinds een maandje echt perfect. Alleen uploaden gaat maar met 16kb/sec.
Ik zou niet meer zonder willen.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

heb hier e@h in zwolle... net als de luitjes hierboven... dus geen aanvulling nodig :)

Verwijderd

Waarom hoor ik hier zoveel positieve dingen over Essent@home? Ik heb zelf ook Essent@home en ik kan je vertellen dat de page : http://members.home.nl/gebruikers er echt niet voor niks is.

De snelheid is maar soms Ok, vaak triest. De pingtijden zijn meestal onmogelijk. Wat dacht je van 1000 ms binnen Nederland om 4 uur 's nachts! Dat is tenminste ALS je verbinding hebt, wat dus ook vaak NIET het geval is. Dan betaal je dus 3 piek per dag voor een verbinding die gewoon dood is gedurdende een uur of 5! En als je het vor elkaar krijgt om daadwerkelijk een file op je FTP te zetten vind ik dat knap, want de server gooit je er elke keer uit. De mailserver ligt ook echt VAAK plat.

En bel a.u.b. niet de helpdesk, tenzij je kickt op frustratie en domme antwoorden.

Kabel KAN heel erg roeleren. Met 500 KBps (meerdere streams) bv. een film downen. Het is ook cool dat je vanalles tegelijk kunt downen zonder dat de individuele streams vertragen. Helaas zuigt @home gewoon wat betreft het realiseren van het potentiaal van kabel. Zodra ADSL er is stap ik over :(

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Hlpdsk: in welke regio zit jij, ik heb me nl wel laten vertellen dat @home per regio beter/slechter is. Ook zijn de storingen vaak per regio en niet op het hele netwerk.

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 23:28
6 voor
1 tegen

Ik ben overtuigd, nu mijn vader nog (voor de nodige financiele steun) :)

• chaser
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

meijer-bij een satteliet-internet account heb je niet perse een internetkabelverbinding nodig
Als je maar op 1 of andere manier een internetverbinding (modem-kabel-isdn enz)hebt open staan voor de upload-data

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

Ik zit in Tilburg. Essent zuigt hier zwaar! :(

Verwijderd

Den Bosch @Home zegt: Kick ass! ;)

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Verder heeft @home een uploadlimiet van 1 gb die eigenlijk theoretisch is
Dat is niet waar, er is geen limiet. Als je een eigen server draait (wat niet mag officieel) en je genereerd zwaar veel bitjes (24/7 uploaden), dan krijg je @home aan de lijn.
Verder zou ik nooit meer telefoon willen, kabel is rlxt. Alhoewel @home zit te kutten de laatste tijd, van 18-24u valt er niet meer te internetten, dus ik bel ze elke dag maar krijg geen antwoord, je gal spuwen kan dan op members.home.nl/gebruikers
meteen aanmelden!!

Verwijderd

Ik zit in Enschede. Essent zuigt hier zwaar! :(

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Zeker verkeerd ingesteld ofzo, hier in Groningen ruleert Essent@Home echt ongelooflijk!

Verwijderd

HlpDsK, mede Tilburger, heb je dan echt zoveel problemen met @Home hiero? Ik woon er zelf ook (zuid) en ik heb echt niet meer te klagen. Regelmatig zit ik met gemak op 200kb/sec en Q3T speelt ook zonder problemen met meerdere tegelijk via mijn servertje. De service van @Home echter laat heel veel te wensen over.. Zo duurde het 6 weken voordat ik verbinding had. Kabelmodem heeft 6 weken geprobeerd verbinding te krijgen met het netwerk. Maar sinds dat ding verbinding heeft ben ik er niet 1 keer afgeknikkerd, geen last gehad van mailservers die niet zouden werken (zoals je zegt), en sinds de laatste upgrade van ze is zelfs het surfen en downloaden via amerika toppie !!! dus ik heb geen reden tot klagen, en ik woon toch ook echt in Tilburg, waarvan jij zegt dat het zo zuigt...

Misschien is het gewoon wijkafhankelijk... (vriend van me heeft ook kabel, woont 500mtr verder in andere wijk, ook altijd maar klagen) ;)
Pagina: 1