Uitlezen RPM voedingfans op A7V266-E

Pagina: 1
Acties:

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mede tweakers,

Ik heb een probleem bij het uitlezen van de RPM van mijn fans in mijn voeding (Enermax Eg465P-VE).

Mijn Asus A7V266-E (bios 1005e) geeft wisselende waarden aan. binnen een paar seconden springt de rpm van N/A naar 2000 rpm, naar 1650 etc. Soms is ie een tijdje stabiel.

Mijn mamaplank denkt echter dat de fans niet goed werken, omdat hij volgens mij 1600 rpm niet als een toerental herkent dat realistisch is. Ik heb de bedrading al omgewisseld -> dan helemaal geen kick meer.

Suggesties ? Nieuw BIOS?
Iemand ervaring met het Beta-bios 1006-5

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 10:17 schreef Kets_One het volgende:
Mede tweakers,

Ik heb een probleem bij het uitlezen van de RPM van mijn fans in mijn voeding (Enermax Eg465P-VE).

Mijn Asus A7V266-E (bios 1005e) geeft wisselende waarden aan. binnen een paar seconden springt de rpm van N/A naar 2000 rpm, naar 1650 etc. Soms is ie een tijdje stabiel.

Mijn mamaplank denkt echter dat de fans niet goed werken, omdat hij volgens mij 1600 rpm niet als een toerental herkent dat realistisch is. Ik heb de bedrading al omgewisseld -> dan helemaal geen kick meer.

Suggesties ? Nieuw BIOS?
Iemand ervaring met het Beta-bios 1006-5
Het is inderdaad zo dat het BIOS (niet alleen bij ASUS trouwens) alles beneden een bepaalde grens niet meer als geldig toerental herkent. Hier kun je verder niks aan doen. Maar ik zou me er ook niet al te druk om maken, zolang je moederbord de echt belangrijke zaken maar kan uitlezen: voltage en temperatuur. :)

Wat 1006e-05 betreft: draait hier nu al meer dan een week. Processor draait nu zelfs op 1640 Mhz stabiel (ff sig aanpassen :))! Of het aan dat BIOS ligt, zou ik niet durven zeggen, maar wat boeit het ook. Geen probs in ieder geval. *D