Toon posts:

Cdwriter write niet :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.
Mijn systeem
MSI k7t pro 2 a
AMD Duron 1ghz
128mb sdram
15gb hdd
Mijn philips pcrw404 branden stopt na een minuut of vijf met branden. foutmelding iets in de richting van
"acpi error"

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Firmware oid?
ik heb ook verschillende brandersoftware geprobeert.
Hij werkt verder wel gewoon als cdrom

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Heb je de brander op de zelfde IDE-kabel zitten als de primaire harde schijf? Dat wil nog wel eens fouten geven.

Wanbeleid is ook beleid.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

-ET-

Phone Home

Volgens mij is dat de bedoeling juist want je mag (theoretisch) geen brander en cdrom op 1 kabel hebben. Maar probeer eens een firmware update dat lost een hoop problemen met die philips dingen op.

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik ff firmware update doen.

ik dank jullie

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:13
Brander en cdrom op 1 kabel boeien niet echt, zeker niet met zo'n 4x cd-writertje. Het is belangrijker te controleren of DMA aan staat en Bus Mastering IDE controllers etc. Maar in sommige problemen inderdaad KAN een writer naast een cdrom/dvd een probleem geven zeker als het ene apparaat WEL DMA aan wil hebben en de andere NIET.

ACPI heeft meer met je energiebeheer te maken (of krijg je stiekem geen ACPI maar ASPI error?), dus als dat het is, kijk dan of je ACPI uit kunt schakelen in je OS of je BIOS en misschien verdwijnt het probleem dan wel.

Met ASPI error moet je even kijken naar je aspilayer. ASPI drivers zitten al in Win2k ingebakken maar je kan dr vast wel meer over vinden op roxio.com

Verwijderd

ACPI staat voor Advanced Configuration en Power Interface.
Kortom Stroombeheer. Als je de eigenschappen van deze computer opvraagt, en naar tabje apparaatbeheer gaat. En vervolgens systeemapparaten kiest kun je zien of het funcioneert allemaal (zo kom je erbij in win98, weet niet welk OS jij draait). Staat er hier ergens een uitroepteken voor dan weet je dat daar het probleem kan liggen.

In je bios de ondersteuning voor geavanceerd stroombeheer uitschakelen voor je cd-rom speler (als dat mogelijk is) kun je ook proberen. Moet er natuurlijk wel zo`n optie in je bios zitten :o.

Mocht je het helemaal uitschakelen, dan kan je pc geen gebruik meer maken van de zogenaamde `soft` power off. Dat is dus automatisch je pc uitschakelen als je je OS afsluit.
Pagina: 1