Toon posts:

[ACCESS] E-Mail versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een e-mail client bijv. Outlook of outlook express de mailadressen uit een accessdatabase (97)inlezen.

Dit moet uit een query,rapport of een tabel worden gehaald.
De query selecteert gewoon alle mensen uit een tabel die een e-mail hebben.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Via VBS moet het lukken lijkt me, alleen denk ik dat een hoop virusscanners er mee over de zeik gaan.

Verwijderd

Waarom wil je e-mailadressen naar een e-mailcliënt exporteren? Je kunt ook MAPI-controls toevoegen op je Access-formuliertje en dan vanuit Access mailen.

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat er dus vanuit een grote lijst met namen geselecteerd kan worden dmv een query en dat die dan met een druk op de knop in het bcc vak van Outlook komen

Wat dit met virusscanners te maken heeft weet ik nie, mar volgens mij niks.

Maar kan er iemand wat meer over MAPI-controls vertellen dan? Ik las net op "the access web" dat je hiervoor Outlook 98 voor nodig hebt, en hier wordt win95 gebruikt, dus dit zal dan niet werken.

Verwijderd

Office heeft daar iets heel leuks voor, namelijk afdruk samenvoegen..

Tik in Word een mailtje en kies afdruk samenvoegen, uit het Extra menu. Klik maken, standaard brief, actief document.

Vervolgend klik je op Gegevens ophalen, Gegevensbestand koppelen. Hier maak je een connectie met je database.

Vervolgens kies je samenvoegen naar E-mailclient.

Hopelijk werkt dat ook bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
K geloof niet dat dat de bedoeling is. Er is een access97 db met contactpersonen, en deze moeten in verschillende categorien geselecteerd worden. Dit stuk is er al.

Een aantal van deze mensen heeft dus wel e-mail en anderen niet, de bedoeling is dat de mensen met mail uit een bepaalde groep kunnen worden gehaald dmv een query (dit is al gebeurt) en de gegevens uit een query of tabel moeten in het bcc-veld van de mailclient komen.

Ik ben nu zover dat de mailclient opgestart wordt en dat de mailadressen in het bcc-veldje komen, dit is gedaan dmv DoCmd.SendObject,

Er wordt nu in access een form opgestart waarin 3 velden staan, nl aan wie het mailtje verstuurt moet worden, wat het onderwerp is en wat de boodschap is.

Ik krijg nu nog een foutmelding, waarop access vervolgens vastloopt, maar voor de rest werkt het.

Misschien hebben mensen nog wat tips om urgentie etc, aan het mailtje toe te voegen.

Verwijderd

ga naar www.serverobjects.com
haal daar de dll om mail te versturen op (aspmail) en roep die dll aan in het vba gedeelte van je form

klaar

Verwijderd

Even tussendoor, want ik ben met precies hetzelfde bezig alleen dan vanuit Word XP (database en de rest wel hetzelfde)

Maak je een HTML mailtje of een plain-text mailtje?

Ik probeer een HTML mailtje te maken, maar dat lukt niet. Plain text wel..

Verwijderd

Topicstarter
Plain Test,

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Op woensdag 30 januari 2002 11:07 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Maar kan er iemand wat meer over MAPI-controls vertellen dan? Ik las net op "the access web" dat je hiervoor Outlook 98 voor nodig hebt, en hier wordt win95 gebruikt, dus dit zal dan niet werken.
Dit is in ieder geval niet waar. MAPI controls zaten al in VB 4 voor Windows 3.x dus dat je daar Outlook 98 voor nodig hebt klopt niet.
Ook draait Outlook 98 gewoon op Windows 95 dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Als je je berichten rechtstreeks naar een SMTP server kunt sturen zou ik een ActiveX control nemen en daarmee rechtstreeks vanuit Access mailen, zoals anderen al hadden voorgesteld.

Moet het via Exchange Server o.i.d. dan zou ik inderdaad een MAPI control opzoeken en deze gebruiken om rechtstreeks vanuit Access te mailen.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 15:22
Ik weet dat deze thread al oud is, maar ik ben benieuwd of het Destruction_Dimbo en SysteemPrutser nog gelukt is.

Ik zit zelf namelijk met een soortgelijk probleem :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Pagina: 1