[cups] Print niet?

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb een printer (Bother HL-1250) geconfigureerd om via de paralle poort van onze fileserver (mandrake 8.1, NFS) te printen.

Dat heb ik gedaan met het volgende commando:
code:
1
/usr/sbin/lpadmin -p Brother -E -v parallel:/dev/lp0 -m br.ppd

(br.ppd is vrijwel zeker het juiste bestand)

Als ik nu het bestandje test.ps probeer te printen (lpr test.ps), dan komen er een groot aantal witte pagina's uit de printer.
Als ik een plain tekst-bestandje probeer te printen, dan gaat de printer op 'stop' zonder opgaaf van reden. De enige manier waarop ik de printer kan starten is door de printjob te verwijderen.
code:
1
2
ls > test # plain tekst bestandje maken
lpr test  # printen

Aangezien deze printer twee interfaces heeft, usb en parallel, kan ik 'm ook als usb aansluiten. Maar als ik de printer via de usb-kabel aansluit, en ik probeeer 'm te installeren (/usr/sbin/lpadmin -p Brother -E -v usb:/dev/usb/lp0 -m br.ppd), dan krijg ik de melding 'client-error-not-possible'.

Wat kan ik doen om uit te vogelen wat er mis is?
(googelen lukte niet vanwege een gebrek aan zoekwoorden).

Localhost, sweet localhost

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kan je hem niet configureren met de webinterface van cups? ([url="http://localhost:631"]http://localhost:631[/url]), bij mij nooit problemen gehad

ik heb het ook 1 keer draaiend gemaakt met de printing manager van KDE

en ik heb een brother HL1270N (wel netwerk versie die ik dus ook altijd gebruik)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 09:35 schreef kvdveer het volgende:
code:
1
2
ls > test # plain tekst bestandje maken
lpr test  # printen
is dit niet makkelijker?
code:
1
echo test | lpr

of:
code:
1
ls | lpr

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb de webinterface getest, met identieke problemen.
Dat gezeik (vergeef me mijn woordkeus) over alle commando's op een regel wordt van mijn kant niet echt gewaardeerd. Het zou idd minder tik werkgeweest zijn. het scheelt drie (!) toetsaanslagen voor optie 1, 9 aanslagen voor optie 2. Dat is een offer wat ik graag breng voor wat controleerbaarheid. (cat test).

Heeft er nog iemand een suggestie?

Localhost, sweet localhost

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
op een winbak zetten en via samba/cups printe :p

Verwijderd

is br.bpp echt de goede driver?
[flauwe modus]'t scheelt meer dan 3 toetsaanslagen...je moet ook nog rm doen om de file te deleten[/flauwe modus]
Pagina: 1