Waar het beste mijn nieuwe speakers plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11
Ik heb een Toyota Starlet uit 1991. Jaja, oud bakkie, maar hij rijdt super. Ziet er slick uit, en is nog snel ook :)
Maar nu ff on-topic:

ik heb gister 2 nieuwe boxjes gekocht, en afgezien van de standaard boxen die er in een Starlet meekomen zitten er geen boxen in. (die boxen zitten voor/onder in het dashboard) Nu vraag ik me af: moet ik mijn nieuwe boxen in de hoedenplank plaatsen, of in de deuren? Hoedenplank vind ik wel mooi staan, maar ik hoor van meerdere mensen dat in de deur mooier gaat klinken omdat je dan 2 klankkasten hebt. Heeft iemand hier nog goed advies over?

Join het GoT Pulse-Team!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dat ligt een beetje aan de boxen die je gekocht hebt. Sommige boxen klinken beter in je deuren. Andere weer juis niet.

Wat voor heb je gekocht?

Money for nothin' and your chicks for free

• Denman
Op woensdag 30 januari 2002 09:27 schreef DeeJee het volgende:
Dat ligt een beetje aan de boxen die je gekocht hebt. Sommige boxen klinken beter in je deuren. Andere weer juis niet.

Wat voor heb je gekocht?
Xplode 140W per stuk

Join het GoT Pulse-Team!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op woensdag 30 januari 2002 09:29 schreef DenMan het volgende:

[..]

Xplode 140W per stuk
Als je radio een beetje vermogen kan leveren zou ik ze achter plaatsen. Het mmoiste zou natuurlijk zijn dat je er ook nog twee (wat mindere bijvoorbeeld) in je deuren plaatst.

• Denman
Op woensdag 30 januari 2002 09:34 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Als je radio een beetje vermogen kan leveren zou ik ze achter plaatsen. Het mmoiste zou natuurlijk zijn dat je er ook nog twee (wat mindere bijvoorbeeld) in je deuren plaatst.
Mjah, daar zat ik ook aan te denken. Omdat ik voorin mijn dashboard al 2 mindere boxen heb zitten is het misschien beter die boxen achterin te plaatsen. Maja. NOG 2 boxen kan mijn radio niet aan voggus mij :) moet ik weer een versterker kopen. :)

Join het GoT Pulse-Team!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op woensdag 30 januari 2002 09:37 schreef DenMan het volgende:

[..]

Mjah, daar zat ik ook aan te denken. Omdat ik voorin mijn dashboard al 2 mindere boxen heb zitten is het misschien beter die boxen achterin te plaatsen. Maja. NOG 2 boxen kan mijn radio niet aan voggus mij :) moet ik weer een versterker kopen. :)
Als je al sgaten zitten achter zou je het ff kunnen uittesten. Wat volgens jou het beste klinkt. Is erg persoonlijk.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik weet niet of het dezelfde maat is als voor, maar over het algemeen klinkt het beter om voorin een full-range geluid te hebben, en achter wat minder.

Je hebt dan meer het idee dat je voor de muziek zit te luisteren.

Wat ik meestal het beste vind klinken:

voorin low/mid plus tweeters
achterin simpele mid-range speakers...

Maar als het een andere maat is, en je wilt voornamenlijk "meer" horen, dan zou ik ze in je hoedenplank zetten. Vooral voor de hoge tonen klinkt dat beter... :)

• Denman
Okeej... naja, in mijn deuren zitten nog geen gaten, in mijn hoedenplank trouwens ook nog niet :)

Naja, ik kijk wel ff... ik kan wel een nieuwe hoedenplank kopen, deuren wordt wat moeilijker :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Op woensdag 30 januari 2002 09:45 schreef dutchrups het volgende:
Ik weet niet of het dezelfde maat is als voor, maar over het algemeen klinkt het beter om voorin een full-range geluid te hebben, en achter wat minder.

Je hebt dan meer het idee dat je voor de muziek zit te luisteren.

Wat ik meestal het beste vind klinken:

voorin low/mid plus tweeters
achterin simpele mid-range speakers...

Maar als het een andere maat is, en je wilt voornamenlijk "meer" horen, dan zou ik ze in je hoedenplank zetten. Vooral voor de hoge tonen klinkt dat beter... :)
Mjah, wat ik eigenlijk wil is gewoon beter geluid en harder. Die standaard boxjes kunnen niet zoveel aan, als ik ze hard zet wordt het lelijk, en de bass hoor ik al helemaal niet lekker :)

Dus wat ik eigenlijk wil: harder, meer bass, mooi geluid.

Join het GoT Pulse-Team!

• RupS
Tsjaa... ;)

Ik weet natuurlijk niet of je er (meer) geld aan wilt besteden, maar als dat zo is, dan zou ik toch eens gaan kijken naar een simpel subwoofertje met een versterkertje...

Klinkt gelijk echt veel beter dan alleen "speakers"....

Mah goed, das weer een heel ander verhaal :)

• Denman
Op woensdag 30 januari 2002 09:52 schreef dutchrups het volgende:
Tsjaa... ;)

Ik weet natuurlijk niet of je er (meer) geld aan wilt besteden, maar als dat zo is, dan zou ik toch eens gaan kijken naar een simpel subwoofertje met een versterkertje...

Klinkt gelijk echt veel beter dan alleen "speakers"....

Mah goed, das weer een heel ander verhaal :)
En wat gaat een 'simpel subwoofertje met versterkers' ongeveer kosten denk je? Ik moet nog op wintersport, en dat gaat al een shitload aan geld kosten, maar voor hoeveel KAN ik klaarzijn denk je?

Join het GoT Pulse-Team!

• RupS
Owkee....

Tsjaa...

:)

Een simpel subje met versterkertje heb je voor zo'n 750 piek... Das dan ook behoorlijk simpel...

Toevallig van het weekend voor een vriend van mij een 10" Kicker + JBL versterker ingebouwd. Dat klinkt echt heel behoorlijk... kostte ongveer 1000 gulden € 450

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Je hebt ook van die active bass-tupes. Misschien ook wel makkelijk.

• Denman
bass-tupes? wat zijn dat? :)
Ik ben nog niet zo thuis in auto-hifi enzow...

Maarre... tjah, 1000 piek, dat valt idd nog wel mee, maar dan moet ik ff wachten tot na de wintersport :)

Join het GoT Pulse-Team!

• RupS
Active bass-tubes (bass-tubes is ander woord voor baspij, baskast, sub-woofer) vind ik vaak minder klinken... zeker voor in de auto...

Mijn advies is om echt een bas-kast (toch net weer ff anders ;)) te nemen.

gewoon een MDF kast met een woofer erin...
Van alles wat ik gehoord heb, klinkt dat echt het beste....

Anders moet je maar een keer mailen, dan kan ik je wel vertellen wat een goede prijs/kaliteit is :)

PS: Wat voor een autoradio heb je?

• Denman
Ik heb een Philips autoradio, type enzow weet ik ff niet. Kreeg um bij mijn auto, verder wel een relaxt dingetje. Uiteraard met CD-speler :)

Maarre... kewl dat ik je kan mailen, zal ik binnenkort misschien ff doen.

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1