Toon posts:

SB Live 1024 + Xtension 5.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik bij de Media Markt in R'dam een Dolby Digital speakerset gekocht van het merk Xtension.
Eenmaal thuis gekomen, de boel aangesloten, een vriend erbij gehaald, maar geen 5.1 geluid!!! :(
De standaard aansluiting van de speakerset op mijn geluidskaart is een 9-punts DIN (?), maar de creative 1024 is natuurlijk micro. Ook met een verloopstekker werkte het geheel niet!

Heeft iemand ervaringen c.q. oplossingen?

Verwijderd

Andere geluidskaart kopen die wel 5.1 ondersteunt.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Inderdaad, een !Live 1024 is helemaal niet 5.1 surround :D
Maximaal 4.1 surround, zonder center speaker van 5.1 dus.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nietwaar, de decoder zit dus in dat setje. Oplossing: Ga naar de winkel en scoor een verloopplugje dat wel werkt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik heb die ene box ook nog niet aan de praat gekregen!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik had hetzelfde probleem.
De Live 1024 is WEL DEGELIJK 5.1
Je hebt er alleen een verloopsetje voor nodig.
Die is in Nederland bijna niet te vinden, maar gewoon te bestellen op de Creative-site.
Hij kostten destijd incl. verzendkosten 80 piek, dus das nu ongeveer 37 EURO.
Ik had hem binnen een week binnen, maar als je niet thuis bent tijdens het ophalen, moet je naar de leverancier in het Amsterdamse havengebied.
Daar woon ik gelukkig 10 minuten rijden vandaan, maar is nogal lastig als je in Groningen woont ;)

Leuke bijkomstigheid. Het verloopsetje geeft je ook meteen digitale ingang en optische in/uit

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

5.1 kun alleen krijgen met een SPDIF-AC3 stream, niet met normaal geluid.
Je zult een bracket op je SB-Live 1024 moeten kopen bij Hoontec, URL is www.hoontech.nl , kosten zijn ongeveer 30 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik wil best het een en ander aanschaffen, maar als het niet werkt, dan had ik dat geld beter in andere speakers kunnen stoppen!

Ander probleem is dat als ik digitaal geluid' aanvink, er een heleboel ruis uit m'n speakers komt en op de achtergrond hoor je zacht de muziek spelen.

Overigens heb ik ook al een kabel van creative van een vriend geprobeerd (ook van 1024 naar FPS2000digital). Bij mij werkte het ook niet, terwijl het bij hem perfect klinkt????? :r

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op donderdag 31 januari 2002 10:08 schreef dmace het volgende:
Ik had hetzelfde probleem.
De Live 1024 is WEL DEGELIJK 5.1
Je hebt er alleen een verloopsetje voor nodig.
Die is in Nederland bijna niet te vinden, maar gewoon te bestellen op de Creative-site.
Hij kostten destijd incl. verzendkosten 80 piek, dus das nu ongeveer 37 EURO.
Ik had hem binnen een week binnen, maar als je niet thuis bent tijdens het ophalen, moet je naar de leverancier in het Amsterdamse havengebied.
Daar woon ik gelukkig 10 minuten rijden vandaan, maar is nogal lastig als je in Groningen woont ;)

Leuke bijkomstigheid. Het verloopsetje geeft je ook meteen digitale ingang en optische in/uit
|:(

Als je niet thuis bent brengen ze het naar het dichtsbijzijnde distributie kantoor.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dankjewel ! Ik wilde het alleen even zeker weten voordat ik onnodig geld weggooi. Ben ook maar student! :z

BTW ik neem aan dat je deze bracket bedoelt:
http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=178
Pagina: 1