Toon posts:

Freesco als router tussen 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een snelle en tijdelijke oplossing nodig voor het volgende probleem: 1 bedrijfsnetwerk en 1 testnetwerk, deze moeten gescheiden blijven. Nu moet ik voor het testnetwerk gebruik maken van internet de enige mogelijkheid die ik heb is om gebruik te maken van de proxyserver op het bedrijfnetwerk. Nou zat ik te denken aan freesco, is dit te doen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Pak gewoon een ouwe bak, installeer der een linux op.
en dan ip_forwarding aanzetten.
In debian is dit in de /etc/network/options file ip_forward=yes zetten.
In redhat is het de file /etc/sysconfig/network
Dan blijft routing aan na een reboot.
Om ff snel aan te de zetten gewoon:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4_forward
Dan zet ie het aan maar bij reboot staat ie dan weer uit als het niet in de bovengenoemde files geactiveerd is.
Als het gewoon een verbinding is tussen 2 netwerken en er moet geen andere router bekend zijn op die router dan ben je nu klaar
simple as that :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Kan, maar de mensen op het testnetwerk moeten dus nergens bij kunnen op het bedrijfsnetwerk. Linux zou dus alleen een doorgeefluik voor het internetverkeer moeten zijn.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 30 januari 2002 09:23 schreef GrS het volgende:
Kan, maar de mensen op het testnetwerk moeten dus nergens bij kunnen op het bedrijfsnetwerk. Linux zou dus alleen een doorgeefluik voor het internetverkeer moeten zijn.
Dus testnet----ROUTER----netwerk&proxy
Van testnet mogen ze enkel op de proxy server in het andere netwerk connecteren ?

Firewall rules zetten dan. Enkel connectie's naar de proxy server toelaten.

In principe als je toch met proxy's werkt kan je ook gewoon een pc tussen zetten en daar ook een proxy opzetten. Op die proxy de proxy configureren dat ie doorgeeft naar de proxy voor internet in het andere netwerk. En geen routing dan natuurlijk.
Alle clients in testnetwerk dan die proxy laten gebruiken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs