Toon posts:

Schokvrije ophanging voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onze Carnavalswagen krijgt een mp3 peeceetje maar om nou te voorkomen dat de disk bij het eerste fijne liedje gaat overlijden ben ik nog op zoek naar een schokvrije ophanging voor het geheel. Het gaat dus om een normale minitower die in een rack (van hout) komt te liggen.

Ik dacht zelf aan een ophanging met van die zware supermarkt-aanvoer-kar-rubbers maar wellicht is er iemand met betere ideeen?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Wat je evt. kan proberen, is 'm aan touwen ophangen, en om het wiegen te voorkomen (van links naar rechts, en van voor naar achter) er aan de overige zijden trekveren (ong. twee per zijde) aan bevestigen.

Verwijderd

waarom komt die minitower te liggen? en niet te staan?

waarom neem je geen notebook? die dingen zijn over het algemeen wat meer bestand tegen schudden en hobbelen

Verwijderd

Kun je niet een laptop lenen? Die zijn daar sowieso beter op toegerust.

• freggel
Wat ook kan, is een portable Jukebox, van Archos of Creative :9~ , en er een versterker tussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan ook staan. Het rack is op dit moment zo gemaakt dat ie alleen kan liggen. Verbouwen zodat ie kan staan is geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
Laptop kan wel, maar in die PC zit nu een 20Gig schijf .. ik heb niet echt een laptop met 20Gig die ik ook op die kar wil zetten .. (of beter gezegd: waarvan de baas het goed vind dat ie op de kar komt .. :) )

• freggel
Maar, die carnavalswagen is toch geen bolderkar :? Ik neem ook aan dat je de harddisk gaat gebruiken, of wou je het van CD-rom af spelen?
Maar even serieus, als je er een versterker tussen hebt, is dan een mp3 player met anti-shock geen optie? <== al uitgelegt, sorry, was te laat :(

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 08:45 schreef sandur het volgende:
Laptop kan wel, maar in die PC zit nu een 20Gig schijf .. ik heb niet echt een laptop met 20Gig die ik ook op die kar wil zetten .. (of beter gezegd: waarvan de baas het goed vind dat ie op de kar komt .. :) )
wat voor pc'tje komt er op de wagen te staan?
en wat gebruiken jullie voor de stroomvoorziening? aggregaat?
Op woensdag 30 januari 2002 08:48 schreef Dino78 het volgende:
Maar, die carnavalswagen is toch geen bolderkar :? Ik neem ook aan dat je de harddisk gaat gebruiken, of wou je het van CD-rom af spelen?
Maar even serieus, als je er een versterker tussen hebt, is dan een mp3 player met anti-shock geen optie?
maar zo'n mp3 player heeft toch maar 64mb ofzo, dan moet je om het half uur nieuwe mp3's naar je player pompen (of je moet zo'n cd mp3 geval hebben natuurlijk, maar dan zijn het nog veel cd'tjes als je min. 20gig moet hebben)

• freggel
Ik weet het, ik was te laat :( . En idd, ik bedoelde een mp3 cd player. Maar als je kan wisselen, en je encoded met een lage bitstream, dan kan je behoorlijk wat muziek op een 80min cd'tje branden *D

Verwijderd

Topicstarter
Stroomvoorziening via aggregaat, ik ben ook bezig om daar UPS tussen te regelen zodat we geen last hebben van dal en piek spanningen en de netspanning ontstoort wordt.

Aggregaat heeft overigens vermogen zat :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 08:48 schreef Dino78 het volgende:
Hmm .. geen bolderkar nee, maar als je met 20 man staat te springen terwijl we toch aan het rijden zijn verwacht ik wel problemen. En als de disk eenmaal overlijd is het einde verhaal ... we draaien overigens inderdaad vanaf disk, CD is helemaal niet te doen denk ik...

• freggel
Op woensdag 30 januari 2002 09:11 schreef sandur het volgende:

[..]

Hmm .. geen bolderkar nee, maar als je met 20 man staat te springen terwijl we toch aan het rijden zijn verwacht ik wel problemen. En als de disk eenmaal overlijd is het einde verhaal ... we draaien overigens inderdaad vanaf disk, CD is helemaal niet te doen denk ik...
Point taken ;)

Maar doen jullie het via een versterker, en hoe lang moet je non-stop muziek draaien?

Verwijderd

sandur, ik heb al geprobeerd om mp3s vanaf cd te draaien op die bak. Dat werkte wel, maar zodra de harddisk het zou begeven, is ook ons OS weg natuurlijk. :'(
D'r moet toch gewoon een manier zijn om die pc schokvrij neer te zetten of op te hangen... Ik pijnig mijn hersenen nog maar even... |:(

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Typisch gevalletje : Binnenband van een fiets!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
mwa denk als je em em in dat rek klem zet tussen van die zachte foam(waar ze ook hd`s in opsturen) dan kan het prakties niet misgaan een HD kan aardig wat hebben hoor, als ze vervoert worden worden die dozen gegooit en al dan is het trillen op zo`n kar geen probleem trillen is zoiezo geen probleem als ie maar niet gaat springen dus goed vastzetten zou ook al voldoende zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 09:53 schreef Mr_Atheist het volgende:
Typisch gevalletje : Binnenband van een fiets!
en dan: erin ophangen en over bovenkant ook spannen naar ondertoe :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 09:14 schreef Dino78 het volgende:

[..]

Point taken ;)

Maar doen jullie het via een versterker, en hoe lang moet je non-stop muziek draaien?
Via een versterker jah, fijn setje gehuurd bij Focus in A'dam (2 * 3200W piek :P )

en hoe lang .. tsja .. voor dinsdag van 10.00u tot 22.00u ofzoiets 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 09:14 schreef Dino78 het volgende:

[..]

Point taken ;)

Deze speakers om precies te zijn

• freggel
Op woensdag 30 januari 2002 09:58 schreef sandur het volgende:

[..]

Via een versterker jah, fijn setje gehuurd bij Focus in A'dam (2 * 3200W piek :P )

en hoe lang .. tsja .. voor dinsdag van 10.00u tot 22.00u ofzoiets 8-)
Mmmm... Als ik het zo lees, zou je het idd kunnen proberen door de kast rechtop op te hangen (zie m'n eerdere post, was wel serieus), want als je met playlists wil werken, is een pc'tje wel erg handig.

Als je de pc met een mini-jack aansluit op de amp, dan is (ja, ik val in herhaling) een portable shock-proof mp3 cd speler echt een goede optie, omdat deze goed tegen het trillen kan. Je moet dan alleen wel na een 80min cd'tje er een nieuwe in doen. Maar als je ze zorvuldig samensteld, bijv. per genre, kan je daarmee aardig uit de voeten.

BTW, zet je op die kar ook een monitor? en een toetsenbord/muis?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 09:55 schreef Da_BoR het volgende:
mwa denk als je em em in dat rek klem zet tussen van die zachte foam(waar ze ook hd`s in opsturen) dan kan het prakties niet misgaan een HD kan aardig wat hebben hoor, als ze vervoert worden worden die dozen gegooit en al dan is het trillen op zo`n kar geen probleem trillen is zoiezo geen probleem als ie maar niet gaat springen dus goed vastzetten zou ook al voldoende zijn :)
Bij het vervoer van een HDD draait ie niet hè, dan staan de koppen niet boven de platters. Is toch heel iets anders.

Verwijderd

Denk toch dat we 'm neer moeten zetten, lijkt me veiliger dan liggen.... Misschien op een dikke laag steenwol ofzo... en dan plasticfolie om de steenwol heen om geen overmatig stof in de pc te krijgen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe gaat die kar vooruit?.. Mischien kun je je computer ook wel in het trekkende voertuig neerzetten. Waarschijnlijk gaat die een stuk minder heen en weer.

Als ie toch op de kar moet, kun je hem waarschijnlijk zo dicht mogelijk bij de as neer zetten. Kijk anders een keertje af bij die drive-in-show-bakken.. hierin zitten de technics (of cd-spelers) vaak ook via een soort verensysteem opgehangen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 11:04 schreef Janoz het volgende:
Hoe gaat die kar vooruit?.. Mischien kun je je computer ook wel in het trekkende voertuig neerzetten. Waarschijnlijk gaat die een stuk minder heen en weer.
Staat een trekker voor, en we hadden er al over gedacht om de PC daarin te zetten en dan monitor/keyboard/muis te verlengen maar volgens de heren trekkerexperts gaat de trekker, hoewel luchtgeveerd, meer heen-en-weer dan de henger .. de henger heeft namelijk een behoorlijk gewicht en zal minder 'dansen' als de trekker...

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 10:51 schreef nilez het volgende:
Denk toch dat we 'm neer moeten zetten, lijkt me veiliger dan liggen.... Misschien op een dikke laag steenwol ofzo... en dan plasticfolie om de steenwol heen om geen overmatig stof in de pc te krijgen.
Dat lijkt me inderdaad de beste oplossing, neem dan wel een hele dikke laag.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Zoals al is gezegt: zet je pc bij de as neer. Trouwens: de mp3 wordt eerst ingelezen (naar 't ram) en daarna afgespeelt, dus de hdd is alleen maar nodig tijdens het wisselen van de nummers. Het is dus niet zo dat de muziek zou uitvallen oid.

Volgens mij hebben jullie zo'n grote versterker nodig omdat het aggregaat zoveel lawaait! :P

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40

Tusk

Sticky Bomb likes you!

gewoon bult mp3s op cd zetten...heb je 10 uur muziek...je doet het in een goeie mp3cdspeler (met veel anti shock zoals de mijne 8 mins heeft) plug hem aan op de versterker en klaaarr......

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
offtopic:
WAAAAAAAAAAAAHHHHH, CARNAVAL :r No offence trouwens, heb 't er gewoon niet zo op :) )

Maaruh, iets met elastiek bevetigd aan alle kanten van de pc, kunt 't misschien ook gewoon in een grote doos met (BRANDVEILIGE!!!) watten pleuren :)

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Als je nu de pc in het trekkende voertuig legt...Probleem...Opgelost :Y)

Verwijderd

heel strak in een paar snelbinders hangen ( je weet wel ook wel spin genoemd voor op de fiets), dat werkt heel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 10:20 schreef EHofman het volgende:
Als je nu de pc in het trekkende voertuig legt...Probleem...Opgelost :Y)
Zie mijn reactie eerder: heb ik zelf ook al aan gedacht maar volgens de heren experts is dat geen goed idee..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 10:28 schreef kwaaaK het volgende:
heel strak in een paar snelbinders hangen ( je weet wel ook wel spin genoemd voor op de fiets), dat werkt heel goed :)
Ervaring? :)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 10:47 schreef sandur het volgende:

[..]

Ervaring? :)
ja :)

daarom zeg ik het ook, gewoon aan het plafond proberen te hangen , werkt echt heel goed..althans bij mij dan.
een beetje heen en weer wiegen mag wel..en zo schokt het tenminste niet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zorg wel dat je hem dan heel goed ophangt, want als de ophanging los laat....

Verwijderd

Misschien is het tóch beter om die pc neer te leggen. Dan heb je volgens mij minder kans dat de koppen tegen de platters slaan, aangezien de bewegingen vaker van verticale aard zijn dan van links naar rechts...

Of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd... :+

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je kan ook een 2,5" hd gebruiken, zijn veel beter bestand tegen schokken, dan maakt het niet uit of je de pc rechtop of liggend hebt.

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Waarom bindt je de PC niet gewoon boven op het dak van de trekker? heb je nergens meer last van.

moet het natuurlijk niet beginnen te regenen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 12:05 schreef Rolex het volgende:
Waarom bindt je de PC niet gewoon boven op het dak van de trekker? heb je nergens meer last van.

moet het natuurlijk niet beginnen te regenen >:)
So much voor 'nergens' :) :)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

[compleet offtopic]

Waar gaat die carnavals wagen ergens cruisen en hoe heten jullie?!? 1337 Leut??!? >:)

[/compleet offtopic]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 16:12 schreef VageGast het volgende:
[compleet offtopic]

Waar gaat die carnavals wagen ergens cruisen en hoe heten jullie?!? 1337 Leut??!? >:)

[/compleet offtopic]
http://kwek.viertcarnaval.nl

...ook offtopic... :)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

pc kun je rustig in een krat leggen/zetten, met rondom noppenmatten, op deze manier zitten in de mru (vrachtwagen met rontgenapperatuur) waar ik op rij, de pc's ook in de laadbak, ze werken no steeds :) Vergeet alleen niet voldoende ventilatie...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 20:36

Killjoy

Klingon lawn products

Ik ben ook weer bezig met een carnavals pc. Ik gebruik voor het 3e jaar achtereen gewoon schuim, waar ze bijvoorbeeld kussentjes van maken. Kan je op rol krijgen (kopen) bij een verpakkingsfabriek. Je vangt met dat schuim alle trillingen af.

Het eerste jaar heb ik de pc hiermee omwikkeld en klemgezet in een houten frame; werkte perfect. Wordt ook het ontwerp voor dit jaar.

Vorig jaar had ik wederom een schuimomwikkeling gebruikt, en de pc met fietsbanden klemgezet. Probeer ik niet meer; is te instabiel. Kast begon toch een beetje te schuiven, door z'n eigen gewicht.

Mijn configuratie betreft dit jaar een PII-350 met 196 MB intern, een 4 GB HDD, een SB16 ISA en een SB128. Alles in een desktop kast. Een desktop is wel stabieler, maar de cdrom is slechter bereikbaar.

Op dit systeem draai ik een kale WIN98 met een Windows media player update en direct X 7. Als geluidsprogramma's staat pcdj geïnstalleerd en winamp.

PCdj maakt gebruik van het windows soundsystem, dat ingesteld staat op de sb128. Hierop mix ik nummers aan elkaar, door elkaar heen en gebruik de pitch control.
Winamp staat geinstalleerd om geluidseffecten af te spelen en voor het draaien van een cd (mocht iemand dat perse nodig vinden). Winamp loopt via de SB16. Die is daar uitstekend voor geschikt, aangezien het vermogen van de ingebouwde versterker van die kaart groter is dan die van de SB128.

Uiteraard loopt alles daarna via een mengpaneel naar het 'geluidssetje'

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 00:47 schreef superwhimpy het volgende:
Ik ben ook weer bezig met een carnavals pc. Ik gebruik voor het 3e jaar achtereen gewoon schuim, waar ze bijvoorbeeld kussentjes van maken. Kan je op rol krijgen (kopen) bij een verpakkingsfabriek. Je vangt met dat schuim alle trillingen af.
Strakke config! Ik heb maar een ding toe te voegen: gebruik schuim wat niet kan branden. Wij hebben een keer fik gehad doordat we van dat normale schuim gebruikt hebben.

[edit: typo]

Hebben nu steenwol == onbrandbaar 8-)

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Doet me denken aan de platenspeler truc:

Hoe krijg ik een brakke platenspeler zo ver om niet je platen te verneuken als de tafel waar hij op staat nogal hard heen en weer gaat?

De oplossing voor mijn platenspeler: op voer kanten of meer haken schroeven en met elastiek vastmaken. Dit is dus hetzelfde idee als de fietsbandentruc die eerder genoemd is.

[edit}Ascii tekeningetje is niet zoals ik hem wil hebben :( [/edit]

Verwijderd

zo STRAK mogelijk tussen rubber persen.....
gewoon 50cm rubber boven, 50cm onder, links, rechts.....
al schud de pc dan een beetje, dan vangt het rubber het op.............................
:) Geen dank ;)

/edit/ al genoemd :( maarja, het blijft een goed idee >:)

Verwijderd

een houten kast maken waarin die pc kan en waarin tussen de kast van de pc en de houten kast nog wat ruimte is dan aan alle kanten ertussen schuimrubber stoppen (of fietsbanden en die oppompen ofzo)

Verwijderd

Gewoon in een baal hooi stoppen :)

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44

snoei

kabels... :D

PC kan vrij veel hebben. De mijne heeft al een sylvesterparty bij behoorlijk wat db's en springende LJ's en VJ's op een podiumpje meegemaakt.

• pilo2710
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Zit ook bij dezelfde groep als Sandur, maar je kunt die PC niet zo vrij laten staan. Die kar heeft wel dubbele banden, maar hij is vrij zwaar. En een aardig topgewicht. Als je daar met z'n 30igen op staat te springen en je ff lekker springt terwijl hij een I/O heeft, kan je je HD mooi vaarwel zeggen... Willen kosten wat kost voorkomen. Die met dat schuim moet wel werken denk ik..
;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Verwijderd

je kan ook uitlaat rubbers halen
die met een oogje en moertje aan de pc kast monteren
en met die fiets binnen banden is ook geen
slecht idee , groeten uit het krabbegat :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een solid state disk, die dingen zijn volledig IDE-compatible, dus je kan je zo in de PC hangen en ze zijn verkrijgbaar tot 160MB. Daar kan je gewoon een kale Linux-distro met een MP3-spelertje op zetten.

Hier vind je meer info, zo zien ze eruit btw:
Afbeeldingslocatie: http://www.micropower.nl/jpeg/diskmodulecover.jpg

En als je helemaal grappig wilt gaan doen, prik je 'm op zo'n pc'tje
Afbeeldingslocatie: http://www.micropower.nl/jpeg/AR_B1551.gif

Maar dan kan je misschien beter een standalone MP3-spelertje kopen :P

Edit: Shit, die site heeft een if (top == self ) - JavaScriptje. Dus m'n linkjes werken niet :'(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Dat ideetje met steenwol is nog niet eens zoon slecht idee... Je kunt het het beste zo doen denk ik..

Deze advertentieplaats is te huur!

• Termi
  • Laatst online: 12:02
Ik zou zelf de hd gewoon inpakken. Misschien met iets sterks bijvoorbeeld genoemd : Steenwol. En dan goed inpakken :? Dikke tape :? En dat dan in 4 veren hangen zodat de hd minder schokt :? dus zoiets :
\/ (/ en \ zijn veren)
-- ( -- is de hd)
/\

Dan krijgt denk ik de hd veel minder te kampen. Daarnaast zou je ook een hd kunnen nemen die zeer schokbestendig is zijn er zeer veel. (Maxtors zijn dat , laptop hd's :) )

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon een laptop HD nemen, die kan goed tegen schokken.
Pagina: 1