Toon posts:

[NT4] Dubbele-dialup probs (routering?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.vdveen/Drawing1.jpg

Probleem:

Ik bel in op de Notes server, deze is uitgerust met een Eicon BRI-2 adapter. Ik maak verbinding met de Citrix server via ICA-client. Werkt allemaal ok.

Wanneer nu echter de Notes server een verbinding maakt met het tweede kanaal van de BRI kaart om mail te repliceren verlies ik de verbinding met de Citrix server. Mijn Dial-up blijft wel staan maar ik kan de Citrix-bak niet meer pingen.

Wanneer ik instel dat de Notes-dialup niet de remote gateway over moet nemen werkt het wel, alleen kan de Domino server(Notes) geen mail repliceren, Hij kan geen verbinding legggen met de remote mailserver. Dus hij moet de gateway overnemen.

KB biedt geen uitkomst, diverse documenten maar geen oplossing. Wie helpt me op weg?

Verwijderd

Topicstarter
*Slinger*

Verwijderd

Als je een vast ip krijgt kan je misschien wat met de route tabel proberen?!?!

Ik neem iig aan dat je tekening niet klopt en dat de notes bak en de citrix doos bij elkaar staan! Dus niet eerste notes->hub->citrix!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=24]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik bedenk mij ineens iets. Als je de notes doos als ras/dchp server gebruikt kan je ook nog aangeven dat 'zijn' default gateway gebruikt wordt om de rest van het netwerk te zien.

Need more input!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:14 schreef Misser het volgende:
Als je een vast ip krijgt kan je misschien wat met de route tabel proberen?!?!

Ik neem iig aan dat je tekening niet klopt en dat de notes bak en de citrix doos bij elkaar staan! Dus niet eerste notes->hub->citrix!
Het lokale netwerk is gewoon opgebouwd met een 24 ports switch waaraan diverse workstations hangen, een Novell server, Notes en Citrix server.

Ik bel dus in op die Notes bak en ga dus als het ware via de switch naar de Citrix bak. Dat gaat goed totdat de Notes server zelf ook nog eens uitbelt.

Ik krijg een IP toegewezen vanuit een RAS-pool. Geen vast IP dus, het is een pool met een stuk of 4 adressen.
Pagina: 1