Toon posts:

Waarom bij 56k geen ping 40?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 uur zitten gamen en ondertussen Analogx netstat aangezet omdat ik beniewd was
hoeveel je nou binnenhaalt en verzend tijden het gamen.

De resultaten zijn als volgt:

2 uur = 16MB download/13,4MB upload
1 uur = 8MB download/6,7MB upload
1 min = 136,5KB download/114,35KB upload
1 sec = 2,28KB download/1,91KB upload

Dit is gemeten met @home met ping 40 op de server.

Dus online gamen gebruikt maar 2,28KB/s down en 1,91KB/s up? Lijkt me een beetje heel weinig.
Want dan vraag ik me af waarom ik met een 56k6 zo'n klote ping had. Ik snap wel dat door de upload ook de download
snelheid de dupe word. Maar volgens mij moet een beetje 56K met een goede ISP deze waardes ook wel kunnen halen.
En ondanks dat de upload snelheid van @home max 16KB/s is, zal er met die 1,91KB/s genoeg speling blijven voor de download snelheid, dus ik vraag me
ook af als je meer upload en download snelheid hebt, waarom je ping dan beter is. Mijn ping gaat namelijk gigantisch omhoog als ik met 2 comps
op dezelfde server zit. Maar dan hou ik nog 8KB/s up en 225KB/s down over per computer.

Of is mijn berekening of analogx fout?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik nu maar 56K snelheid btw, @home is de hele week al brak en de helpdesk kan me helaas niet helpen. Ping tijden 2000+ mwah niet slecht voor quake :(

Verwijderd

ping heeft niets met down/upload-snelheid te maken. ik denk dat het grote tijdsverschil met 56k hem in het van analoog signaal naar digitaal signaal converteren zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:47 schreef beer het volgende:
ping heeft niets met down/upload-snelheid te maken. ik denk dat het grote tijdsverschil met 56k hem in het van analoog signaal naar digitaal signaal converteren zit.
Ow.. dat wist ik niet..

Maar hoe komt het dan dat ISDN ook een stuk boven kabel en adsl zit qua ping. (er van uitgaande dat beide optimaal werken). En wanneer ik dus bijv met 2 computers op dezelfde aansluiting op een server zit. Ik dan de dubbele ping heb?

Verwijderd

bij isdn is de techniek weer anders. hierbij wordt het analoge signaal (ik dacht) bij de nt1-doos geconverteerd naar digitaal en ik denk dat deze gewoon sneller werkt dan pci-modem (maar dus niet sneller als adsl/kabel).