Toon posts:

Winroute Elite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 pc's. 1 Pc heb ik al op kabel staan, maar de andere wil ik met behulp van Winroute ook op internet brengen. In mijn host PC heb ik 2 netwerkkaarten zitten en in de andere eentje. (alles is UTP).

Ik snap van het hele programma niks en ik kan er niet mee op internet!?!?!?!
wat moet ik doen????????????????????

weet iemand een ander programma of kan hij even uitleggen hoe deze werkt??

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!

Jeroen

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Ik heb het wel eens eerder gedaan met iShare van Artisoft. Je moet dan per programma waarmee je wilt internetten (ICQ, mIRC, IE) aangeven dat je de i-net verbinding wilt sharen. Ik kan me niet meer precies voorstellen hoe het werkte, maar het werkte goed bij mij (zelfs 2 keer online met dezelfde UIN met ICQ!). Moet je maar ff checken: www.artisoft.com of een warez-site waar je die sjit compleet kan downen.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Je moet internet delen gebruiken van microsoft zelf. Je moet wel win98 se gebruiken hiervoor. Je kan dit installeren bij software setup bij configuratiescherm
Het werkt prima hier thuis namelijk dus ik zou het proberen al het kan

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Het is allemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt. Ik ga ervan uit dat je TCP/IP op beide PC's hebt geinstalleerd

1.
Je moet winroute draaien op de PC die zelf op het internet hangt.

Op die PC moet je even een IP-adres toekennen aan de netwerkkaart (bv 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0) die aan je privenetwerkje hangt. Dit doe je in de eigenschappen van de netwerkomgeving. De netwerkkaart van je kabelmodem krijgt waarschlk een IP- van je kabelboer toegewezen.

Voor de 2e Pc kun je dan ook een (ander) IP instelen op de netwerkkaart (bv 192.168.0.2, met hetzelfde mask) Je kunt dit ook door winroute laten doen. maar voor jou is dit vast handiger. Stel als gateway in 192.168.0.1 en evt de DNS van je provider, of als je de DNS in winroute gebruikt weer 192.168.0.1.

Op de PC die aan het internet hangt zie je twee netwerkadapters in winroute. Vink NAT aan op degene die aan het internet hangt, en uit op de andere.

In principe moet je nu al kunnen i-netten op de 2e PC. Voor alle firewallmogelijkheden, proxy en DNS van winroute verwijs ik je graag naar de manual die je kunt downloaden op de winroute site.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het netwerkje aan de gang gekregen met Wingate. Maar na een tijdje stopt gewoon heel de intetnettoegang voor beide computers.

Hoe kan dit????????????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer wat ontdekt. Als ik de netwerkkaart uitschakelet van de comp. die naar de andere gaat. Doet internet het gewoon weer op de host.

Ik heb 2x PCi netwerkkaarten en 1 keer Isa

Verwijderd

Ik zweer bij WINROUTE PRO 4.1.
De litle versie is niet geschikt voor Win2K.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is opgelost, ik gebruik nu Sygate en ik heb nergens meer last van.

Ik heb alleen nog de trial versie. Maar dat los ik ook wel op.

BEDANKT IEDEREEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1