[GSM] Nokia 6310 i.c.m. GPRS: ervaringen & info

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Zoals in het onderwerp al leesbaar:

Post hier je ervaringen met de Nokia 6310 en een GPRS abonnement.
Heb je je Nokia al gebruikt met een laptop? Wat betaal je voor de GPRS dienst? Via wie GPRS je? Welke functies heeft de Nokia 6310 en hoe zijn deze functies toe te passen via GPRS? Bevalt de telefoon je?

'k ben benieuwd, mogelijk ga ik ook zo'n telefoon halen met nieuw abonnement. Welke opties zijn er dus mogelijk, waarbij het primair om GPRS gaat (en niet al te zuinig met het maandelijkse MB verkeer.. :) )

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Kijk, dit zijn dus zaken die ik ook wel wil weten. :) Maar dan nog een, waar hebje je phone gekocht, en waarom daar? Ik willem zo cheap mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Op woensdag 30 januari 2002 01:58 schreef Skate2000 het volgende:
Kijk, dit zijn dus zaken die ik ook wel wil weten. :) Maar dan nog een, waar hebje je phone gekocht, en waarom daar? Ik willem zo cheap mogelijk
Ik heb mijn 6310 gekocht bij een of ander vaag bedrijf in Helmond (ben gedetacheerd daar ergens) voor 375,- voor betaald incl. verleningn abo libtel 500. Jammer genoeg levert libertel (ahumz. vodafone) nog geen gprs voor consumenten dus kan wat dat betreft je nog niks vertellen. Zit er wel met smacht op te wachten trouwens.

Waar daar? Tja boeit me niet zo eigenlijk waar ik mijn tel koop als er iets loos mee is dan kun je hem toch wel overal laten repareren. Ik heb mijn 8850 ook via via gekocht met factuur hoor (gewoon officieel) maar iemand anders had hem voor mij daar gehaald ik heb dat bedrijf nooit gezien of wat dan ook.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb um vorige week donderdag gekocht bij de phone-shop in Denhaag in combinatie met een Ben Abo voor €100,-

Ben bied echter wel GPRS aan en ik heb een GPRS abo voor €15,- per maand en dan betaal ik €1,- per MB data. Ik heb um nog niet aan mijn notebook aangesloten want die krijg ik pas over 2 weken maar wel aan mijn gewonen pc en ik haalde een snelheid van min 5 KB/s en max 7,5KB/s!!!!! :9~

Ik ga GPRS vooral gebruiken om me in de trein me een beetje te vermaken door met Trillian een beetje te chatten want dat kost bijna geen data en op die manier kan ik ongeveer 1 uurtje chatten voor nog geen €2!

Ervaringen zijn dus GOED! Ik heb ook sinds ik deze telefoon heb helemaal geen uitvallers gehad met BEN wat ik ook errug prettig vind. NU alleen nog w8en tot mijn notebook binnenkomt want ik kan echt niet meer w8en!!!!

Oh ja, het enige probleem wat ik heb met mun telefoon is dat ik met de infrarood wel dingen kan ontvangen maar niet verzenden! Het probleem is dat mijn notebook um daardoor ook niet vind! :( Hebben meer mensen hier last van?!?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Op woensdag 30 januari 2002 11:57 schreef Proggy het volgende:
Oh ja, het enige probleem wat ik heb met mun telefoon is dat ik met de infrarood wel dingen kan ontvangen maar niet verzenden! Het probleem is dat mijn notebook um daardoor ook niet vind! :( Hebben meer mensen hier last van?!?! :?
Ik heb al met mijn Palm(Vx OS 3.5.2) en met mijn Laptop (win2k) ingebeld met mijn 6310. Over IR maar dus gewoon CSD en geen GPRS ofzow.

ps. 100 euro is niet veel maar dat is i.c.m. nieuw abonnement natuurlijk en dan is de bonus altijd dikker en daarbij geeft BEN vele hogere bonussen dan Libtel/KPN.

Gebruik je misschien zelf ook een Palm? Want daarvoor moet je i.c.m. Win2k aanpassingen maken om de boel te kunnen laten werken dan moet je steeds iets met die transferfile's ding uit en aan zetten om afzonderlijk met je Palm of Nokia te communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 13:14 schreef intert0y het volgende:

Gebruik je misschien zelf ook een Palm?
Nee ik probeer gewoon een visitekaarte te sturen naar mijn oude 6210 en dan geeft ie een error en andersom gaat perfect! Als ik mijn 6310 bij een notebook leg ziet de infrarood de telefoon niet en de 6210 wel!

Oftewel infrarood lijkt me kaduk of eventueel een softwareprobleem als meer mensen dit hebben.

Ik heb software versie 4.10 04-01-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 13:14 schreef intert0y het volgende:

Ik heb al met mijn Palm(Vx OS 3.5.2) en met mijn Laptop (win2k) ingebeld met mijn 6310. Over IR maar dus gewoon CSD en geen GPRS ofzow.
Voor GPRS heb je speciale instellingen van je provider nodig en moet je een speciale verbinding aanmaken op je notebook. Bij ben moet je bellen naar het nummer *99# en de GPRS acces point invullen en dan werkt het. Zonder deze instellingen heb je natuurlijk geen GPRS

Trouwens je moet wel het duurste GPRS abo hebben van ben om te kunnen internetten met GPRS, met de 2 goedkopere (€0 of €5 per maand) kun je alleen maar wappen met GPRS en dat verschil mer je bijna niet in snelheid. Het kan in sommige gevallen wel goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb um vorige week donderdag gekocht bij de phone-shop in Denhaag in combinatie met een Ben Abo voor €100,-
Ben bied echter wel GPRS aan en ik heb een GPRS abo voor €15,- per maand en dan betaal ik €1,- per MB data.
[..]
Betaal je de €15 bovenop een normaal abonnementsgeld of is dit het enige dat je kwijt bent aan maandelijkse vaste kosten?
Ik heb um nog niet aan mijn notebook aangesloten want die krijg ik pas over 2 weken
[..]
Ehmm... je hebt je notebook nog niet & je hebt een probleem kunnen detecteren? En hoe heb je dan met je PC gecommuniceert met de telefoon? bluetooth? of IR? of datakabeltje misschien?..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 13:39 schreef carnager het volgende:

Betaal je de €15 bovenop een normaal abonnementsgeld of is dit het enige dat je kwijt bent aan maandelijkse vaste kosten?
Komt erbovenop.
Op woensdag 30 januari 2002 13:39 schreef carnager het volgende:
Ehmm... je hebt je notebook nog niet & je hebt een probleem kunnen detecteren? En hoe heb je dan met je PC gecommuniceert met de telefoon? bluetooth? of IR? of datakabeltje misschien?..
Kep het geprobeerd op mijn vaders notebook en op het notebook van een collega. Ik heb gebruik gemaakt vanGPRS via een DLR-3P datakbeltje. Ik krijg bij mijn nieuwe notebook een Blue Tooth PCMCIA kaartje, kan ik dat gelijk ook weer proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb even de aanbieders naast elkaar gezet waarvan ik weet dat ze GPRS aan consumenten aanbieden, en de kosten toegespitst op GPRS gebruik, niet op belgedrag... Wat bellen betreft heb ik dus een zo laag mogelijke optie genomen..:

Afbeeldingslocatie: http://www2.sdvanime.com/av/GPRSopties.gif

Zo te zien komt BEN dus als beste uit de bus voor de grootverbruikers, en Telfort voor de incidentieele mobiele surfer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 14:53 schreef carnager het volgende:
Ik heb even de aanbieders naast elkaar gezet waarvan ik weet dat ze GPRS aan consumenten aanbieden, en de kosten toegespitst op GPRS gebruik, niet op belgedrag... Wat bellen betreft heb ik dus een zo laag mogelijke optie genomen..:

[afbeelding]

Zo te zien komt BEN dus als beste uit de bus voor de grootverbruikers, en Telfort voor de incidentieele mobiele surfer...
Je hebt nu slechts 1 GPRS abo van BEN vergeleken...

Afbeeldingslocatie: http://ronald.mrsn.com/bengprs.jpg

Zie het VERSCHIL!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ja, maar zoals je eerder schrijft:
Trouwens je moet wel het duurste GPRS abo hebben van ben om te kunnen internetten met GPRS, met de 2 goedkopere (€0 of €5 per maand) kun je alleen maar wappen met GPRS
Dus heb je alleen maar iets aan het duurste GPRS abo van BEN...
Bij jouw berekeningen staan overigens geen kosten voor een telefonie abonnement inbegrepen, maar dat moet er dus wel verplicht bij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 15:09 schreef carnager het volgende:
Ja, maar zoals je eerder schrijft:
[..]

Dus heb je alleen maar iets aan het duurste GPRS abo van BEN...
Bij jouw berekeningen staan overigens geen kosten voor een telefonie abonnement inbegrepen, maar dat moet er dus wel verplicht bij.. :)
Verplicht :)

jaja :D

Nou ok dan rekenen we er maar €7,5 euro bij voor het goedkoopste BEN bel abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ah well, het komt er iig op neer dat BEN al heel snel de goedkoopste oplossing bied als het vooral om GPRS gaat...
Nu natuurlijk nog afwachten wat KPN, Libertel en Dutchtone gaan doen... (al ben ik niet echt gecharmeerd van dutchtone in 't verleden, heheh, op plaatsen waar goede dekking hoort te zijn (buitenwijk stad) superzwakke signalen en toch claimen dat het al minstens een half jaar dik in orde is.. En het ligt niet aan de toenmalige telefoon -- paar maten hadden exact hetzelfde probleem.. Ah well.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Ik heb zelf erg goeie ervaring met het ontvanhst van Dutchtone dus snap niet waar iedereen zo over zeurt. Ik kom in heel wat plaatsen in Nederland en heb nooit ergens last van gehad! :)

Ben nu dus wel naar Ben gestapt omdat Dutchtone gewoon steeds duurder wordt en nog steeds geen GPRS heeft!

BEN trouwens tot nu toe nog tevreden over BEN. Ben is erg vooruit gegaan sinds ze zijn begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Proggy: Misschien nog het vermelden waard in je image dat bij telfort een bel-abo niet verplicht is?..

Enfin, ik denk dat ik persoonlijk ga voor de 6310 met maximale BEN GPRS abo van €15/maand, en een BEN Regelmatig voor het gewone bellen (75 belminuten/maand is netjes)..

Toestel komt daarmee op €289,- bij 2-jarig afsluiten... (Hoe een mens aan een bedrag van €100 komt is me nog niet duidelijk, tenzij dat wel zo'n dikke maandabo+belbundel is dat je dagelijks meer dan een kwartier belt -> belbundel van 300 of 450 minuten o.i.d.)
Ah well.. :)

Eerst nog ff beetje geld opzij leggen voor dit nieuwe model, volgende maand maar halen 'guess.. Ies naais :P :Y)

Trouwens, om weer op het originele doel van deze topic terug te komen, nog meer mensen met ervaringen? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 15:40 schreef carnager het volgende:
Proggy: Misschien nog het vermelden waard in je image dat bij telfort een bel-abo niet verplicht is?..
DONE!
Op woensdag 30 januari 2002 15:40 schreef carnager het volgende:
Toestel komt daarmee op €289,- bij 2-jarig afsluiten... (Hoe een mens aan een bedrag van €100 komt is me nog niet duidelijk, tenzij dat wel zo'n dikke maandabo+belbundel is dat je dagelijks meer dan een kwartier belt -> belbundel van 300 of 450 minuten o.i.d.)
Ah well.. :)
Tjsa ik heb een BEN ONDERNEMER abo voor 2 jaar genomen dus vandaar dat die telefoon goedkoper was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

€ 221,- icm Ben Extra, 1 jaar. Ik mag niet spammen, dus stuur maar een email naar me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Waar ik hem heb gehaald:

BEN Regelmatig (1 jaar) € 263,00
BEN Regelmatig (2 jaar) € 233,00
BEN Extra (1 jaar) € 207,00
BEN Extra (2 jaar) € 177,00

:P

Een site posten mag best!
Hier Heb ik um gehaald.

Ik kreeg zelfs extra korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Proggy: Da's een goeie tip :D Domo arigatou! (in Nederlands: Heel erg bedankt!)
* carnager gaat eens kijken dat daar komende maand een toestelleken wegkomt en hopen op extra korting bovenop de toch al mooie lage prijs :Y) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op woensdag 30 januari 2002 18:54 schreef carnager het volgende:
Proggy: Da's een goeie tip :D Domo arigatou! (in Nederlands: Heel erg bedankt!)
* carnager gaat eens kijken dat daar komende maand een toestelleken wegkomt en hopen op extra korting bovenop de toch al mooie lage prijs :Y) *D
Ja is zeker geen slechte prijs! Ben blij deze winkel gevonden te hebben! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 15:53 schreef Proggy het volgende:
[..]
Ik kreeg zelfs extra korting!
hoe kun je nu extra korting krijgen op bestellen via een scriptje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Ik heb um natuurlijk in de winkel gehaald :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
komen trouwens aansluitkosten ben nog over de kostprijs heen, of geven ze die cadeau?.. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
De kogel is door de kerk! Ik heb 'm besteld bij gsm shop.. ;] Zal bij contract en copieen ook ff briefje doen met vraag hoe het zit met afsluiten gprs abo bovenop de gewone telefoon abo...
oissu! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op maandag 04 februari 2002 01:00 schreef carnager het volgende:
De kogel is door de kerk! Ik heb 'm besteld bij gsm shop.. ;] Zal bij contract en copieen ook ff briefje doen met vraag hoe het zit met afsluiten gprs abo bovenop de gewone telefoon abo...
oissu! *D
Afsluiten van GPRS abo is heel simpel! Gewoon ff de klantenservice bellen en een paar minuten later werkt het! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
great! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31483

Ik heb sinds vandaag ook een Nokia 6310 met zakelijk GPRS-abonnement bij Vodafone. Het gekke is dat ik er helemaal geen gegevens bij heb gekregen. Wat moet ik doen en instellen om verbinding te krijgen? Bij de Helpdesk van Vodafone kennen ze dit toestel nog niet :-(

Lily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb zojuist nog een artikeltje zitten doorlezen over deze telefoon, namelijk hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:15
Met vodaphone moet je het volgende doen:

1: Je moet bij je inbelverbinding (indien infrarood) je modeminstelling op Nokia 6310 Infrarood zetten.

2: Je moet in je Externe Toegang je telefoon *99# laten bellen. Je hebt nu verbinding :)

Heeft iemand toevallig een USB datakabel gezien voor de 6210/6310, zonder een heel blok ertussen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Zo gaat het bij ben ook! :P

I LOVE GRPS! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
DAMNED....

waarom alleen GPRS voor zakelijk? Kan ik mijn abo niet omzetten naar zakelijk want ik wil ook GPRSsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
GPRS is niet alleen voor zakelijk! Je betaald bij Vodaphone alleen de hoofdprijs als je goedkoop wilt GPRS'en (nieuw woord ;)) Maar goed. Het goedkoopst voor alleen een keertje 1 ding = € 8,50 per maand met 1MB vrij. Volgende MB = € 8,50. De volgende stappen weet ik ff niet.

Iemand nog een Data kabel voor USB gevonden :) ?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Volgens mij hebben ze er 1tje bij: www.koopjessite.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Op dinsdag 05 februari 2002 14:55 schreef Ballebek het volgende:
GPRS is niet alleen voor zakelijk! Je betaald bij Vodaphone alleen de hoofdprijs als je goedkoop wilt GPRS'en (nieuw woord ;)) Maar goed. Het goedkoopst voor alleen een keertje 1 ding = € 8,50 per maand met 1MB vrij. Volgende MB = € 8,50. De volgende stappen weet ik ff niet.

Iemand nog een Data kabel voor USB gevonden :) ?
Toen ik vorige week vodafone aan de lijn had vertelde ze mij dat ze nog geen GPRS voor consumenten boden. (zoals reeds eerder vermeld, ik heb sinds 1 week een 6310)

Maar jij zegt nu dat het wel voor consumenten beschikbaar is? daar vind ik ook op de site niks over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Moet je ff de Fax Data group bellen, die kunnen je alles vertellen...
Nummer: 045-5607411

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Zow, kheb 'm net binnen (eindelijk) ...
Lijkt leuk te werken alleen gprs krijg ik niet aan de praat.. de ben site (ook ben-online site) geven weinig info erover... :\

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Hmm ik heb al even met die aardige mevrouw ;) van BEN gebelt (toch vreemd dat ze een jongensnaam heeft heheh) anyways die heeft me ff te woord gestaan over hoe e.e.a. nu in z'n werk gaat.. als 't goed is kan ik over een half uurtje ongeveer van gprs gebruik maken... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Maar ff een plaatje gemaakt van me nokia..

Afbeeldingslocatie: http://www2.sdvanime.com/av/nokia6310-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:38
Op woensdag 30 januari 2002 15:47 schreef Proggy het volgende:

[..]

DONE!
[..]

Tjsa ik heb een BEN ONDERNEMER abo voor 2 jaar genomen dus vandaar dat die telefoon goedkoper was :)
bij www.gsmstunter.nl was hij dacht ik 90 Euro

edit:

Die pris is wel icm met een Vodafone abb, en neit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
Op maandag 18 maart 2002 12:36 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

bij www.gsmstunter.nl was hij dacht ik 90 Euro

edit:

Die pris is wel icm met een Vodafone abb, en neit ben.
ja ondertussen is ie ook goedkoper geworden op die site waar ik het over had. Kijk voortaan eerst ff naar de datum van de post waar je op reageert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:38
Op maandag 18 maart 2002 14:06 schreef Proggy het volgende:

[..]

ja ondertussen is ie ook goedkoper geworden op die site waar ik het over had. Kijk voortaan eerst ff naar de datum van de post waar je op reageert :P
Oeps mijn fout. |:(
Pagina: 1