Toon posts:

Wirelezz lan lengte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELLUP....

Ik wil internet... (over de kabel dan), maar dat moet bij mijn buurman +/- 300 meter verderop komen.

Er zijn weinig bomen die in de weg staan.. (andere haal ik ze toch gewoon weg :D )

Maar wie weet welke ik moet hebben om een beetje ver te komen ?

$P()()KI3

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Aan beide kanten een access point voor het raam zetten met uitzicht op elkaar is misschien een optie, maar dan nog is 300 meter een tikkeltje ver voor die oplossing... en wat duur ook...
Ik raad je aan eens over GoT te searchen naar termen als Wireless, 802.11, wlan, wifi, draadloos, antenne, 2.4GHz...
Ik denk dat je met een vrij eenvoudige zelfbouwantenne aan beide kanten (model "pringles-bus", kosten ong. € 25 incl. een lading pringles die je eerst moet opkanen, per zelfbouwantenne).. Daarnaast heb je 2 wireless lan kaartjes nodig.
Maarehm, is het niet een oplossing, aangezien het hier om internet gaat en dat toch niet razendsnel is, een coaxkabel door de grond te leggen?.. Zolang het eigen terrein is en geen landbouwgrond tenminste... |:(

Succes... :)

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Wireless 802.11b over 300 meter :?
Vergeet het maar...

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

hoe beter je antenne, hoe verder je kunt komen.. Er is zelfs een project bekend van 35 kilometer(!) maar dat is natuurlijk hoogst uitzonderlijk... Maar zoals ik al zeg, met een paar eenvoudige D.I.Y. antennes lukt het wel :D alleen een CLOS (Clear Line Of Sight) is wel enorm belangrijk!..

DatDus.DE --- DatDus!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zou mogelijk moeten zijn, om aan een WLAN-kaartje een (zelfbouw) straalzender te maken.

Zal ff linkjes zoeken...

[linkje]
http://users.bigpond.net.au/jhecker
[/linkje]