live video streaming en capturen

Pagina: 1
Acties:

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik moet even wat uitzoeken voor iemand..
die wil graag op beurzen en dergelijke video's maken, deze dan via de pc live streamen naar internet en daarna capturen om ze te kunnen bewerken en op te slaan. (dit kan niet in een keer lijkt mij.. )
hij zat dus zelf te denken aan een miro dc10 maar ik weet niet zeker of je die kan gebruiken voor de live streaming.. dus als webcam zeg maar.
om te capturen en bewerken zou hij natuurlijk perfect zijn.

ik zit ook te denken aan een Ati radeon all in wonder.. maar ik heb geen ervaring met deze kaart maar de specs staan me wel aan.
is deze een beetje te vergelijken met de dc10? kwa capture kwaliteit?

ik hoop dat iemand me hier wat feedback over kan geven..
alvast bedankt. :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Voor streaming kan je een goedkope tv-kaart als input board gebruiken.

Montage en echte capture wordt en ander verhaal, daar zou je evt. de DC10 voor kunnen gebruiken. Maar leg ff uit wat je precies bedoelt, want ik begrijp het niet helemaal.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tja ik weet het.. tis een beetje een warrig verhaal wat ik heb lopen typen :)

ik wil dus met een normale analoge camera beelden opnemen die ik rechtstreeks de computer instuur om ze via internet te kunnen showen. het live streamen dus.
maar ik wil dus ook de video in een betere kwaliteit kunnen bewerken en op een cdtje kunnen branden.
maar waar ik dus vanuit ga is dat je de dc10 niet kan gebruiken voor de streaming. omdat je die volgens mij niet zo aan kan spreken als een normale tv in op de gemiddelde video kaart?