ide udma6, met slaves2, en aan de promise 5

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
omdat ik niet tevreden was met mijn raid0 config heb ik de jumper op het mobo omgehaald en de promise controller werkt nu weer als een ata controller

als ik beide schijven los op de standaard mobo controller aansluit (allebei 1 kabel en geen slaves eraan) staat er in de bios dat ze op udma6 draaien

als ik aan allebei de kabels cd-rom drives hang staan ze opeens allebei op udma2!

ik dacht.. mooi niet ik sluit dan de hdŽs maar op de promise controller aan.. maar die ziet zegt dat ze udma5 zijn

Ik wil het maximum halen.. is dat niet mogelijk als er slaves aanhangen?? best dom!

wat is het verschil tussen udma5 en 6

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
udma 5 = ata 100
udma 6 = ata 133

snelheid maakt in de praktijk niks uit.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik wist niet dat de a7v266-e al ata133 ondersteunde :?

huh? maar als ik het niet merk in snelheid.. waarom is het dan uitgevonden?

Verwijderd

Je moet je CDROM's niet achter de HDD's hangen.
Een IDE controller gebruikt maximaal het minimale protocol wat aan een lijn hangt.
Oftewel:
Cdromspeler, U bent de Zwakste schakel. tot ziens!

Hang beide Cdroms aan 1 IDE kabel (Master/slave)
en je schijven aan 1 kabel

Ik snap alleen niet waarom je geen RAID gebruikt???

Ik zit hier hard te balen omdat mijn 2x40GB schijfjes kapot zijn. Ik werk nu alleen met 1x40 en ik vind het traag! (En te weinig schijfruimte ;) )

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
kijk effe in mijn laatste laten we zeggen 5 posts in opslagmedia en i/o controllers.. misschien wordt het dan wat duidelijker waarom ik geen raid gebruik

als ik 2 harde schijven aan 1 kabel hang heb ik nog geen lekkere snelheid als ze iets van en naar elkaar moeten kopieren.. totaal GEEN snelheid

bij via chips zegt de cdrom idd U bent de zwakste schakel.. er zijn ook chipsets waar het allemaal kan.. helaas heb ik die niet

het probleem is inmiddels al opgelost.. het gaat rete snel nu ieder apparaat zijn eigen flatcable heeft.. toch jammer van die raid.. ik had ongeveer voor hetzelfde geld 1 keer 120gb kunnen kopen ipv 2x 60gb

maar ja.. dat vertelt maxtor er natuurlijk niet bij.. dat ze zwaar zuigen en die harde schijven van ze voortaan in hun anus kunnen douwen.. om het maar even zacht uit te drukken