Toon posts:

mobo overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig mijn procesor te unlocken en met het verwijderen van mijn koeler ben ik met een schroevendraaier uitgeschoven op mijn mobo, als ik nu mijn pc opstart lijkt alles te werken behalve mijn scherm. |:(
Het is zeker niet mijn GForce, die werkt nog wel in mijn andere pc.
Zou het kunnen dat ik een baantje dat mijn AGP slot stuurt heb onderbroken? :?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je verder nix hebt gedaan [met je proc] dan zou het heel goed kunnen dat je AGP niet meer werkt.

Test dit eens uit door een PCI kaart erin te drukkken..

Verwijderd

Topicstarter
Spijtig genoeg heb ik geen PCI kleuren kaartje meer liggen, hoe dan ook zonder die AGP slot kan ik met mijn mobotje toch niet veel meer aanvangen he :?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
naja mocht blijken daad je daadwerkelijk je agp gesloopt heb ( }:O ) kan je er als het goed is nog normaal mee werken met een PCI vga kaartje...

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er dan pci kaartjes die de kwaliteit van een gforce op AGP kan evenaren? En als dit bestaat dan is een nieuw mobotje misschien nog goedkoper of niet?

Verwijderd

Er zijn inderdaad Geforcekaarten die PCI zijn (Volgens mij zelfs GF2MXjes??)
Maar dit zijn volgens wel wel slechte noname-kaarten/
Ik weet ook niet of hier nog gemakkelijk aan te komen is.

/edit

Kijk hier eens aan:

V7100 Pro Pure
(Retail) 32 MB SDRAM Nvidia GeForce2 MX-400 PCI 350 MHz EUR 115.00
Excl. BTW: EUR 96.64

V7100/T Pro
(Retail) 32 MB SDRAM Nvidia GeForce2 MX-400 PCI 350 MHz EUR 135.00
Excl. BTW: EUR 113.45

gevonden op www.alternate.nl

Ze hebben daar ook Sparkle PCI kaarten maar ik zou voor de Asus gaan.
/edit

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Op woensdag 30 januari 2002 00:51 schreef neo.reloaded het volgende:
Bestaan er dan pci kaartjes die de kwaliteit van een gforce op AGP kan evenaren? En als dit bestaat dan is een nieuw mobotje misschien nog goedkoper of niet?
Geforce3 TI500 PCI
ff zoeken op Google.com..
>:)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op woensdag 30 januari 2002 00:16 schreef neo.reloaded het volgende:
Ik was bezig mijn procesor te unlocken en met het verwijderen van mijn koeler ben ik met een schroevendraaier uitgeschoven op mijn mobo, als ik nu mijn pc opstart lijkt alles te werken behalve mijn scherm. |:(
Het is zeker niet mijn GForce, die werkt nog wel in mijn andere pc.
Zou het kunnen dat ik een baantje dat mijn AGP slot stuurt heb onderbroken? :?
Hmm dit probleem heb ik dus ook, alleen ben ik NIET met iets over mn mobo uitgegleden.
Alleen na uitelkaar halen en weer inelkaar zetten kreeg ik geen beeld meer. Na alles vaak gecheckt te hebben: mobo of proc is dood. Morgen maar ff naar de winkel..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen op men werk proberen een pci kaartje te vinden en dit testen, zal voorlopig terug op men PIII moeten werken :( Best een leuk pctje maar had nu al een maand een nieuwe AMD en dat raak je verdomt snel gewoon :9

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 01:00 schreef BadMotha het volgende:

[..]

Geforce3 TI500 PCI
ff zoeken op Google.com..
>:)
Lijkt mij wel een beetje overkillen voor je slome PCI bus of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Wat een klote dag was dit sech, eerst mobo kapot, nu hebben ze me breedband connectie terug op small-band gezet omdat ik over men limiet zit voor deze maand |:(
Ik ga slapen en hopen dat het morgen wat beter gaat :z

Verwijderd

Als je er, eventueel met behulp van een vergrootglas, achter kunt komen welke baan of banen je beschadigd of beter gezegd onderbroken hebt, dan is het ook mogelijk om ze te herstellen.
Het vraagt wel enige soldeervaardigheid, een vaste hand en een passend soldeerboutje.
Met een horlogeschroevendraaiertje o.i.d. krab je ter weerszijden van de ondebreking de isolatielak voorzichtig van het baantje todat er blank koper zichtbaar wordt.
Met een heel kort stukje goed vertind massief blank montagedraad kun je de breuk "overbruggen" door het "met de baan mee" voorzichtig en heel dun vast te solderen.
En misschien weer een mobo van de ondergang gered.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
de snelste 3d kaart in pci uitvoering is de voodoo 5 5500 pci
doet bijna niet onder voor de agp versie

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net eens met de winkel waar men mobo van komt gebeld en die wisten te vertellen dat aangezien de foutcode de normale waarde aangeeft het wel eens zou kunnen dat er iets niet ok is met de multiplier en de FSB instellen, gevolg niet opstaren

Met een beetje geluk kan ik hem dus vanavond nog redden door men bios te resetten, op hoop van zegge!!!

Geloven jullie dat dit het probleem kan zijn of ga ik een halve dag met valse hoop zitten?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 30 januari 2002 01:04 schreef Keeper het volgende:

[..]

Hmm dit probleem heb ik dus ook, alleen ben ik NIET met iets over mn mobo uitgegleden.
Alleen na uitelkaar halen en weer inelkaar zetten kreeg ik geen beeld meer. Na alles vaak gecheckt te hebben: mobo of proc is dood. Morgen maar ff naar de winkel..
en ik dus ook!
M'n niet meer aan te komen Abit BP6
Daar gaat m'n geplande serverbord :'(

Nu zit ik met 2xCeleron 366@550

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt nog een beetje geluk dat je nog wat kan oc'en maar mijn tweede systeempje is een pIII met een SE440bx-2 chipset, dus niks aan te oc'en, hoop dat men EPOX bordje het straks na een bios reset weer zal doen, stom van mij dat ik daar niet zelf op was gekomen om dat te proberen |:(
Pagina: 1