[VB] ontvangen lijst doet niet correct

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
Als ik een lijst ontvang via internet met mijn vb proggie dan wil ik dat de ontvangen items netjes onder elkaar in mijn list box worden geplaatst. Nu stuur de server het volgende door :

Dim I As Long
For I = 0 To lijstservers.ListCount - 1
Server(intconnection).SendData lijstservers.List(I)
Next I

dus de client krijgt die gelijk binnen en wilt de items direct achter elkaar plaatsen. Hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurd en dat ie ze netjes onder elkaar plaats?

De Client Code:

Private Sub Server_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)

Server.GetData b$
lijstservers.AddItem b$

End Sub

als ik dit heb is mijn proggie 90 % af :)
Moet alleen nog extra opties en natuurlijk de interface beetje verfraaien :)
Ik dank jullie Tweakers :)

Verwijderd

Dan zal je na elk item een teken moeten geven dat hier een scheiding zit tussen twee items.

Bijvoorbeeld:
code:
1
Server(intconnection).SendData lijstservers.List(I) + vbCrLf

nu zet ie een regeleinde na elk item. Bij het opvragen moet je dan kijken of er een regeleinde in de string voorkomt en zo niet, in een buffer opslaan

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
heb ik al geprobeerd maar het lukte mij niet om het zo te maken :? niemand een voorbeeldje?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:38
Als je senddata snel achter elkaar uitvoert, kan het protocol (TCP?) deze aan elkaar knopen en dan pas verzenden. Het toevoegen van een crlf, en bij de client weer erafhalen, zou volgens mij moeten werken, tenzij TCP op de 1 of andere manier de crlf eraf stript (????)

Probeer eens een ander character als crlf na iedere senddata (bijvoorbeeld een +) en deze bij de client eraf te strippen ?

Een andere optie is om je socket zo te initialiseren dat data direct verzonden wordt (is wel wat rottig voor networkperformance). Weet niet precies (zit nu op werk) maar is iets van de setsockopt functie met de SO_DONTLINGER parameter dacht ik. Zoek daar eens op met google, lukt het niet dan post ik vanmiddag wel een stukje code waarin dit wordt uitgevreten.

Whatever

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:39
Plaats lijstscheidingstekens tussen je velden en parse de string weer aan de andere kant. Gaat wel goed ...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Sponge

Serious Game Developer

Zet 'DoEvents' onder de SendData.

Dan moet het opgelost zijn..
Pagina: 1