Ik heb onlangs ge-experimenteerd met het reduceren van het lawaai van de Fop38. Zoals bekend kan ie er aardig wat van:P Zelfs een overclocker als ik, kon er nu toch echt niet meer tegen. Ik ben naar de electronicaboer geweest en heb daar gekocht:
PODmeter, 0 - 50 Ohm, 4 Watts
aangesloten op de Cooler, eerst de draden splitsen uiteraard, de blauwe los met de stekker op je mobo, de voltage draadjes vastsolderen op een molex, waarvan eentje natuurlijk eerst op de podmeter moet woden aangesloten, de rode bv. Op de PODmeter, een soort mini-electrische dimmer, zitten 3 uitgangen: base, naarlinksdraaiendimmen en naarrechtsdraaiendimmen, ff makkelijk gezegd. Eenmaal aangesloten, na een aantal berekingen te hebben uitgevoerd met de weesrtand, wattage ed. eindelijk resultaat!!!!
Met PODmeter, minimale dim, dus max naar links gedraaid of naar rechts, het normale aantal toeren: +- 7000, en een temp van 34 graden stressed
, nu de dimmer MAXIMAAL dedimed: verbluffende resultaten!!! het geluid was al op 5000 toeren helemaal weg, dat is ongeveer voor de helft gedimmed, en de dimmer kon zelfs tot 3800 toeren, wat geluidsstil opleverde en tegelijkertijd een temp van 41 graadjes stressed en dat met een heerlijk geluid!!! >>> STILTE!!!
Conclusie: Ik heb weer n8rust
Gr33tz Mystikal
PODmeter, 0 - 50 Ohm, 4 Watts
aangesloten op de Cooler, eerst de draden splitsen uiteraard, de blauwe los met de stekker op je mobo, de voltage draadjes vastsolderen op een molex, waarvan eentje natuurlijk eerst op de podmeter moet woden aangesloten, de rode bv. Op de PODmeter, een soort mini-electrische dimmer, zitten 3 uitgangen: base, naarlinksdraaiendimmen en naarrechtsdraaiendimmen, ff makkelijk gezegd. Eenmaal aangesloten, na een aantal berekingen te hebben uitgevoerd met de weesrtand, wattage ed. eindelijk resultaat!!!!
Met PODmeter, minimale dim, dus max naar links gedraaid of naar rechts, het normale aantal toeren: +- 7000, en een temp van 34 graden stressed
Conclusie: Ik heb weer n8rust
Gr33tz Mystikal