Toon posts:

Oplossing voor lawaaaai van de FOP38!! :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs ge-experimenteerd met het reduceren van het lawaai van de Fop38. Zoals bekend kan ie er aardig wat van:P Zelfs een overclocker als ik, kon er nu toch echt niet meer tegen. Ik ben naar de electronicaboer geweest en heb daar gekocht:

PODmeter, 0 - 50 Ohm, 4 Watts

aangesloten op de Cooler, eerst de draden splitsen uiteraard, de blauwe los met de stekker op je mobo, de voltage draadjes vastsolderen op een molex, waarvan eentje natuurlijk eerst op de podmeter moet woden aangesloten, de rode bv. Op de PODmeter, een soort mini-electrische dimmer, zitten 3 uitgangen: base, naarlinksdraaiendimmen en naarrechtsdraaiendimmen, ff makkelijk gezegd. Eenmaal aangesloten, na een aantal berekingen te hebben uitgevoerd met de weesrtand, wattage ed. eindelijk resultaat!!!!

Met PODmeter, minimale dim, dus max naar links gedraaid of naar rechts, het normale aantal toeren: +- 7000, en een temp van 34 graden stressed :D, nu de dimmer MAXIMAAL dedimed: verbluffende resultaten!!! het geluid was al op 5000 toeren helemaal weg, dat is ongeveer voor de helft gedimmed, en de dimmer kon zelfs tot 3800 toeren, wat geluidsstil opleverde en tegelijkertijd een temp van 41 graadjes stressed en dat met een heerlijk geluid!!! >>> STILTE!!!

Conclusie: Ik heb weer n8rust :)

Gr33tz Mystikal

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

alpha pal 8045 + 80mm Papst??

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Zo'n ding heet dus potmeter ;)

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Veel effectiever: 60-80mm fanadapter, 80mm fan erop. Koeling is misschien niet zoveel beter als je zou verwachten op basis van open-air-cfm, maar je bent dat verschrikkelijk irritante gejank in ieder geval kwijt. En 't staat ook best leuk in je kast :-)

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Op woensdag 30 januari 2002 00:07 schreef JF_ het volgende:
Veel effectiever: 60-80mm fanadapter, 80mm fan erop. Koeling is misschien niet zoveel beter als je zou verwachten op basis van open-air-cfm, maar je bent dat verschrikkelijk irritante gejank in ieder geval kwijt. En 't staat ook best leuk in je kast :-)
Zit ik ook aan te denken, maar waar hebben ze die dingen?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"