Toon posts:

[Java] java.lang.IllegalAccessError:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was weer eens lekker bezig met java.
Toen kwam ik een java script tegen dus ik bekijk hem eerst via de site (de class bestanden) en de applet starten netjes op enz enz.
Dus ik de java code downloaden..
Na even knutselen wou ik alles weer testen dus ik roep de applet aan en nu krijg ik steeds deze error:
code:
1
2
3
4
java.lang.IllegalAccessError: try to access class Hokjes from class Test
at Test.init(Test.java:45)
at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Wie kan me helpen ? in netscape doet hij het wel :(
en zelfde Java plugin

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
StephanPHP: Toen kwam ik een java script tegen
Ik zou stukjes Java code maar geen Java script noemen ;) . Allereerst vind ik dat een vernedering van de taal en bovendien maakt dat de volledige verwarring tussen Java en Javascript nog groter ;) .
dus ik bekijk hem eerst via de site (de class bestanden) en de applet starten netjes op enz enz.
Dus ik de java code downloaden..
Hum je hebt de applet geript of wordt hij 'ten download' aangeboden?
Wie kan me helpen ? in netscape doet hij het wel :(
en zelfde Java plugin
Dat lijkt mij sterk. Waarschijnlijk wordt in IE bijvoorbeeld de MS JVM genomen.

Je krijgt deze melding als je een methode aanroept die je niet aan mag roepen vanwege de access modifiers van deze methode. Dit zou altijd at-compile time opgevangen moeten worden.

Ik heb het vermoeden dat je een beetje aan het rommelen bent met andermans code en niet zozeer zelf aan het proggen bent :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Klopt hij werdt te downloaden aan geboden...
jah je moet toch ergens beginnen ;-)
zelfde plugin om ik heb bij de java plugin in gestelt dat hij ook MS Internet .. moet pakken.
En ik heb die code ook uit die console gehaalt.

Hoe zou ik het besten kunnen oplossen ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

martin, jij bent vast ook begonnen met rommelen in andermans code, wie niet :) maar goed, de topicstarter wordt geholpen dus ik zeg nix :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mbravenboer
StephanPHP: Klopt hij werdt te downloaden aan geboden...
Hum, als jij niets veranderd hebt zou het uiteraard gewoon goed moeten werken. Wat heb je gewijzigd?
jah je moet toch ergens beginnen ;-)
Als je wilt beginnen zou ik toch maar een Hello world nemen :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 00:11 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Hum, als jij niets veranderd hebt zou het uiteraard gewoon goed moeten werken. Wat heb je gewijzigd?
[..]

Als je wilt beginnen zou ik toch maar een Hello world nemen :+ .
Die fase van Hello World heb ik al gehad :)
zelfs me eigen achtergrond kleur :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik per ongeluk de nieuwe class bestand geupload heb ipv van de oude..
maar hoe los ik het op ?

• mbravenboer
StephanPHP: zelfde plugin om ik heb bij de java plugin in gestelt dat hij ook MS Internet .. moet pakken.
Welke Java Plugin heb je dan? Als je niet de laatste 1.4.0 of de allerlaatste 1.3.1 hebt pakt hij niet de applets mee die met de applet tag zijn opgenomen in een HTML pagina...

Je kunt in alle gevallen beter even je pagina door de HTMLConverter halen om te zorgen dat hij expliciet naar de Sun Plugin wijst (als je dat wilt uiteraard).
Hoe zou ik het besten kunnen oplossen ?
Tja, dan moeten we eerst weten wat je precies gedaan hebt :) .

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Wedden dat wanneer je alle java classes als source hebt en vervolgens javac *.java draait, dat je dan wel wat errors krijgt.

't Is heel simpel. Waarschijnlijk heb jevan een class de interface aangepast terwijl een andere class niet op de hoogte is van deze aanpassing. Vervolgens wil deze class de andere class aanroepen met een methode die niet bestaat.

Kan gebeuren als je niet ALLE sourcefiles tegelijk compileert.

• mbravenboer
StephanPHP: Ik denk dat ik per ongeluk de nieuwe class bestand geupload heb ipv van de oude..
Definieer 'de nieuwe'? Wat heb je daar dan mee gedaan? :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn richt een felle lamp op StephanPHP :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 00:18 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Definieer 'de nieuwe'? Wat heb je daar dan mee gedaan? :)
De maker had een nieuwe gemaakt (.java).
Maar toen ik hem update had ik het niet door...

• mbravenboer
StephanPHP: De maker had een nieuwe gemaakt (.java). Maar toen ik hem update had ik het niet door...
Kan je dan niet beter even de maker raadplegen? Wij kunnen hier natuurlijk nooit zonder enige code ruiken wat er veranderd is...

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ICQ of MSN of Mail ? dan post ik je de 2 java bestanden

• mbravenboer
StephanPHP: Heb je ICQ of MSN of Mail ? dan post ik je de 2 java bestanden
Nee sorry, mail ze anders even of nog liever: ze ze online... dan kunnen de anderen ook kijken. :) .

Verwijderd

Topicstarter
je hebt mail ;-)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zie prachtig staan in je eerste post: [java] en [/java]

Die werken niet echt he.. probeer ipv 'java' maar eens 'code'. Dat ziet er beter uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 00:54 schreef GerbenW het volgende:
Ik zie prachtig staan in je eerste post: [java] en [/java]

Die werken niet echt he.. probeer ipv 'java' maar eens 'code'. Dat ziet er beter uit :)
tnx :)
Pagina: 1