Mijn Pioneer 106S leest geen cd-rom meer.

Pagina: 1
Acties:

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een pioneer 106s dvd-rom speler en winXP. Hij leest nu nog wel dvd-rom maar geen cd-rom's meer, heeft dit wel gedaan, geeft als fout 'kan opdracht niet uit voeren door fout in I/O apparaat'.

Waar kan dit aanliggen??

ff waar kan ik vinden wat DMA stand is van de dvdspeler onder winXP?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 29 januari 2002 23:42 schreef Joove het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een pioneer 106s dvd-rom speler en winXP. Hij leest nu nog wel dvd-rom maar geen cd-rom's meer, heeft dit wel gedaan, geeft als fout in I/O apparaat.

Waar kan dit aanliggen??

ff waar kan ik vinden wat DMA stand is van de dvdspeler onder winXP?
Wordt je pioneer wel herkend tijdens het opstarten??? Dus, dan zie je je HD, je Pioneer en eventueel andere cdspelers

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Joove
Als ik de computer opstart via een opstart diskette van Win Me dan kan ik wel gewoon cd-roms afspelen, dus de fout ligt ergens in WinXP. Hij wordt dus wel erkend ook onder WinXP en dvd-roms kan hij wel lezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat doet dat ding in dos?

• Joove
In DOS doet het wel CD-roms lezen en onder WinXP niet. Leest zowel onder DOS als onder WinXP wel dvd-roms.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 29 januari 2002 23:46 schreef Joove het volgende:
Als ik de computer opstart via een opstart diskette van Win Me dan kan ik wel gewoon cd-roms afspelen, dus de fout ligt ergens in WinXP. Hij wordt dus wel erkend ook onder WinXP en dvd-roms kan hij wel lezen.
hoeft niet. 'k had nl een vriend die probs had met zijn Pioneer 106S. De bios herkende hem gewoon niet, maar Windows wel. Na wat configs in de bios was het probleem opgelost.

The trade of the tools

• Joove
Ik heb een msi kt266 met raid en zie nergens tijdens het opstarten de mogelijkheid staan om de bios binnen te komen, maar dat ff er naast, maar hij heeft dus wel CD-roms gelzen onder Windows ME, misschien ligt het aan het bestuuringssysteem.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 29 januari 2002 23:51 schreef Joove het volgende:
Ik heb een msi kt266 met raid en zie nergens tijdens het opstarten de mogelijkheid staan om de bios binnen te komen, maar dat ff er naast, maar hij heeft dus wel CD-roms gelzen onder Windows ME, misschien ligt het aan het bestuuringssysteem.
gewoon tijdens opstarten op del of F1 drukken.

The trade of the tools

• Joove
Maar zou het kunnen liggen aan de windows versie dat hij in DOS en WinME wel cd-roms en in WinXP niet, ligt op zich voor de hand dat het daaraan ligt. Iemand anders met de zelfde problemen?

Verwijderd

Zijn die gewone cd-rom's soms kopies.

Ik heb hier ook een Acer dvd speler die totaal niet overweg kan met gekopieerde cd-rom's.
Hij vind ze welliswaar maar als je begint er iets van de installeren of kopiëren dan krijg ik die I/O error.

Zou een gekend probleem zijn met dvd-spelers en gekopieerde cd-rom's.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
kep zelf ook een pioneer 106S-II en die doet het alleen als ik de brander op slave zet en de dvd op master en ze beide op een ata-100 kabeltje hang, anders ziet de dvd alle cd's als audio cd's :?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

hoeveel Watt voeding hebbie of heb je niet veel spullen eraan hangen??

mijn Pioneer en cd writer deed ook raar laatst.

ben er achtergekomen dat het aan me voeding lag. had namelijk:

* 1x Pioneer 105S
* 1x 12x speed Lite-on brander
* 1x ZIP drive
* 1x 20Gb IBM
* 1x 20Gb WD
* 1x 30Gb IBM
* 1x 60Gb IBM

dit had ik aangesloten op een 300Watt target deez vond dat volgensmij nietzow leuk.

cdtjez wou hij niet meer lezen, spuigde ze gewoon weer uit. of me brander wou niet eens open gaan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Gegevens over je DMA van je HDD's en drives kun je in 1 oogopslag bekijken met Nero Info Tool. :)

• Joove
Het ligt niet aan de voeding, want hij heeft het wel gedaan onder WinME en Dos en doet het nu niet onder WinXP. :'(

• Joove
Nu nog raarder hij leest nu een heel enkele keer een eigengebrande CD-Rom in maar je kan er dan verder niks mee, niet copyeren of afspelen.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 14:28
Had exact hetzelfde probleem, bij mij is alles opgelost door het vervangen van wat een normale IDE kabel bleek te zijn door een ATA66 kabel. Foutje van mijn PC leverancier...

Wellicht is dit bij jou ook het geval?
Pagina: 1