Toon posts:

[Geluidsproductie]Maxtor D540x vs D740x L versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OKz, welke produceert het meeste lawaai?
de D540x of de D740x L versie. Ik begrijp dat de L versie een stille 7200RPM versie is, maar is ie nu ook stiller in het algemeen, er vanuitgaande dat de beide schijven @ silent mode gedraaid worden

Verwijderd

Ik heb in mijn computer een 80GB D540X, en daar heb ik enige tijd terug (HCC dagen) een 80GB D740X (de J versie) bijgezet. Idle, dus gewoon computer aan zonder dat je wat doet maakt het geluid geen moer uit. Je hoort ze amper.
Als het op werken aan komt (seeks), dan maakt de D740X duidelijk een wat scherper geluid dan de D540X, maar daarvoor is 'ie ook een stuk sneller.
Dat scherpe geluid bij het zoeken heb je bij de L-versie overigens precies zo, want dat heeft niks,nul met het motorlager te maken.
Ik heb beide schijven overigens op de snelste (lawaaiigste) mode gezet. Als je ze op zijn stilst zet zul je ze beide nauwelijks of niet horen.
Overigens, de D540X is een "echte" Maxtor, en de D740X is eigenlijk meer een Quantum schijf.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Nou, ik heb hier een D740X met die fluid zooi erin en ik vind hem nog een pokkeherrie maken. Die fluittoon van de 7200 RPM die hij maakt blijft aanwezig....
Het is overigens het enige geluid wat uit mijn pc komt *D

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op dinsdag 29 januari 2002 23:49 schreef Sick Nick het volgende:
Nou, ik heb hier een D740X met die fluid zooi erin en ik vind hem nog een pokkeherrie maken. Die fluittoon van de 7200 RPM die hij maakt blijft aanwezig....
ik heb hem ook net gekocht, maar bij mij is die aardig stil

...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op dinsdag 29 januari 2002 23:49 schreef Sick Nick het volgende:
je zult wel de J versie hebben type nummer 6L0x0J4 heb je zeker?

L versie van 740X kun je nog niet krijgen in nederland. je kan beter de seagate barracuda IV nemen die heeft al fluid bearing en dies nog stiller dan de L versie van maxtor.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb ook de L versie hoor *D

/edit weet niet zeker meer ... moet ff thuis kijken

...

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 23:32 schreef Jaromir het volgende:
er vanuitgaande dat de beide schijven @ silent mode gedraaid worden
Wanner begrijpt men nou eens dat de silent mode slaat op het seekgedrag van de actuator (leesarm voor n00b) terwijl die L en J slaan op de lagering van de spindle (het motortje) |:(
Pagina: 1