Toon posts:

1 platter stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag
Maxtor 40.0 GB UDMA 133 7200 RPM MX6L040J2
gekocht en nou heb ik em in me pc gedaan, nu is het probleem dat er in de bios 33***MB staat voor de HD en ik na partitioneren in windows maar 31.4gig over houdt, is dit niet een betje weinig voor een 40gig? kan het zijn dat er 1 platter kapot is?

grtz

Verwijderd

Je bios ondersteunt geen >32GB HD's vandaar

Verwijderd

ik denk niet dat er een platter kapot is :

1) ik weet niet dat als er een platter kapot gaat, of de andere dan nog werken

2) zoja, dan zou je nog minder over houden dan een dikke 31 GB

Verwijderd

Topicstarter
moederbord is ecs k7s5a met bios van 20 september 2001

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit die limit jumper er nog op?
Ik heb deze :r schijf ook maar die jumperconfig klopt voor geen meter (denk je hem als master in te stellen, hangt je pc direct, ook niet echt gezellig, kutschijf).

Maar zoek de jumperconfig eens op en kijk of die overeenkomt met je hdd.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 11:00
Ja dat had ik dus ook. Jumper er af is slave en jumper 1 plek verplaatsen naar midden (dus niet naar zijkant) is master. Standaard zit die jumper op de 32GB limiet stand.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:56
Er is geen platter stuk want: bij deze maxtors zijn de platters 20Gb per stuk. Dus je hebt er 2. Als er echt een stuk was dan zag je dus maar 20Gb.

De meest logische conclusie is dus dat je bios geen harde schijven ondersteund groter dan 32Gb. Een bios update verhelpt dit meestel.

En diegene die hier ergens riep dat de jumperconfig niet klopt moet maar iets beter lezen, en dan zie je dat het prima is :).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle help mensen, het was de jumper, ik mag nu genieten(?) van een volwaardige 40gig hd
ik ben het er trouwens wel mee eens dat de jumper config dingetje op de hd zelf wel wat vaag is.
Pagina: 1