Toon posts:

Voltage mod via een biosmod ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 815 EPT Pro R met een celly 1200 maar ik krijg hem niet draaiend op 1600Mhz.. :(
Ondanks dat ik de Vcore verhoog tot het maximaal instelbare (1.650 V)
Als ik de FSB op 133 zet dan start ie af en toe wel op maar komt niet in windows :(
Zo nu en dan gaat het alarm af,maar ik heb het idee dat dat niet aan een te warme proc ligt ( H2O gekoeld 8-) ) ,het kan natuurlijk ook m'n voeding zijn ( Aopen 300W )
Ik heb de celly nu op 1440Mhz draaiend (1,500 V) en dan word ie stressed maar 30 graden :)

Ik heb voorheen op deze plank een celly 900@1200 gehad en daar kon ik een hogere Vcore instelen..
Dus de bios "ziet" een tualatin proc en past dan de Vcore tabel aan..
Nu ben ik op zoek naar een biosmod om die tabel uit te breiden ,maar ik heb geen idee of het mobo een hogere Vcore kan leveren aan een tualatin proc ZONDER SOLDEREN.

Iemand een idee ?

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Zonder de VID mod is het volgens mij niet mogelijk om een hoger voltage te krijgen. Voor die mod hoef je trouwens niet te solderen maar 2 processor pinnetjes verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 23:30 schreef Mooch het volgende:
Voor die mod hoef je trouwens niet te solderen maar 2 processor pinnetjes verbinden.
Welke 2 pinnen en met welk resultaat ?

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Uit mijn hoofd pin VID1 en VID2. Het standaard voltage van je processor wordt dan verhoogd naar 1,675 Volt.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik dan de bios de instelling verhoog verhoogt ie dan met de zelfde stappen?
normaal word er 1,475 Volt geleverd aan een tualatin proc en met die verbonden pinnen 1,675 Volt + wat ik in de bios instel ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 15:00
het hoogste voltage is toch 1.950 :?

tenminste, dat is bij mij zo

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op dinsdag 29 januari 2002 23:35 schreef DRG het volgende:
en als ik dan de bios de instelling verhoog verhoogt ie dan met de zelfde stappen?
normaal word er 1,475 Volt geleverd aan een tualatin proc en met die verbonden pinnen 1,675 Volt + wat ik in de bios instel ?
Ik kan dit niet uit ervaring zeggen maar ik heb bij meerdere mensen voltages van 1,7 tot wel 1,8 Volt gezien, dus je kan er van uitgaan dat dat het geval zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 815 EPT Pro R mobo met een Tualatin celly en na het prikken van die celly kon ik max 1,650 Volt instellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 23:39 schreef Mooch het volgende:

[..]

Ik kan dit niet uit ervaring zeggen maar ik heb bij meerdere mensen voltages van 1,7 tot wel 1,8 Volt gezien, dus je kan er van uitgaan dat dat het geval zal zijn.
Beetje te vaag antwoord om het gewoon uit te proberen ;)

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op dinsdag 29 januari 2002 23:41 schreef DRG het volgende:
Beetje te vaag antwoord om het gewoon uit te proberen ;)
Inderdaad. Ik heb nog even gezocht, maar ik kan niet vinden of het standaard voltage in de bios ook verhoogd wordt. Wel heb een howto van de VID mod gevonden: http://forums.overclockers.ws/vb/showthread.php?s=0de0505d8c8640b4479fdc10d708ba9e&threadid=59420

Verwijderd

Topicstarter
ziet er goed uit thanx :)
Pagina: 1