Toon posts:

Zit er een cooler bij de AMD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een AMD xp 1800+ te gaan kopen, maar zit daar ook gelijk een cooler bij? Want bij mn celly's zat gelijk zon geval wat ik er op kon klikken (tenminste klikken, kheb bij de ene de halfe core verkloot..... |:( )

Zoniet, wat voor cooler zou ik dan kunnen nemen? Gaat gewoon als huiscomputer dienen ( text verwerking, gamen, internetten, fotosoepen... etc.) Dus ut hoeft niet een cooler te zijn die geluidlooz is, maar thoeft nou ook geen wind molen volume te hebben

Verwijderd

... nee helaas niet standaard in het pakket, neem gewoon een coolermaster, goedkoop en maakt geen herie....

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Moet je kijken of die winkel hem 'boxed' verkoopt. Anders zit ie er niet bij.

iStockphoto

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Als je bij een celeron al de core verkloot raad ik je niet echt een athlon aan.
Meestal zit er geen koeler bij --> boxed wel.

No news is bad news.

Verwijderd

Gewoon een coolermastertje als je toch niet gaat oc-en ofoz.
Is volgens mij meer dan zat en niet duur ook.
Tip: bij norrod krijg je een gratis spire cooler bij je cpu. ;)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Op dinsdag 29 januari 2002 23:19 schreef SilverBolt het volgende:
Gewoon een coolermastertje als je toch niet gaat oc-en ofoz.
Is volgens mij meer dan zat en niet duur ook.
Tip: bij norrod krijg je een gratis spire cooler bij je cpu. ;)
ja, die moet je vooral nemen als je een cellie z`n core molt :D
nee dus

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 23:22 schreef marteltor het volgende:

[..]

ja, die moet je vooral nemen als je een cellie z`n core molt :D
nee dus
Ja inderdaad zeg, er zijn hierboven al 2 die zich er over verbaasd hebben, en ik doe dat ook. De core van een celly slopen is volgens mij best knap... dan moet je wel heel erg tekeer gaan, die dingen zijn vrijwel onverwoestbaar.

Een AMD slopen is geen kunst, dat is mij ook (bijna) overkomen... mijn XP core is ook al aan 1 zijde gekarteld,... terwijl ik toch echt voorzichtig heb gedaan, nix heb gehoord, etc... ik schrok me dood toen ik dat zag, net nieuwe 1800+ voor 600 piek gekocht 2 maanden terug... maar gelukkig doet ie het nog prima!

Maar als antwoord op de vraag, ik geloof niet dat AMD ooit koelers bij de CPU's levert. Intel deed(/doet) dat wel altijd netjes. Ik zal mijn cellytje nooit vergeten, celly566 (de beruchte) die zo out of the box retestabiel draait op 900mhz met dat bijgeleverde kleine totaal geruisloze intelkoelertje... tja das nog es mooi spul! Maar die gaat nu naar mijn ouders en ik zit tegenwoordig met een AMD kachel in mijn kamer.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 00:58 schreef SALLY het volgende:

[..]

Ja inderdaad zeg, er zijn hierboven al 2 die zich er over verbaasd hebben, en ik doe dat ook.
Eerst kijken wat de anderen zeggen en dan lekker lopen meeschreeuwen. Zo kennen we je weer.
De core van een celly slopen is volgens mij best knap... dan moet je wel heel erg tekeer gaan, die dingen zijn vrijwel onverwoestbaar.
Ik verbaas me dat het jou nooit gelukt is.
Een AMD slopen is geen kunst.
Nou, ik vind het anders best knap.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 23:11 schreef a_LAN het volgende:
... nee helaas niet standaard in het pakket, neem gewoon een coolermaster, goedkoop en maakt geen herie....
ja lijkt mij ook de verstandigste oplossing en kwalitatief gezien ook niet slecht

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:12 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Eerst kijken wat de anderen zeggen en dan lekker lopen meeschreeuwen. Zo kennen we je weer.
[..]

Ik verbaas me dat het jou nooit gelukt is.
[..]

Nou, ik vind het anders best knap.
tis mij anders ook gelukt om een celly te slopen maar liefst met een orb cooler kut systeem heeft dat ding zeg |:(

Verwijderd

Sorry maar als je een Core verkloot ben je zoiezo dom! >:)
ik bouw 10Pc's in de week en ik verneuk er nooit een (5perdag) van p4 tot Xp.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:25 schreef mrneo911nl het volgende:

[..]

tis mij anders ook gelukt om een celly te slopen maar liefst met een orb cooler kut systeem heeft dat ding zeg |:(
Met een Super Orb krijg je elke core kapot. ;)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

als je drie keer een SuperOrb op je Athlon kan monteren en er weer af kan halen, en hij het nig doet ook, kan je alles aan (just like me)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:39 schreef silentsnow het volgende:
als je drie keer een SuperOrb op je Athlon kan monteren en er weer af kan halen, en hij het nig doet ook, kan je alles aan (just like me)
Inderdaad. :)

Verwijderd

Maar je gaat die Orb toch niet in je nieuwe systeem monteren he?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:37 schreef Qorne het volgende:
Sorry maar als je een Core verkloot ben je zoiezo dom! >:)
ik bouw 10Pc's in de week en ik verneuk er nooit een (5perdag) van p4 tot Xp.
Tjah, als je t iedere dag doet, krijg je dr wel handigheid in he! (ik heb t zelf ook een tijdje gedaan op een TD) Maar voor iemand die het eens in de drie maanden een keertje doet, is t wel hele andere koek! (no flame intended)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:48 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Tjah, als je t iedere dag doet, krijg je dr wel handigheid in he! (ik heb t zelf ook een tijdje gedaan op een TD) Maar voor iemand die het eens in de drie maanden een keertje doet, is t wel hele andere koek! (no flame intended)
vind ik ook |:(

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 20:48 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Vorig jaar oktober heb ik voor het eerst een (Spire) koeler op m'n (AMD) core gezet, na een week eraf gehaald en weer erop gezet, na nog eens twee weken eraf gehaald en vervangen door een Zalman van 430 gram. Je hoeft er echt niet voor opgeleid te worden. Sleutelwoord: voorzichtig. Maar dat ben je toch vanzelf met een CPU van 150+ euro? :)

Verwijderd

bij mij is ie er al 80 keer afgeweestr en drom gaat nu me celly kapot(lees vorige post) hij brokkelt wat af ... maar hij doet het (voorlopig) nog

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoe jullie dat flikken met die cores?
Ik heb nu zo'n 10 AMD systemen gebouwd, met 4 verschillende coolers:

Spire standaard dinkie
Coolermaster goedkoop dinkie
Thermaltake Vulcano II
Thermaltake SuperOrb
Noname dinkie van Gistron die veel lawaai maakt

Geen enkele cooler gaf problemen, alleen die Coolermaster heeft een eigenaardigheidje: die krijg je er niet fatsoenlijk op zonder eerst de klem ietsje naar buiten te buigen.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Koop een Neng Tyi koeler krijg je een spacer bij (een speciale spacer voor Thunderbird en XP).

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1