ik verkoop ze ook bij v&d
de kabels zijn veelste stug, beschadig je ze er alleen maar mee. Oehlbach ken ik niet
wel van de Heul kabels..die zijn best wel goed..je hebt ze in verschillende prijsklasse.. maar ik denk niet dat je die van 3000 piek wilt
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Oehlbach scartkabel van dvd naar tv. Erg mooie kabel, geen storing, strak beeld, maar wel een vrij prijzige kabel.
Als je je dvd speler digitaal aan wilt sluiten op je versterker, gaat de voorkeur naar coax. Koop geen dure kabel, maar als je een raf in de buurt hebt koop je bij de technische dienst een ixos kabel (hebben ze op de haspel) een hele dikke rode coax kabel voor digitaal signaal kost 15 gulden de meter. En 2 hoogwaardige pluggen van 10 piek per stuk die je eraan schroeft !
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik gebruik zelf IXOS toslinks en coax, IXOS maakt ook hele goede kabels.Op dinsdag 29 januari 2002 23:09 schreef AleSyS het volgende:
Van welk merk zijn de kabels (optisch/coaxiaal) het beste:
Oehlbach
Profigold
Verwijderd
Heb ook die Profi S-video (of was t nau s-vhsOp woensdag 30 januari 2002 01:05 schreef tbusquet het volgende:
Heb ze allebei, s-video Profigold, gewoon een mooie en goede kabel voor het geld.
...
Als je je dvd speler digitaal aan wilt sluiten op je versterker, gaat de voorkeur naar coax. Koop geen dure kabel, maar als je een raf in de buurt hebt koop je bij de technische dienst een ixos kabel (hebben ze op de haspel) een hele dikke rode coax kabel voor digitaal signaal kost 15 gulden de meter. En 2 hoogwaardige pluggen van 10 piek per stuk die je eraan schroeft !En je hebt voor het geld echt de beste kabel.. Das pas tweaken
Maar ff iets anders. Mijn DVD (pioneer) is nu zowel optisch aangesloten op en DVD ingang van mijn Yamaha (via een no-name fiberglas draadje van f 25) en via een (Vivanco f60) coax kabeltje op de digitale CD ingang. Als ik een CD (of MP3) afspeel kan ik schakelen tussen CD en DVD input. Het geluid verandert dan dramatisch (echt verschil van dag en nacht). Dat snap ik eigenlijk niet (dat het verschi zo groot is, wordt het digitale geluid van de CD op een ander manier verwerkt dan van de DVD oid)??
Sorry voor het offtopic, even ontopic: Profigold is redelijke prjs/kwaliteit, Oelbach is A merk (maar duur).
btw goeie tip die dhz Ixos, want een voor een kant en klare Ixos betaal je als snel 50-75 euro. En je kunt nu ook zelf de lengte kiezen.
edit:
Met schaamrood moet ik vertellen dat bij de DVD ingang een DSP programma aanstond en bij CD niet
Die verdaaide remote van de Yamaha is ook veel te ingewikkeld.
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Is ook een vrij goedkoop merk (weet niet of het minder of beter is dan Profigold, ongeveer hetzelfde denk ik).Op woensdag 30 januari 2002 15:20 schreef AleSyS het volgende:
Hoe zit het met de kabels van het merk Vivanco?
Zocht gewoon een niet te dure coax voor DTS van 2 m (en deze hadden ze bij mediamarkt).
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Haha, die is leukOp woensdag 30 januari 2002 15:15 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Heb ook die Profi S-video (of was t nau s-vhs)
Maar ff iets anders. Mijn DVD (pioneer) is nu zowel optisch aangesloten op en DVD ingang van mijn Yamaha (via een no-name fiberglas draadje van f 25) en via een (Vivanco f60) coax kabeltje op de digitale CD ingang. Als ik een CD (of MP3) afspeel kan ik schakelen tussen CD en DVD input. Het geluid verandert dan dramatisch (echt verschil van dag en nacht). Dat snap ik eigenlijk niet (dat het verschi zo groot is, wordt het digitale geluid van de CD op een ander manier verwerkt dan van de DVD oid)??
Sorry voor het offtopic, even ontopic: Profigold is redelijke prjs/kwaliteit, Oelbach is A merk (maar duur).
btw goeie tip die dhz Ixos, want een voor een kant en klare Ixos betaal je als snel 50-75 euro. En je kunt nu ook zelf de lengte kiezen.
edit:
Met schaamrood moet ik vertellen dat bij de DVD ingang een DSP programma aanstond en bij CD niet. Nu dat uit is klinken ze wel hetzelfde.
Die verdaaide remote van de Yamaha is ook veel te ingewikkeld.
Verwijderd
Kosten € 38,-
<edit>
Gekocht bij mediamarkt, niet overdreven duur.
<edit>
Mooi zitten? Barcelona chair!
Is dit niet een beetje onnodig kickenOp woensdag 27 februari 2002 16:32 schreef Mosez het volgende:
Hier nog een tevreden Oehlbach-gebruiker. DVD en video via Scart aangesloten, prachtig beeld. Ook digitale coax (NF-113). Alles mooi verguld en super-flexibel.
<edit>
Gekocht bij mediamarkt, niet overdreven duur.
<edit>
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Is het niet zo dat voor digitale data overdracht de kabel bijna geen invloed heeft op de te versturen data?
De data wordt pas muziek na de DAC, dus als er een verschil is tussen een optische of coaxiale kabel dan ligt het wel daar aan, of je wilt een hele grote lengte (waarbij ik 10 meter nog vrij normaal vind) gaan afleggen, want dan wordt de kabel wel belangrijk. Het zijn tenslotte maar eentjes en nulletjes. Het zelfde geldt volgens mij voor coax of optische kabels onderling.
Bij een echt slechte kabel zal de foutcorrectie inspringen en zal (denk ik) wel een duidelijk hoorbaar verschil zijn. Dus zolang je niet een optische kabel koopt waarvan de kabel letterlijk knikt als je hem iets buigt, dan is er volgens mij niets aan de hand.
Mijn advies dus: zolang je geen grote afstanden hoeft af te leggen voldoet bijne elke optische of coaxiale kabel wel.
Ik heb zelf een standaard optische kabel (komt bij Hoontech vandaan) en een Monster Cable coaxiale kabel, die wel een beetje prijzig was, maar ik moet eerlijk zeggen, staat leuk zo'n dikke kabel
- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds