[ALG] Taal die makelijk te schrijven is.

Pagina: 1
Acties:

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Welke taal is het makelijkst te schrijven en te compile, terwijl hij wel klein blijft.

als je hem bijvoorbeeld kan schrijven in kladblok en dan compile met een copiler.

welke taal is hier het meest geschikt voor.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
begin nu met C#... lijkt moeilijk, valt eigenlijk best mee... en gratis documentatie van 1,3GB.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Ik zou beginnen met Nederlands:: makKelijk :) Maar eventjes serieus:: Delphi is makkelijk, maar produceert te grote code; misschien maar eens met basic beginnen..

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

waarom begin je niet gewoon met visual basic? is erg makkelijk om te leren

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Makkelijkst te schrijven ? Smaken verschillen, maar een hele hoop kun je de source in kladblok schrijven en dan compilen met een compiler. Alleen of dit de eisen zijn waar je een programmeertaal voor kiest ?? Zowiezo zijn er handigere proggie's om in te schrijven. Maare java en c b.v. kun je probleemloos in een hele simpele editor schrijven. (Als je wilt, zelfs met edlin of copy con :) )

Verwijderd

:? :Z

Er zijn geen makkelijk of moeilijke talen. Als je er moeite wil voor doen worden ze vanzelf makkelijk.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zoals al gezegd, Nederlands iig niet :9

Ronduit de makkelijkste taal die ik gezien heb is toch duidelijk (Q)BASIC of je daar nog iets aan hebt valt te betwijfelen, daarna heb ik Pascal in een jaartje aardig onder de knie gekregen en nu C++ en volgend jaar verder met JAVA. Voor de duidelijkheid, dit is dus via school ;)

Neem aan dat zij de makkelijkste weg kiezen en begin dus bij de derde generatietaal Pascal!

/edit
:? :Z
What's ur point dude? Op zoek naar techposts? Zoek ze dan ergens anders!

Dividend for Starters

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Voor bijna elke taal is er wel een gratis SDK (software development kit) te vinden met genoeg documentatie en een compiler. Java heeft bijvoorbeeld een Java 2 SDK. Er is inderdaad ook een .NET Framework SDK.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 29 januari 2002 23:06 schreef mbravenboer het volgende:
Voor bijna elke taal is er wel een gratis SDK (software development kit) te vinden met genoeg documentatie en een compiler. Java heeft bijvoorbeeld een Java 2 SDK. Er is inderdaad ook een .NET Framework SDK.
Voor bijvoorbeeld Java is er heel veel documentatie te vinden. Cursussen, boeken, enzovoorts. Is dit er ook al voor C# ? Of in opkomst of zul je het voorlopig echt met de dingen moeten doen die bij de SDK geleverd worden?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Razorfist: Voor bijvoorbeeld Java is er heel veel documentatie te vinden. Cursussen, boeken, enzovoorts. Is dit er ook al voor C# ? Of in opkomst of zul je het voorlopig echt met de dingen moeten doen die bij de SDK geleverd worden?
Ik vind dat er al vrij veel recources zijn op het web, boeken zijn er ook al en er zullen er zeker nog veel meer van komen. Maar met de .NET Framework documentatie, wat C# docs en enige voorkennis van programmeren kom je eigenlijk al een heel eind.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Razorfist: Is dit er ook al voor C# ? Of in opkomst of zul je het voorlopig echt met de dingen moeten doen die bij de SDK geleverd worden?
Allereerst: de API documentatie in de SDK vind ik uitmuntend. Ze hebben op dit punt naar mijn mening zowat nog het meeste verbeterd (en goed gekeken naar ... ;) ).

Over de boeken: de laatste keer dat ik in een fysieke boekhandel kwam werd ik al helemaal draaierig van alle boeken over .NET. Bij online boekenhandels zoals Amazon is dit zowat nog erder. Genoeg stuff dus :) . Wellicht dat dit materiaal alleen nog wat moet evolueren....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mrfatmen
ja visual basic ken ik reeds al aardig maar wel er een andere taal bij leren.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op dinsdag 29 januari 2002 22:55 schreef WOmBaT het volgende:
Ik zou beginnen met Nederlands:: makKelijk :) Maar eventjes serieus:: Delphi is makkelijk, maar produceert te grote code; misschien maar eens met basic beginnen..
Als je de debug code uitzet in je project en vervolgens je project build dan neemt je EXE-omvang af met minimaal 33%... :P

I've visited the Mothership @ Cupertino

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Python. (www.python.org)

Geen compiler nodig, voert scripts direct uit,
is zeer snel te leren, en erg krachtig.

FireFox - neem het web in eigen hand

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26
Ik denk dat Pascal een goede taal is om mee te beginnen. Is namelijk streng in bepaalde dingen en dat is wel goed als je het net gaat leren. :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Pascal (en Delphi dus) is idd erg gemakkelijk. Het zijn over het algemeen gewoon simpele Engelse woordjes, net als in Basic. Bij C worden die vaak door tekens vervangen. De programma's zien er in C dan wel kleiner en overzichtelijker uit, maar het leest voor de beginner misschien moeilijker.

Maar als je vraagt welke taal gemakkelijk is om te schrijven, concludeer ik dat je wilt beginnen met programmeren en dan wijs ik je zowieso liever niet naar C of Java. Dan is Delphi een mooie instapper en daar mag je ook gerust bij blijven want ik vind 't iig een geweldige taal :) Maar hoe meer talen je leert hoe meer inzicht je krijgt natuurlijk.

Wat ook leuk is om mee te beginnen is PHP! Niet echt een programmeertaal in mijn ogen, maar je leert de grondbeginselen wel een beetje.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

Sabbi

je denkt aan mij.

Brainfuck!
http://www.muppetlabs.com/~breadbox/bf/

heeft maar acht verschillende instructies!

>:)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 01:06 schreef Sabbi het volgende:
heeft maar acht verschillende instructies!
ah, ik zie het, erg makkelijk ;) :)

• mrfatmen
ik ken reeds vb maar ik heb gehoord dat de stap van vb6 naar vb.net net zo groot is dan vb6 naar c#

kan iemand dit bevestige of is dit onzin.

Pagina: 1