Toon posts:

divx in het donker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een homevideo gemonteerd. Daarin zit veel (te) donker materiaal met erg weining contrast. Als ik hiervan een divx maak wordt het een grote soep. Dvix weet echt niet wat hij daarmee aanmoet. Ik kan nergens een optie vinden om dit te verbeteren. Iemand suggesties?
Als je zegt, dat hebben normale speelfilms dan toch ook: nou nee, daar zitten wel donkere stukken in, maar bijna altijd wel met een beetje fasoenlijke belichting zodat het onderwerp toch nog aardig wat contrast heeft. In deze film is dat niet het geval. Dan zeg je, schroef je het contrast wat omhoog: ja, zou kunnen, maar dat wordt erg lelijk. Ik wil gewoon een divx waarin de donkere, contrast arme delen ook geod te zien zijn. En nee, de compressie is ook niet te hoog. De film duurt een uur en moet op een cd passen... dat valt dus ook wel mee.

Verwijderd

huh, wat bedoel je precies? En waar wil je wat aan doen? Betere beamer kopen? Film bijwerken, zo ja, tegen welke kosten? Een uur of 4 stampen om alles weer door te rekenen? Want dan kom je met Premiere een eind.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Met Adobe Premiere kun je bij het renderen een filter op de film los laten, wellicht kun je die proberen.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nee, de film is gemontweerd in premiere, en op het moment in dv formaat... dat ziet er strak uit, maar dat uurtje film is vele gigabytes. Dat moet dus kleiner... divx... filters in premiere zou een oplossing zijn, maar meer contrast in die duistere beelden leverd ook veel meer ruis. Het materiaal is gewoon slecht, maar als divx wordt het een ramp !!! Ik zoek een oplossing... iemand die weet hoe je dat soort instellingen kunt doen bij het uitrenderen van eeen divx. Gewoon zorgen dat hij donkere scene's maar heel laag comprimeerd ofzo...

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hmmm. ik heb zelf de gwoonte om ff een levels filter over het materiaal te gooiten voordat ik het encodeer. Maar ik denk dat dat je ook niet gaat helpen omdat er maar een paar stukken slecht zijn..?!? kun je die stukken niet eerst ff apart exporteren met een filter erover (levels zou ik denken) en dan die stukken weer terug zetten in je montage?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
DVD-rips komen van DVD, dus een hoge kwaliteit source materiaal, die weer van film komt, waar weer tal van TBC's en Noise reducers overheen gegaan zijn, het signaal is dus erg "schoon". Dat kan je vaak van je eigen homevideo's niet zeggen,. Met het renderen naar een avi file kan je instellen dat je noisereductie wilt toepassen. Dit kan misschien wat helpen, maar je divx wordt zo lelijk omdat je met behoorlijk vuil materiaal werkt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

als dat het probleem is, noise etc. kun je misschien ff een temporal smoother (of eq) van VirtualDub uitproberen

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1