Ik snap KPN niet meer

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik zit gisteren in de auto, heb per ongeluk een keer geen cd op en hoor een KPN-reclame. KPN heeft een nieuw (?) produkt voor zakelijke gebruikers (www.betrouwbaar.nl). Nieuwgierig ga ik kijken, ze bieden een vaste verbinding aan op ISDN, ADSL en hoger snelheden via een landelijk dekkend netwerk (voor de zakelijke markt).

Snap ik het nog ? Ik kan nog heen ADSL krijgen voor 100,-- in de maand, maar wel een duurder alternatief.

Kan iemand een beetje licht op deze zaak schijnen, ik ben nu echt de weg kwijt.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Nou je moet een bedrijf zijn. Ben je dat niet dan heb je pech. De gewone internet-junk mag dus gewoon dokken. Kabel, ADSL das het alternatief. Nog goed koper ook geloof ik.

Verwijderd

KPN kan hun telefoon netwerk(lees spraak verkeer) in hun reet steken ik heb nu kabel.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Bedrijf moet nog wel lukken, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat het vééél duurder is maar wel landelijk dekkend ??

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

Wat ik uit het verhaaltje op die site opmaak is dat Frame Relay en ATM netwerken landelijk dekkend zijn, maar ADSL niet:
Op een aantal locaties kan KPN Telecom uw bedrijfsnetwerk
ook verbinden met het National IP-Netwerk door gebruik te
maken van back-to-back koppelingen, ADSL, alleen huurlijnen.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik blijf het vreemd vinden, huurlijnen zijn niet eens meer zo gek duur meer (2 draadjes an). Laatst een schrijven gehad van KPN, dat breedband modems niet meer op huurlijnen mogen ivm storing op ADSL.

Verwijderd

Ja ja, ik heb een buurjongen die heeft ADSL, maar ik ga op dit moment vele malen sneller als hem, ik weet niet wat er nu beter is aan ADSL

Verwijderd

KPN biedt ADSL aan bedrijven en providers. De providers verkopen de ADSL-verbindingen door aan gebruikers. Alle ADSL voor gebruikers komt dus ook van KPN.

Ik heb nu ruim 2 jaar internet via de kabel (echte kabel, dus Ethernet), maar ben blij als ik eindelijk ADSL in mijn gebied krijg. De kabel blijkt toch een hoop nadelen te hebben en dan is het vooral de extra infrastructuur, dus extra onbetrouwbaarheid en de beperkte snelheden bij drukte of de upload-snelheid in het algemeen.

Als Eneco geen problemen heeft met mn kabelmodem, is het wel bART die aan het kloten is. Al maanden kan ik bijvoorbeeld niet meer normaal gamen, omdat ze ontkennen dat er iets mis is met een van hun routers, terwijl al enkele tientallen gebruikers het probleem geverifieerd en gemeld hebben. :r
Pagina: 1