[MSIK7T266Pro2]INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE install...

Pagina: 1
Acties:

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgende situatie:

Nieuwe PC met een MSI K7T266Pro2 Ver 2.0, op dit systeem moet Windows 2000 of XP komen te staan.

Echter bij het installeren van 2000/XP krijg ik dus de melding: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.
Deze melding verschijnt zowel bij een niuewe Maxtor 60GB 7200rpm UDMA als bij een (zeer) oude 4GB schijf.

Na veel zoeken, ook op GoT dus, blijkt dat het zou moeten liggen aan de IDE Controller drivers. Echter kan ik met geen mogelijkheid drivers vinden voor de VIA VT8233 chipset, die ik tijdens de installatie dmv de F6 optie kan laden :(

Het installeren van Windows 98SE gaat perfect, ook geen enkel ! na de installatie. Het vanuit 98SE upgraden naar 2000/XP gaat echter dus ook niet goed.

Ook het gebruik van de 'hidden' F5 optie tijdens de installatie van 2000/XP en het kiezen voor 'Standaard-PC' helpt niet (zelfde foutmelding dus).

Iemand enige suggestie(s), ik heb geen idee meer wat ik nu nog verder zou kunnen proberen ...???, thanx :)

Verwijderd

Als je een K7T266-Pro2 RU hebt heb je een floppy voor de Promise Fasttrack IDE/RAID controller, met daarop de drivers.
Als je dan op F6 drukt kun je flop erin douwen en laadt Windows de drivers.
Als je geen RAID-controller hebt pas ik even :P

• HGM
  • Niet online
het is dus zoals ik al aangaf geen RU versie, want ik moet dus blijkbaar de VIA 8233 IDE Chipset hebben.

Maar thanx anyway :)

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21
Hoi,

uit ervaring kan ik vertellen dat dit moederbord bij het installeren van Windows geen problemen oplevert. Dit geldt voor zelf windows 2000, 98, xp home & prof.

Misschien dat er toch wat anders is je PC zit te kutten wat de installatie dwarsboomt.

Misschien een BIOS update?
Probeer het eens zonder alle kaarten behalve videokaart 8-)

Succes ;)

• HGM
  • Niet online
heb de laatste BIOS update van de MSI site ook gedaan. Installatie met alleen videokaart lukt ook niet :(

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Staat de Virus Protection aan in je Bios? Dan beschermt je Bios bepaalde delen van je harde schijf tegen schrijfacties, en misschien wel het deel waar WinXP iets neer wil zetten.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• HGM
  • Niet online
staat ook uit.

• HGM
  • Niet online
dat zijn allemaal omschrijvingen van het probleem, maar geen directe oplossingen.

Ik denk toch dat het zou moeten lukken met de juiste VIA drivers set ..??

• HGM
  • Niet online
toch nog maar een keertje proberen of niemand hier iets van weet :)

thanx ...

Verwijderd

Ik heb ook een keer zoiets gehad. Blauw scherm met die mededeling onder W2K. Het lijkt me een registerprobleem te zijn. Misschien te repareren door op op te starten vanaf de W2K CD en dan te kiezen voor herstellen. Good luck!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met m'n asus a7v266 bord.
Win98 installeerde perfect en bij win2k/xp kreeg ik die msg.
Echter heb ik het grekegen doordat ik naar de 1006 bios had geupgrade. Een downgrade naar de 1003 bios loste het probleem op.

Verwijderd

Deze jongen heeft hetzelfde plankje van MSI. Ennn dezelfde probs!

Maar ik had Win ME geinstalleerd, en toen XP PROFI ENG als upgrade oid, en nu werkt het goed. (met optie: verwijderen vh totale vorige OS)

Misschien moet je dat dan even proberen... Anders weet ik het ook even niet... :'( SucceS en laat ons even weten wat je gedaan hebt!!!

Verwijderd

Kijk ook even naar de jumper-settings op die Maxtor schijf.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad, en dat bleek dus aan de jumpers te liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/diamondmaxvl/QuickSpecs/images/dmjumpers.jpg

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet de schijf ook activeren. Start eens met een 9X bootflop, waarop FDISK staat. Kies de optie om de partitie te activeren :7

Oja, dit hoort in OM :o

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
dat de drive als bootable geflagged moet worden is inderdaad zo, maar ik kan me niet voorstellen dat windows daar geen poging toe doet :)
(sterker nog, anders zou hij win98 niet eens booten)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• HGM
  • Niet online
Kees heeft idd gelijk :) Natuurlijk ben ik ook niet helemaal achterlijk :o

Maar die jumpersettings: lijkt me niet aangezien ik het probleem ook met een oude HD heb.

Windows ME: dat is idd nog een zinvolle optie :)

Van de MSI support afdeling hoef ik iig niets (meer) te verwachten. Ze komen daar met antwoorden af als: "heb je m op je RAID controller zitten", terwijl er duidelijk aangegeven wordt dat het moederbord geen RAID heeft |:( eik wel slecht :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook al geprobeerd om het vanuit de harddisk te installeren? Move je HDD naar een andere PC, formatteer hem en kopieer de hele \i386 directory (rest hoeft niet) van de CDROM naar een mapje op de harddisk. Dump daarna SMARTDRV.EXE op een bootflop en start met deze flop. Start smartdrv en daarna \i386\winnt.exe

Overigens, op MS KB staat ook dat je deze fout kan krijgen als je installeert vanuit een USB CDROM. Zou dus ook aan CDROM kunnen liggen (ook al is t geen USB) :? Check evt ook jumpers op de CDROM zelf. Stel hem als slave in en hang hem aan de secondary.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Probeer eens in je bios je IDE controller op ATA66 oftwel UDMA 4 te zetten in plaats van ATA100.
Bij mij als ik boven de 170MHz met de FSB ga, dan krijg ik die melding ook. Zet ik echter in de bios mijn controller van de bootschijf op ATA66, dan boot de hele handel gewoon en komt deze melding nooit.
Overigens met testen loopt de schijf uiteraard even snel op ata66 als op ata100, maar dat doet natuurlijk niet ter zake.
Probeer het gewoon eens.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ik ook gehad met mijn asus MB, maar het laden van de idecontroller heilp bij mij wel, toch het proberen waard denk ik.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• HGM
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 23:42 schreef FrankGuthrie het volgende:
Heb ik ook gehad met mijn asus MB, maar het laden van de idecontroller heilp bij mij wel, toch het proberen waard denk ik.
Tja dan moet er natuurlijk wel eentje beschikbaar zijn |:( Helaas heb ik er nergens eentje kunnen vinden ...

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zit SP1 of SP2 erin verwerkt?
Bij SP1 kreeg je deze error geloof ik nog. Bij SP2 heb ik hem op m'n MSI K7T Turbo nog niet gezien.

You can't have everything. Where would you put it?

• HGM
  • Niet online
hoe bedoel je psies??

Bij zowel windows 2k als XP lukt het installeren niet. Drivers voro de IDE controller heb ik (nog) niet kunnen vinden dus ...
Pagina: 1