Goedenavond,
sinds een paar dagen heb ik Redhat Linux 7.2
Prima, werkt goed maar alleen 1 dingetje dus niet.
Hiervoor had ik versie 7.0.
- Ik heb 2 netwerk-kaartjes, 1 pci en 1 ISA, beide NE2000 compatible.
- chello verbinding, Com21 modem, static IP etc.
- Het pci kaartje werkt prima (module ne2k-pci), heeft het ip adres voor mijn netwerkje. (eth0)
- Het isa kaartje moest ik altijd handmatig configureren, dus ook nu weer.
Netjes zoals altijd het ip van chello, netmask, eth1, module ne, IO: 0x240 en IRQ 5.
Alleen dit werkt niet meer om de een of andere reden.
wanneer ik /etc/rc.d/init.d/network restart
doe, dan wordt de isa kaart wel goed geladen
maar ik zag net, wanneer ik Linux afsluit of reboot dat er een fout wordt gegeven
dat was ongeveer zoiets als "HW: Read/Write mismap 0" dit kwam dan een stuk of 6 keer achter mekaar.
Ik heb geen hardware veranderd etc. Kaartje werkt wel goed onder windows dus hij is niet stuk. De module is ook beschikbaar etc.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Thnx!
PS. Wel duidelijke uitleg, hier ik nog niet extreem ervaren ben met Linux, zoals je ziet
sinds een paar dagen heb ik Redhat Linux 7.2
Prima, werkt goed maar alleen 1 dingetje dus niet.
Hiervoor had ik versie 7.0.
- Ik heb 2 netwerk-kaartjes, 1 pci en 1 ISA, beide NE2000 compatible.
- chello verbinding, Com21 modem, static IP etc.
- Het pci kaartje werkt prima (module ne2k-pci), heeft het ip adres voor mijn netwerkje. (eth0)
- Het isa kaartje moest ik altijd handmatig configureren, dus ook nu weer.
Netjes zoals altijd het ip van chello, netmask, eth1, module ne, IO: 0x240 en IRQ 5.
Alleen dit werkt niet meer om de een of andere reden.
wanneer ik /etc/rc.d/init.d/network restart
doe, dan wordt de isa kaart wel goed geladen
maar ik zag net, wanneer ik Linux afsluit of reboot dat er een fout wordt gegeven
dat was ongeveer zoiets als "HW: Read/Write mismap 0" dit kwam dan een stuk of 6 keer achter mekaar.
Ik heb geen hardware veranderd etc. Kaartje werkt wel goed onder windows dus hij is niet stuk. De module is ook beschikbaar etc.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Thnx!
PS. Wel duidelijke uitleg, hier ik nog niet extreem ervaren ben met Linux, zoals je ziet