[bash/wget]Kijken of download is gelukt

Pagina: 1
Acties:

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:04
Ha iedereen,

Ik heb een linux script gemaakt m.b.v. bash. Dit script download de laatste virusupdates en update vervolgens mijn Sophos virusscanner.

Dit werkt (bijna) perfect. Het enige dat ik graag aan dit script wil toevoegen is een notificatie via e-mail wil als het downloaden niet gelukt is.

Het gaat mij niet zozeer om de notificatie zelf. Dat kan ik wel op inet opzoeken. Maar ik kan maar niet vinden hoe ik kan kijken of het wget wel of niet gelukt is om het updatebestand te downloaden.

Het commando dat ik nu in mijn script heb staan om de laatste updates te downloaden:
wget http://www.sophos.com/downloads/ide/541_ides.zip -O /somewhere/somefile.zip -q
Wie weet er voor mij dus een methode om te controleren of het downloaden is gelukt?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

returnwaarde afvangen?
man wget

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:04
Op dinsdag 29 januari 2002 22:12 schreef D2k het volgende:
returnwaarde afvangen?
man wget
Hier heb ik naar gekeken, maar ik kan er niks over vinden...

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op dinsdag 29 januari 2002 22:20 schreef argi het volgende:
Hier heb ik naar gekeken, maar ik kan er niks over vinden...
ik zie idd ook zo snel nix
kan je niet testen of er -1 terugkomt als je iets geks in vult?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Voor zover ik weet, is daar geen directe oplossing voor. Je zou natuurlijk de logfile/output die wget maakt kunnen bekijken, en daar de filesize uithalen (regexps gebruiken). Zodra wget klaar is, check je je filesize en dat zou vrij betrouwbaar moeten zijn.

Edit: Owja, je zou ook gewoon naar een regel als deze kunnen kijken: 22:48:42 (89.09 KB/s) - `index.html' saved [2372/2372] Of zoeken naar een error. Enne, dan moet je wget natuurlijk zonder -q draaien.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR