Signaal zwak > Tweede hub ?

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Er ligt hier dus al een jaartje of 5 een thuisnetwerkje. Tis allemaal oude coax prut maar het werkt prima.

De hub staat in een huis zo'n 60 meter verder op. Er gaat dus 1 kabel naar mijn huis. Nou zijn er hier in de loop van de tijd nogal wat computers bijgekomen. Het zijn er nu in totaal 6. Het probleem is dus dat het signaal steeds zwakker wordt, met als gevolg dat ik bijvoorbeeld op mijn laptop niet kan internetten omdat ie om de 5x een time out krijgt. (het ligt niet aan de laptop, als ik die dichtbij de hub aansluit krijg ik een prima verbinding.)

Nou zat ik dus te denken om er een extra hub aan te prikken. Een 8poorts BNC hub kost tegenwoordig ook niet meer zoveel.

Is dit mogelijk en zijn er eventueel andere oplossingen :? Zoals een repeater ?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012337935

Situatie 1 > zo is het nu.
Situatie 2 > das de bedoeling ;)

Vierkant = hub
Rondje = pc

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:07 schreef Pizzaman het volgende:
Er ligt hier dus al een jaartje of 5 een thuisnetwerkje. Tis allemaal oude coax prut maar het werkt prima.

De hub staat in een huis zo'n 60 meter verder op. Er gaat dus 1 kabel naar mijn huis. Nou zijn er hier in de loop van de tijd nogal wat computers bijgekomen. Het zijn er nu in totaal 6. Het probleem is dus dat het signaal steeds zwakker wordt, met als gevolg dat ik bijvoorbeeld op mijn laptop niet kan internetten omdat ie om de 5x een time out krijgt. (het ligt niet aan de laptop, als ik die dichtbij de hub aansluit krijg ik een prima verbinding.)

Nou zat ik dus te denken om er een extra hub aan te prikken. Een 8poorts BNC hub kost tegenwoordig ook niet meer zoveel.

Is dit mogelijk en zijn er eventueel andere oplossingen :? Zoals een repeater ?

[afbeelding]

Situatie 1 > zo is het nu.
Situatie 2 > das de bedoeling ;)

Vierkant = hub
Rondje = pc
Technisch gezien zou een repeater de oplossing moeten zijn...

Verwijderd

Een hub is een multiportrepeater :9

• Helsie
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:16 schreef abreemjathuis het volgende:
Een hub is een multiportrepeater :9
Ja, maar de multipoort heb je niet nodig bij BNC lijkt mij.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:19 schreef Helsie het volgende:

[..]

Ja, maar de multipoort heb je niet nodig bij BNC lijkt mij.
|:(

• Helsie
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:21 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

|:(
Als je hiermee wilt zeggen dat repeaters niet als losse apparaten, maar slechts in hubs te krijgen zijn, dan moet je dat gewoon zeggen, in plaats van alleen een achterlijke, nietszeggende smiley.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
* F0kke is de man 60 meter verderop. *

Dat ding waar hier alle kabels uit de hele buurt op aangesloten zitten is inderdaad een repeater. Dat staat er ook in koeienletters op :P.

Wat jij wilt is opzich te zoen, je koopt een UTP hubje met één BNC (coaxial) aansluiting. De kabel die uit mijn repeater komt sluit je op jouw utp hub aan en vervolgens leg je je interne netwerkje met utp aan. (Met intern bedoel ik de computers binnen jouw huis. Dan onstaat dus situatie 2.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 22:38 schreef EvilFox het volgende:

Wat jij wilt is opzich te doen, je koopt een UTP hubje met één BNC (coaxial) aansluiting. De kabel die uit mijn repeater komt sluit je op jouw utp hub aan en vervolgens leg je je interne netwerkje met utp aan. (Met intern bedoel ik de computers binnen jouw huis. Dan onstaat dus situatie 2.
Ik ga ff een metertje of wat aan Coax kabel vervangen hee :P

Ik koop ook gewoon ergens een BNC hub :)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op dinsdag 29 januari 2002 22:40 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Ik ga ff een metertje of wat aan Coax kabel vervangen hee :P

Ik koop ook gewoon ergens een BNC hub :)
Haha, ik begrijp dat meneer Senior geen geldbedragen gaat schieten?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 22:46 schreef EvilFox het volgende:

[..]

Haha, ik begrijp dat meneer Senior geen geldbedragen gaat schieten?
Das het probleem niet, kvind het alleen een beetje zonde om al die coax troep weg te gooien.

Bovendien als we weer eens gaan lannen met zijn allen bij elkaar is dat ook niet handig.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:29 schreef Helsie het volgende:

[..]

Als je hiermee wilt zeggen dat repeaters niet als losse apparaten, maar slechts in hubs te krijgen zijn, dan moet je dat gewoon zeggen, in plaats van alleen een achterlijke, nietszeggende smiley.
Wat begrijpen we mekaar weer goed, ik bedoelde juist: "stom van mezelf" , vandaar een achterlijke, nietszeggende smiley...

Ik bedoelde dus (voor de duidelijkheid) dat ik er niet aan had gedacht dat een hub met thinnet niet werkt, dan moet je juist een repeater hebben...

• Helsie
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:48 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Wat begrijpen we mekaar weer goed, ik bedoelde juist: "stom van mezelf" , vandaar een achterlijke, nietszeggende smiley...

Ik bedoelde dus (voor de duidelijkheid) dat ik er niet aan had gedacht dat een hub met thinnet niet werkt, dan moet je juist een repeater hebben...
Daarom bedoel ik dus dat een smiley zonder toelichting totaal nietszeggend is :P

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:56 schreef Helsie het volgende:

[..]

Daarom bedoel ik dus dat een smiley zonder toelichting totaal nietszeggend is :P
Vandaar dus die smiley "met mijn kop tegen de muur", dat doe je toch weleens als je iets stoms doet...??

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 22:58 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Vandaar dus die smiley "met mijn kop tegen de muur", dat doe je toch weleens als je iets stoms doet...??
Maar ook als je het een domme opmerking vindt ;)

Maar ff ontopic, afgezien van de prijs, maakt het uit of ik een hub of een repeater koop ?

Verwijderd

denkutniet, zal vast niet meer zijn dan 40 Euro

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 23:01 schreef abreemjathuis het volgende:
denkutniet, zal vast niet meer zijn dan 40 Euro
De prijs maakt dus niet uit :P

Zijn er nog plus/min punten aan een hub/repeater :?

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

een 10Mbit 8port hub heeft vaak als extra aansluiting een BNC en een AUI aansluiting... Eigenlijk zijn die aansluitingen bedoelt als daisychain (meerdere hubs aan elkaar hangen) en niet zozeer om er een compleet bnc netwerk achter te hangen...
Echter, het fungeert wel als 2 afzonderlijke netwerken die gebridged worden, dus is het wel een goede oplossing, mits je netwerkkaarten die je op de hub wil gaan aansluiten ook een utp optie hebben... Je sluit dan dus alleen de computer in verweggistan aan via BNC op de hub, de rest word utp...
Als je de hub als versterker wil laten dienen voor je bnc netwerk moet ik je teleurstellen: dan heb je ècht een repeater nodig (zo dicht mogelijk bij het midden van de totale kabellengte, dus waar de langste kabel het huis binnenkomt bijv.)
Overigens is het eeuwig doorlinken met hubs ook geen oplossing, koop dan liever een switch zodat ieder segment versterkt word... Overigens zou dat, zeker als je al 5 jaar werkt met de huidige set, best een leuke upgrade zijn.. Ineens is de effectieve snelheid niet meer 10mbit/aantalwerkstations maar 100mbit per werkstation. Voor gamen en files echt veel prettiger, voor internet niet superveel verschil maar minder timeouts iig en mogelijk lagere pingtijden...

DatDus.DE --- DatDus!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 23:52 schreef carnager het volgende:
een 10Mbit 8port hub heeft vaak als extra aansluiting een BNC en een AUI aansluiting... Eigenlijk zijn die aansluitingen bedoelt als daisychain (meerdere hubs aan elkaar hangen) en niet zozeer om er een compleet bnc netwerk achter te hangen...
Uhm het gaat dus om een BNC hub, die heeft toch gewoon 8 poorten ?
Echter, het fungeert wel als 2 afzonderlijke netwerken die gebridged worden, dus is het wel een goede oplossing, mits je netwerkkaarten die je op de hub wil gaan aansluiten ook een utp optie hebben... Je sluit dan dus alleen de computer in verweggistan aan via BNC op de hub, de rest word utp...
Overschakelen op UTP gebeurt niet, tenzij het echt niet anders kan.
Als je de hub als versterker wil laten dienen voor je bnc netwerk moet ik je teleurstellen: dan heb je ècht een repeater nodig (zo dicht mogelijk bij het midden van de totale kabellengte, dus waar de langste kabel het huis binnenkomt bijv.)
Dus een extra hub heeft geen enkel nut ? En tsja dan vrees ik dat die repeater in de dakgoot moet komen, das dus niet mogelijk :(
Overigens is het eeuwig doorlinken met hubs ook geen oplossing, koop dan liever een switch zodat ieder segment versterkt word... Overigens zou dat, zeker als je al 5 jaar werkt met de huidige set, best een leuke upgrade zijn..
Mja dat lijkt me niet nodig.
Ineens is de effectieve snelheid niet meer 10mbit/aantalwerkstations maar 100mbit per werkstation. Voor gamen en files echt veel prettiger, voor internet niet superveel verschil maar minder timeouts iig en mogelijk lagere pingtijden...
Dat betekend dus ook dat alle netwerkkaarten vervangen moeten worden :? Duur geintje.

Verwijderd

een probleem heb ik altijd maar 10 minuutjes.
Op woensdag 30 januari 2002 13:26 schreef Pizzaman het volgende:

Dat betekend dus ook dat alle netwerkkaarten vervangen moeten worden :? Duur geintje.
oplosisng:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:22 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

De prijs maakt dus niet uit :P

Zijn er nog plus/min punten aan een hub/repeater :?
kijk, dat noem ik nou problemen oplossen :P

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 15:19 schreef arjo_kamp het volgende:
een probleem heb ik altijd maar 10 minuutjes.
[..]

oplosisng:
[..]

kijk, dat noem ik nou problemen oplossen :P
:?

Ik had het hier dus over de repeater/hub.

Niet over de prijs van 500 meter kabel, plus een berg stekkertjes en ook nog eens een netwerkkaartje of twintig...

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 15:21 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

:?

Ik had het hier dus over de repeater/hub.

Niet over de prijs van 500 meter kabel, plus een berg stekkertjes en ook nog eens een netwerkkaartje of twintig...
owh, dacht ik, zitten op die coax kaartjes geen utp-uitgangen? dan kun je in iedergeval UTP alvast in orde maken.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 15:23 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

owh, dacht ik, zitten op die coax kaartjes geen utp-uitgangen? dan kun je in iedergeval UTP alvast in orde maken.
Zit wel UTP op maar dat blijft dan gewoon 10MB en het ging hierover 100MB. Dan moeten er dus nieuwe kaartjes komen.
Pagina: 1