Toon posts:

[WinXP] Resolutie behouden per gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een register key of andere mogelijkheid om de resolutie per gebruiker te behouden. Ik draai namelijk altijd op 1280x1024 en een andere gebruiker (zusje) op 1024x768 en ik wordt dus gek van het steeds moeten veranderen van de resolutie (heb wel Multires, maar toch...). En veel erger nog: als ik mijn icoontjes mooi heb ingedeeld over de desktop en ik verander em weer van 1024x768 naar 12280x1024 ik bijna in tranen uitbarst omdat alle icoontjes (stuk of 40) weer allemaal door elkaar staan :'(
Iemand een idee :? hoe ik dus de resolutie per gebruiker kan behouden :?

Verwijderd

Volgens mij blijft dat gewoon staan, als je verschillende users hebt, hebben ze ook allemaal hun eigen settings, dus ook resolutie ?? (Bij mij in ieder geval wel)

Anders moet je ff zoeken in administrative tools, daar kan je dat soort dingen ook wel veranderren.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
nou het blijft dus NIET staan deh |:(

ik lijk altijd het onmogelijke te willen de meeste van m'n topics komt geen bruikbaar antwoord op :(

niemand meer :?

Verwijderd

Vind je het gek met zulke antwoorden?

Toch een gooi... Heeft je zusje wel genoeg lokale rechten om deze dingen op te slaan? Bij mij werkt dit dus ook gewoon, heb windows XP bijna standaard geinstalleerd...

Verwijderd

Topicstarter
jaja tuurlijk gewoon beheerder standaard net als de rest

Verwijderd

zetje. 'k heb hetzelfde probleem met XPro, gebruikers allemaal admin. Nvidia 28.32 drivers

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 22:12

Smarron

The bend

Ik heb het hier ook eens gevraagd. Kreeg als antwoord dat het gewoon niet kan.

Mijn moeder wil graag ook een wat leesbaardere resolutie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Iedereen kan het schijnbaar behalve dinges2002 en ik, en jij ook niet? ;(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek eens naar het programmaatje in [topic=557593]. Als je die dan in de startup zet ben je klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K Ik ben nieuw en domst kun je iets explicieter zijn. regmon doet niets.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Op vrijdag 26 juli 2002 23:45 schreef domst het volgende:
F_J_K Ik ben nieuw en domst kun je iets explicieter zijn. regmon doet niets.
Ach, een beetje zelfkennis is al heel wat >:)

Ik bedoelde setres zoals Akhorahil dat gaf.

Echter heb ik ook niet goed gekeken;
Op vrijdag 26 juli 2002 14:38 schreef Akhorahil het volgende:
Werkt als volgt : SETRES <Xresolution> <Yresolution> <refresh> <colordepth>

Weet niet 100% zeker of 't ook onder XP werkt
Maar vraag het hem even in dat draadje en je weet het :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

SETRES?? e.o.a geneerlaad progje? 'k heb gewoon een standaard XProotje, 'k zou dus geen extra progjes nodig hebben. Bij iedereen werkt behalve bij mij en dinges2002. Zou een nieuwe schermchauffeur helpen? kheb zo'n trage verbinding dus dat is het laatste wat ik doe.
Trouwens best wel moeilijk dat tweakers taaltje, is er ergens een rtfm waar ik wat woordjes afkortingen enzo kan opzoeken

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:01

lonkhuijzen

100% ADH

standaard is het in XP zo dat de resolutie voor alle users geldt.. het word dus niet per user bewaard..Je kan het dus ook niet per user aanpassen.

Echter als je een register file gebruikt en die runt in startup dan kan je wel weer een resolutie per user maken..
Omdat iedere user zijn eigen startup folder heeft..

Ik weet alleen niet of er van die register files voor XP zijn..

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Hoe leg ik een touwtje naar Akhorahil?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Op zaterdag 27 juli 2002 00:00 schreef domst het volgende:
Trouwens best wel moeilijk dat tweakers taaltje, is er ergens een rtfm waar ik wat woordjes afkortingen enzo kan opzoeken
Bijvoorbeeld [url="http://info.astrian.net/jargon"]hier[/url]: [url="http://info.astrian.net/jargon/terms/r.html#RTFM"]http://info.astrian.net/jargon/terms/r.html#RTFM[/url]
Op zaterdag 27 juli 2002 00:26 schreef domst het volgende:
Hoe leg ik een touwtje naar Akhorahil?
Met draadje bedoelde ik topic - je kon in [topic=557593]. Dus daar reageren hoeft niet meer.

Iets wat zit ingebakken in XP ken ik niet; behalve dat je met bijvoorbeeld VBScript de toetsindrukken nadoet - maar dat lijkt me niet handig in dit geval. Probeer het toch eens met dat programmaatje.

Overigens heb ik het gevoel dat je al snel een nieuwe nickname zou kunnen aanvragen omdat 'domst' niet van toepassing is ;)

Edit: uit de readme van het progje:
With SetRes you can set the screen resolution, colour depth and refresh rate from the command line or a shortcut. Primarily intended for Windows 2000/XP so that you can set display parameters on a per-user basis. Windows 98 and Me already have this capability.
Lijkt me duidelijk :P

Verwijderd

Dank voor de tips. Ik heb een programmaatje multires.exe gevonden. [url="http://www.entechtaiwan.com/files/multires.exe"]http://www.entechtaiwan.com/files/multires.exe[/url]
Dat zal wel hetzelfde doen als setres (resolutie, kleuren en freq is in te stellen), proggie werkt ook mooi als je een game hebt die de frequentie opziekt.
Wel jammer dat die trucje niet werkt met "switch user"

Verwijderd

haal de admin link bij de gebruikers eens weg, dan zou het moeten werken.
dus jij als sysadmin en de rest als ordinary user

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-02 23:39
Op zondag 28 juli 2002 11:45 schreef dutchtubby het volgende:
haal de admin link bij de gebruikers eens weg, dan zou het moeten werken.
dus jij als sysadmin en de rest als ordinary user
hmm, ik lees dit als: XP/2K onthoud reso's niet per gebruiker maar per gebruikersgroep. :?

dat zal toch niet??? |:(

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Ok hier dan maar :) (kon oude topic niet vinden waar ik et beloofd had)

Het heet SCRRES en niet SETRES (mmh geheugen ook niet meer wat het geweest is)
SCRRES werkt probleemloos in XP (net getest). Let wel dat dit niet mijn baksel is en ik dus GEEN support o.i.d. ga geven (heb niet eens de source) :

[url="http://www.xs4all.nl/~curunir/stor/scrres.exe"]Hier[/url]
Pagina: 1