1 user verbinding bij ADSL via switch

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb m'n adsl nu lopen via een getweakt modem en een 8 poorts switch van safeway.

ik laat de ip's in m'n netwerk toewijzen door de dhcp server in m'n modem (heb een ip tabel aangemaakt)
ik heb op dit moment 2 win2k pc's draaien in m'n netwerk(je).

als ik nu m'n modem verbindt met de uplink van de switch (met een crosscable), krijg ik maar op 1 pc verbinding. de andere pc krijgt geen ip toegewezen en kan het modem niet pingen (ook niet als ik heb met de hand een ip geef). de pc's kunnen elkaar wel pingen als ik handmatig de boel toewijs.

ok nu druk ik (nog steeds die crosscable) in een andere poort (maakt niet uit welke) nu kunnen beide pc's verbinden met internet en op elkaar.

doe ik nou wat fout? je moet toch de uplink gebruiken? staat ook in de handleiding van die switch! of moet dat geen crosscable zijn naar de uplink? wel vaag dan dat ik met 1 pc wel verbinding krijg.

een ander probleempje is dat ik onder win2k in netwerkverbindingen mijn computernaam en de naam van die andere pc niet kan zien. als ik gebruik maak van ip's is er geen probleem. ik had altijd netbeui draaien en dan werkte het perfect. ik wil eigenlijk dit protocol niet meer draaien vanwege m'n vaste verbinding (was toch niet zo veilig?). of maakt het niet meer uit als je nat draait?

op dit moment heb ik het maar zo draaien en het internetten werkt. heeft iemand verklaringen/oplossingen?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mr.Nobody
  • Niet online
mmm, sorry dat ik em ff om hoog kick, maar ik wil dit graag weten.

weet niemand dit? d'r is toch wel een switch expert in de buurt :)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58

CyeZ

Vroem vroem!!!

Normaal gebruik je een uplink poort zodat je juist GEEN crosslink kabel nodig hebt. In princiepe doen een uplink poort en een crosslink kabel namelijk beide hetzelfde, namelijk aan 1 kant de ontvangst en verzend draden omwisselen. Dus dat je uberhaubt verbinding krijgt met die crosslink kabel is al vreemd.

Je moet dus je switch met het modem verbinden doormiddel van een normale UTP kabel in de unlink poort OF een crosslink UTP kabel in een normale poort.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Mr.Nobody
  • Niet online
nu ik hem aangesloten heb op een normale poort met een crosscable, heeft dat nog gevolgen? of werk het zo ook op de juiste manier?

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb nu een normale kabel gebruikt en aangesloten op de uplink. en ja hoor 1 pc heeft toegang, andere niet. op een normale poort: hetzelfde. nu heb ik die crosscable maar weer in een poort gestopt en werkt het weer. in de uplink werkt ook niet.

is de switch kapot ofzo? ik snap het niet meer !!! |:(

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Het enige verschil tussen de uplink poort en de rest is dat de uplink intern gecrossed is, hierbij heb je dus geen crosskabel nodig.
Gebruik dus of de uplink met een normale kabel of en normale poort en een crosskabel.
Als je de uplink met een cross kabel gebruik heb je dus gewoon een rechtdoor verbinding en werkt het niet.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58

CyeZ

Vroem vroem!!!

Hmm, inderdaad erg raar ja. Ik ben nou ook niet echt een kenner op het gebied van netwerk apparatuur, maar ik zou als ik jou was eens kijken of je die uplink poort ergens kunt laten testen ofzo. Volgens mij is dit niet normaal.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Verwijderd

Edit: Hier stond bullshit..

Nog een keer proberen dan maar..

Die uplink is idd bedoeld voor een normale kabel. Daar moet je dus geen crossed in doen (behalve als er een pc aan de andere kant hangt dan ziet hij hem als een straight). Die poort is er zodat je dus nooit crossed hoeft te gebruiken. Overigens kun je poort 1 dan niet meer gebruiken. De uplink en poort 1 delen dus met elkaar. Staat er ook op geloof ik.

Die computernamen zie je alleen als je ook IPX installeerd. Dit is niet normaal volgens mij, maar bij mij is dit iig wel zo. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om het met alleen tcp/ip te doen. Ik kan dan wel gamen enzo, maar niet browsen over het netwerk. Heel vaag.. Als ik dan IPX erbij doe gaat het wel.. :?

Edit: Het heeft met Netbios te maken, maar ik ben geen expert hierin.
Pagina: 1