Toon posts:

Pc valt na 15 minuten "uit" , knipperende cursor!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help, ik ben bezig met herinstalleren van een pc ( hij is niet eens van mij ). Na een schone installatie valt het apparaat na +/- 15 minuten naar een knipperende cursor ( zwart beeld ). Hij is ook niet meer terug te krijgen naar windows. ;(
Wie kan of wil mij snel helpen.
Het gaat om een P2 400 mhz, 64 mb ram.

Bij voorbaat dank!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Klinkt alsof er iets erg los zit aan de binnenkant. Heb je toen je de ram installeerde niet per ongeluk een kabel losgehaald? Ik zou toch ff controleren of alles goed vast zit, vooral je hd kabel (ik heb zo'n idee dat het daarin zit; I'm psychic :9 )

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gaat de computer niet gewoon naar de Standby modus?
Staat de pc 15 minuten te idlen, of valt de PC 15 minuten nadat je bent opgestart altijd uit, ookal ben je er druk op aan het werk?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm denk het niet, maar denk je dat dat het zou kunnen zijn. Ik heb namelijk ook al gekeken bij instelling voor energiebeheer. Daar zat ik eerder aan te denken! Maar als er iets los zit, zou hij inprincipe helemaal niet moeten starten! ( of denk ik te simpel ;) )

Verwijderd

Topicstarter
pc staat helemaal niets te doen!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:01 schreef aladdin_34 het volgende:
pc staat helemaal niets te doen!
Dan is het logischer dat de pc naar standby gaat, en de hardware dat niet helemaal ondersteunt. Zet dit dan uit. Dit kan ingesteld staan bij Energiebeheer in Configuratiescherm (waar je al geweest was dacht ik) en in je BIOS

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 22:04 schreef blackd het volgende:

[..]

Dan is het logischer dat de pc naar standby gaat, en de hardware dat niet helemaal ondersteunt. Zet dit dan uit. Dit kan ingesteld staan bij Energiebeheer in Configuratiescherm (waar je al geweest was dacht ik) en in je BIOS
Oke dat kan ik ook proberen, maar .... dan moet je de pc toch gewoon weer aan het leven krijgen met een enkele muisklik?? Bios nog niet geprob. zal dat ook doen!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:06 schreef aladdin_34 het volgende:

[..]

Oke dat kan ik ook proberen, maar .... dan moet je de pc toch gewoon weer aan het leven krijgen met een enkele muisklik?? Bios nog niet geprob. zal dat ook doen!
Sommige pc's / hardware is niet helemaal gewend aan Standby zeg maar. Vooral de wat oudere hardware wil nog wel es moeilijk doen met Windows.

BTW: als je een aantal keer niet uit Standby kan komen, zal Win98 zeggen: ik heb een aantal keer geprobeerd in slaap te vallen, maar toen werd ik niet meer wakker, wil je het nu uitschakelen?
Ben je dat wel eens tegengekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 22:08 schreef blackd het volgende:

[..]

Sommige pc's / hardware is niet helemaal gewend aan Standby zeg maar. Vooral de wat oudere hardware wil nog wel es moeilijk doen met Windows.

BTW: als je een aantal keer niet uit Standby kan komen, zal Win98 zeggen: ik heb een aantal keer geprobeerd in slaap te vallen, maar toen werd ik niet meer wakker, wil je het nu uitschakelen?
Ben je dat wel eens tegengekomen?
Neee helaas niet ( hij wilde helemaal niet meer wakker worden :z ) ,alleen als ik op reset drukte! Maar dan startte hij opnieuw , is niet de bedoeling! Dacht ik zo
Kan dit komen door een volledig schone installatie van win 98??

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 22:10 schreef aladdin_34 het volgende:

[..]

Neee helaas niet ( hij wilde helemaal niet meer wakker worden :z ) ,alleen als ik op reset drukte! Maar dan startte hij opnieuw , is niet de bedoeling! Dacht ik zo
Kan dit komen door een volledig schone installatie van win 98??
Ja, want dan staan de standbyopties op standaard, dat betekent dat de pc na een bepaalde tijd in slaap valt enz.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
hmmm, ik denk bij nader inzien ook dat het aan je standby ligt. Dat klinkt wel het waarschijnlijkste. Maar die kun je ook gewoon onder energiebeheer (bij de screensaver instellingen ;) ) uitschakelen in windows. Ik heb ook wel eens gehad dat een comp niet meer uit standby wilde komen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik gaat het proberen, dank je wel voor alle moeite! Als het niet lukt, zie je me terug! :)
Dank je!

• blackd
  • Niet online
Is goed, laat idd ff weten of 't gelukt is :)

Pagina: 1