Die-Hard 350W Peltier Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tof artikel gevonden:
Er wordt een buitengewoon fraai waterblok gebouwd voor 2*172W peltiers, 6500 liter/uur waterpompen (3 stuks), 5 radiatoren, 7 120 mm fans, 1500 Watt vermogen....om een Tbird 1333 naar 1780 te krijgen. BRUUT :)
Als dit niet mag: sorry

Het volledige artikel

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips800/28.jpg

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:55 schreef robbb het volgende:
Tof artikel gevonden:
Er wordt een buitengewoon fraai waterblok gebouwd voor 2*172W peltiers, 6500 liter/uur waterpompen (3 stuks), 5 radiatoren, 7 120 mm fans, 1500 Watt vermogen....om een Tbird 1333 naar 1780 te krijgen. BRUUT :)

Link

[afbeelding]
lekker compact :P

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
leuk voor op een LAN ..... :D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Zijn pc aan, rest van de wereld uit :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
hmm deze setup is compleet nutteloos.

alhoewel het voor dat persoon een leuk projectje was .. totdat hij de energie rekening zag.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

woei die wil ik dan wel es zien met athlon xp eronder..
Dan ken je hem nog es lekker laten zweten :P
Als je dan niet boven de 2 Gieg kom weet ik ut nie meer...

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Verwijderd

hoeveel rollen geel plakband zou die gebruikt hebben?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips800/a26.jpg
I have a power supply tower!
hehe

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat schiet je hier nou mee op? :? Koop dan een vapochill systeem... Ik vind dit ook geen extreme koeling, maar ronduit LOMPE koeling... :P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23

Epsilon

en op dit moment ben je een AAP :P
had beter een mooie bong kunnen gebruiken. Werkt veel beter.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Sorry, maar het eerste wat in mij op kwam is SUKKEL.

Dit is gewoon dom. Oneffiecient. Totaal onhandig. Duur. Lelijk. Zeer onproffecioneel.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Wat voor een hobby bob heeft dit nu weer gebouwd?

Dan heb je toch echt te veel vrije tijd en te weinig nuttige dingen te doen

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

de koeling van de cpu is toch niet alleen belangrijk voor een hoge overklok snelheden blijkt wel uit de koelinstallage

Verwijderd

die moet zijn kamer nodig eens opruimen zeg

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 21:55 schreef robbb het volgende:
Tof artikel gevonden:

Het volledige artikel

[afbeelding]
beetje overkill niet ?

• C@SP
  • Laatst online: 12-05 22:36

C@SP

Biertje ??

Die gast heeft zeker tijd over ofzow |:(

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

hoe hoog zal zijn stroomrekening zijn :?

Verwijderd

Tjonge jonge, wat zeuren jullie nou allemaal nou? Ik vind het wel cewl, alsof alle waterkoelingen er zo geweldig uitzien! Hij komt waarschijnlijk veeel verder dan jullie, en dat warschijnlijk ook de bedoeling.

Ok, het had kleiner gekunt, maar met het proberen moet je soms wat, en ik vind het cewl dat ie t geflikt heeft. Liever 1780 met deze koeling, dan 1500 met een flinke delta koelblok.

Nog maar een opmerking te gaan: Ga zo door!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 21:51

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

hehe hoezo overdreven, wel vet ben wel benieuwd wat zijn kamer temp. is. volgens mij als die net zo laag als hier op mijn kamer is :7 dat ie nog wel wat mhz omhoog kan :D

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 23:27 schreef Tweak-Freak het volgende:
hehe hoezo overdreven, wel vet ben wel benieuwd wat zijn kamer temp. is. volgens mij als die net zo laag als hier op mijn kamer is :7 dat ie nog wel wat mhz omhoog kan :D
Hij heeft twee 172w peltiers. Zo-veel verschil maken die paar graden verschil in kamertemperatuur dan ook weer niet uit lijkt me.

I reject your reality, and substitute my own.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 21:55 schreef AlterEgo het volgende:
Tof artikel gevonden:

Het volledige artikel

[afbeelding]
goh.. al dat geld voor niets
* VeldKoe vind het verstandiger gewoon een XP1800 te kopen met wibra cooling :Y)

owja dit is het o/c forum :P
* VeldKoe rent

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Had het al gelezen. jamf had het pas al gepost, maar is niet op de frontpage gekomen.

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op dinsdag 29 januari 2002 23:14 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Tjonge jonge, wat zeuren jullie nou allemaal nou? Ik vind het wel cewl, alsof alle waterkoelingen er zo geweldig uitzien! Hij komt waarschijnlijk veeel verder dan jullie, en dat warschijnlijk ook de bedoeling.

Ok, het had kleiner gekunt, maar met het proberen moet je soms wat, en ik vind het cewl dat ie t geflikt heeft. Liever 1780 met deze koeling, dan 1500 met een flinke delta koelblok.

Nog maar een opmerking te gaan: Ga zo door!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ja maar.. die 1333 kan niet veel verder, als je dan toch zulke lompe koeling toepast neem dan een xp1500+ of hoger en probeer eens een recordje neer te zetten.. dat is veel intressanter, al dat geld in die koeling had ie beter een 1900+ voor kunnen kopen en doodleuk op 1900Mhz gaan draaien.

ik bedoel.. 12X160 is toch wel te doen met de helft van deze koeling (als de proc het trekt dan)

Sinlath | Opinions may contain latency

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dit slaat echt nergens op....

Volgens mij zijn die resultaten ook te bereiken met een "normale" waterkoeling setup met pelt.

Beetje onzinnig, maar om te zien wel leuk...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Sicko.. echt ziek veel radiators.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

FF omrekenen; 6500 l/u = 108.3 l/min = 1,805 Liter / seconde ????

Ok, aangezien die dikke leidingen (wat mij niet veel groter lijkt dan de leidingen in huis waar een druk van 1,5 a 2 bar staat) komt er dus een druk op deze leidingen te staan van 3 a 4 bar....................

Mag u het zelf invullen...............

NOOIT niet dus, ga maar lekker verder dromen en ruim voortaan je kamer es wat netter op :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op woensdag 30 januari 2002 10:29 schreef Phreak het volgende:
Sicko.. echt ziek veel radiators.
Misschien zelfs wel een klein beetje veel nutteloos..

Ik denk dat het waterblok een bottleneck is bij 2 peltiers, niet de radiatoren..
Maargoed, moet hij zelf weten ;)

Ik ken trouwens wel een tnet crewmember die ook koelde met een dubbele peltier.. (ehm was dat niet tot de 1400@1800MHz, bij -1 graad?! Hielko!?)

Verwijderd

Deze gast weet gewoon niet waar hij mee bezig is. Hij zegtat hij overal dikke lagen AS2 gebruikt, iedereen hier weet dat je dat spul beter zo dun mogenlijk kan gebruiken. Vervolgens geeft hij zijn peltiers veel te veel stroom. Die laatste paar extra volts zorgen alleen maar voor een temp. verhoging. Hij zegt niets over welk geheugen hij gebruikt mischien is dit ook wel een bottleneck.

• chromeeh
  • Laatst online: 11:13

chromeeh

the Gnome

Op dinsdag 29 januari 2002 22:00 schreef nigelator het volgende:
Vandaar dat de stroom steeds uitvalt >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 09:36 schreef _sNaRs_ het volgende:

Hij heeft twee 172w peltiers. Zo-veel verschil maken die paar graden verschil in kamertemperatuur dan ook weer niet uit lijkt me.
veel gemaakte fout, maar elke graad verandering in de buitentemp. Zorg er ook gewoon voor dat AL je onderdelen een graad veranderen.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op woensdag 30 januari 2002 11:28 schreef The Rapier het volgende:

[..]

veel gemaakte fout, maar elke graad verandering in de buitentemp. Zorg er ook gewoon voor dat AL je onderdelen een graad veranderen.
lekker belangrijk of je sys nou -80 of -79c wordt

Volgens mij krijgt dat water niet eens de tijd om af te koelen met 3 6500ltr pompen :)

I'm not as think as you stoned I am

• roedie
Op woensdag 30 januari 2002 12:44 schreef WooK het volgende:

[..]

lekker belangrijk of je sys nou -80 of -79c wordt

Volgens mij krijgt dat water niet eens de tijd om af te koelen met 3 6500ltr pompen :)
LOL. -80

Hij had 2 peltiers he. en een tb 1700 die zo'n 100+ watjes produceert.

-10 met al die rotzooi(veel spul). Mag ie blij zijn. Hielko haalde -1 Maar die had een meer normale opstelling. Dit is gewoon dom.

Rendement van zijn computer koeling. hij verbruikt 1500 watt ofzo om 120 watt te koelen. Ach, ik had al verteld wat ik ervan vond. Niet stoer maar |:(

Verwijderd

uuuh, dit is gewoon ziek, denk dat je ook weg waait als je je comp aanzet met al die fans, of de stoppen je om je oren vliegen, weet niet hoeveel voedingen ik zie, maar je zal denk ik toch een flinke stop nodig hebben.

en koop je niet voor al dat geld een leuke 1800+, misschien wel dual :)

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Tsja, t'is een beetje overkill met al die zooi die hij eraan heeft hangen, hij had bijv ook gewoon een 2000+ kunnen kopen voor die prijs. Of de wijze lessen van Dabit kunnen volgen :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Als jullie nou het artikel eens lezen... :{

Die gast had nog een bong staan, maar dat zou niet gaan werken omdat het water door de peltiers zo heet werd dat er te veel zou verdampen in de lucht en zou je je opstelling elk uur een liter extra water kunnen geven :o
Het waterblokje had ie laten maken, de peltiers gekocht en de voeding voor de peltiers ook 2e hands, de rest had ie nog liggen dus uiteindelijk kostte het hem niet meer dan een normale setup.

• Twynn
Op woensdag 30 januari 2002 16:26 schreef LeonM het volgende:
Of de wijze lessen van Dabit kunnen volgen :)
Hmm.. Dan koelde hij nu met 5 peltiers.... ;)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik vind dat hij er een beetje een zooitje van aan het maken is. Overigens is hij er wel achter dat gele verf slecht dekt...... (ik heb een gele boot gehad, wel dekkend)

Wat me ook opvalt is de manier van aan elkaar knopen, en de enorme aanwezigheid van isolatiemateriaal..........

Mijns inziens had hij beter een autoradiator kunnen halen (de grote die in een auto zit) dan al dit gekluns. En drie pompen klint leuk, maar die zijn er alleen maar voor om de weerstand van de radiatoren met allerlei connectors etc te overwinnen.

Een weinig doordachte setup.....

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 15:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

de setup is idd zwaar inefficient, dat dingetje dat dabit had, was volgens mij nog beter :D

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:00 schreef nigelator het volgende:
LOL IDD met een hele straat van die dingen leg je heel de wereld plat :D

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 15:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

check dit artikel, http://www.overclockers.com/tips798/ nog betere resultaten ook

Verwijderd

ziet er zeer prof. uit man :)
Zijn je ouders blij met de stroomrekening

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Die gast is echt uit zijn bolleke geslagen...
Stroom trekken dat het verrekt, om de processor net onder 0 te krijgen... Groot, hoop rotzooi, inefficiënt, stroomverbruik en het is niet eens mooi!
Geef mij maar 1 172 watter, en een NETTE water-setup...

• Peertje NL
  • Laatst online: 13-05 23:17
wel kewl om ff voor een keer te proberen, maar ik zou zeggen, koop een vapo, of kijk op ome dabit zijn site.

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Alsof mijn Dixan-doos zo'n mooie oplossing is. ;)
Nouja, die was tijdelijk, want ik wist al dat het systeem zo niet zou blijven.

Btw: mijn kamer is ook een zootje. De ervaring leert dat mensen met een nette kamer meer roepen dan doen, en mensen met een romelige kamer meer doen dan roepen. :)

• roedie
Op donderdag 31 januari 2002 11:48 schreef DaBit het volgende:
Alsof mijn Dixan-doos zo'n mooie oplossing is. ;)
Nouja, die was tijdelijk, want ik wist al dat het systeem zo niet zou blijven.

Btw: mijn kamer is ook een zootje. De ervaring leert dat mensen met een nette kamer meer roepen dan doen, en mensen met een romelige kamer meer doen dan roepen. :)
Dat verklaart mijn kamer :). En ook volgensmij de gemmidelde tweaker kamer. Dozen van hardware, hardware, koperen buizen, plexiglas, een bed, soldeerbout, hopen electronica :)

binnenkort zelfs een computer :)
Maar dat is geen rede om zo'n rotzooi te bouwen. Als jij ook 1 seconde na had gedacht wist je dat dit super inefficient is.

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
dude..... :9~

• Twynn
Op donderdag 31 januari 2002 11:48 schreef DaBit het volgende:
Hey.. Kun je alweer typen?

Maareh, nette kamer schiet niet echt op.. Dan kun je niks meer terug vinden!
(alhoewel jij het toch wel heel erg kunt maken ;))

Verwijderd

nette kamer ??? wat is dat :)

mijn kamer knippert aan alle kanten, van buiten is het net een hoeren tent met al dat rood, en binnen is het zzzzzzzoeem :) mijn ma begint wel een te zeiken over de schroeven (alleen als ik 1 van mijn comps weer eens open gehaald heb), en overal lege bier flesje of smirnoff flessen :) zat trouwens te denk om een mini koelkast in mijn comp te bouwen, hij is groot genoeg, het is een kast waar 2 moederboorden in kunnen, iemand ervaring hier mee, want dan hoeft ik niet telkens naar beneden te lopen, JA IK BEN LUI :)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

sorry hoor, maar dit is echt belachelijk. Best goed oc. resultaat maar dat kan je ook op een andere manier doen...

als je tijd overheb, leuk om te doen maar nee, ik doe dat dus niet, een paar fans inbouwen en dremelen ok. dat gaat wel maar dit is echt niet normaal :D

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Pagina: 1