ik wil van grub af! :(

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39
ik heb red hat en XP en mijn bootloader is grub.

nu doe ik door een probleem met me netwerkkaart in linux nix meer met linux, dus die wil ik eraf gooien, maar dan wil ik ook dat grub niet meer naar voren komt.

hoe kan ik dat het beste aanpakken?

ik hoorde dat ik fdisk /mbr moets doen om grunb weg te krijgen maar dan zegt hij (in XP)
code:
1
disk wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

wat nu?? :?

BTW, ik heb de search gebruikt, maar kon er geen wijs uit ;(

PSN: DutchTrickle PVoutput

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Opstarten met een win98 bootflop, en dan fdisk /mbr doen. Bootdisk kun je waarschijnlijk wel vinden op http://www.bootdisk.com

• Maverick
hoe kom ik in godsnaam aan een win98 bootflop als ik xp heb?? (no flame intended!)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
kweenie hoor, maar win98 herkent geen ntfs, dus als je daar xp op heb dan boot ie nix meer.
je kan opstarten met windows xp cd, naar microsoft recoveryconsole ofzo gaan (cd opstarten, dan R van repair installation), om zo de command prompt te krijgen

dan
fixmbr drivename

Human Bobby

• Maverick
als ik gewoon de hele linux partitie weggooi, gaat grub dan ook niet weg, want ik kan hem in linux, (in beperkte mate ) aanpasen?

Verwijderd

Maar daarom kan je nog wel een bootdisk downloaden op http://www.bootdisk.com

en die op een diskette zetten. Je kan dan gewoon vanaf deze diskette opstarten en dan wordt er helemaal niets geladen met XP. NTFS of niet, dat maakt niet uit.
en dan dus fdisk /mbr

• Maverick
dat zal ik eens gana doen tnx!

Verwijderd

wat ik zou doen is:

xp cd erin, booten, nieuwe install kiezen, dan wordt cd loader van xp terug gezet, maar dan niet de install uitvoenen !!!

dan ff je boot.ini aanpassen en de setup bestanden weg gooien, die heb je toch niet nodig want je heb xp al :)

maak voor de zekerheid ff een backup van je boot.ini voor het geval dat, je weet maar nooit

Verwijderd

Kan je onder Linux niet gewoon met LILO je MBR overschrijven? (aangenomen dat je LILO weer wilt gaan gebruiken)

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:50
Gewoon booten met de XP CD. Reparatie uitvoeren en als je op de command-prompt staat: FIXMBR. That should do the problem.

Gewoon spullen

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 09:01 schreef Ghoster het volgende:
Kan je onder Linux niet gewoon met LILO je MBR overschrijven? (aangenomen dat je LILO weer wilt gaan gebruiken)
Dit lijkt me ook een prima plan. En dan stel je de boottijd in op 0s, en de standaard keuze op XP :r

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Vragen naar de bekende weg: FAQ
Pagina: 1