:: AMD Athlon XP 1700+ (T'bred B) :: EPOX 8RDA+ :: 512 MB :: GF4 4200 ::
Dan moet je een VIA C3 nemen, anders lukt het niet
Reality beats fiction by far!
Een Morgan core denk ik. 
Maar dan mag je wele en gigantisch koelblok eropzetten..
Maar dan mag je wele en gigantisch koelblok eropzetten..
tja denk geen van beiden of je moet ze onderklokken zodat ze op t laagste voltage zitten.
hadden zo ooit s met een axia 1 ghz gedaan (ondergeklokt en op laagste voltage gezet) indertijd op 1 of andere site die werd passief gekoeld en werd stressed iets van 55 graadjes o.i.d
hadden zo ooit s met een axia 1 ghz gedaan (ondergeklokt en op laagste voltage gezet) indertijd op 1 of andere site die werd passief gekoeld en werd stressed iets van 55 graadjes o.i.d
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Verwijderd
Artikel:Op dinsdag 29 januari 2002 21:53 schreef Turismo het volgende:
tja denk geen van beiden of je moet ze onderklokken zodat ze op t laagste voltage zitten.
Underclocking :
I heard a report of 1 GHz AXIA chip able to run at very low core voltage, so I thought why not try it out at 7.5x133. And the results are very good, this chip would run at 1GHz at 1.3v ! It did not go over 28 degrees under full load, so I thought time to go for passive cooling ! I did run it at 1000MHz very stable without any air cooling at all, and it did not go over 40 degrees ! The heatsink used was a old Alpha Socket 370 heatsink, which used to have a 5000 rpm 6 cm fan. With this test I have proven that the Palomino 900 shown at CeBIT 2001 with passive cooling, was not very promising, even the Thunderbird core can achieve that. We can only hope that the Palomino core supports higher clockspeeds at lower voltages, so it will run a lot cooler compared to the Thunderbirds.
Bron VR-zone
Coclusie: Het zou moeten lukken
OK, ik ga het dan proberen met een Duron 1000 "Morgan". Zou zo'n waaier-Zalman groot genoeg zijn?
Er zijn trouwens niet echt veel topics te vinden over het passief koelen van durons. Meeste mensen hier zullen wel Athlons hebben met straaljagers erop
Er zijn trouwens niet echt veel topics te vinden over het passief koelen van durons. Meeste mensen hier zullen wel Athlons hebben met straaljagers erop
idd een zalman, maar je kan hem gewoon origneel laten en er een 1600 rpm voeding fan voor hangen!Op dinsdag 29 januari 2002 22:14 schreef kjeldsanders het volgende:
OK, ik ga het dan proberen met een Duron 1000 "Morgan". Zou zo'n waaier-Zalman groot genoeg zijn?
Reality beats fiction by far!
Interessant topic,
zelf ben ik van plan een potmeter tussen mobo en ventilator te plaatsen om zo het toerental sterk te reduceren. Moet een nagenoeg stille processorkoeler op gaan leveren.
50 Ohm en 5 Watt potmeter is me aangeraden.
zelf ben ik van plan een potmeter tussen mobo en ventilator te plaatsen om zo het toerental sterk te reduceren. Moet een nagenoeg stille processorkoeler op gaan leveren.
50 Ohm en 5 Watt potmeter is me aangeraden.
OK bedankt, is het proberen zeker waard. Nog 1 tip: koop NOOIT een Titan koeler. Ik heb er ooit zo een gekocht met 2 kleine fannetjes erop, en hij koelt gewoon NIET. vette afrader.
Verwijderd
Hmm, ik heb nu een FOP 38 op mijn Athlon TB 1400 zitten... Dat ding draaide eerst op 12 V (aka takkeherrie
). Toen maar ff wat gefixed zodat ie op 7V liep... Nu draait ie perfect (met koe) en wordt ca 55 C. Als ik mijn fan uitzet, blijft ie ook nog lekker stabiel, maar aangezien ik mijn fan nu bijna niet hoor, is t wel goed zo
Oh ja, wel een case-fan (Sunon --> stil !
) ter hoogte van mijn proc...
Oh ja, wel een case-fan (Sunon --> stil !
Verwijderd
Ik heb dus zo'n duron morgan 1ghz en dat ding loopt met een giga spire cooler (straaljager) nog op tot 49 C idle en 52 stressed.
Lijkt me dus niet echt mogelijk om dat zonder cooler te doen.
Lijkt me dus niet echt mogelijk om dat zonder cooler te doen.
Pagina: 1