raar probleem lijkt op dns probleem maar is het niet

Pagina: 1
Acties:

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik kan wel gewoon verbinding maken. Gaat prima. Dan start ik IE of netscape or whatever maar kan ie de pagina niet vinden. icq kan geen verbinding maken en kan geen email ontvangen. Kan daarentegen wel een IP adres pingen. Maar kan geen naamadres (www.tweakers.net ofzo) pingen. Dus ik dacht dat ik m'n dns fout had ingevoerd ofzo. Maar nee hoor was gewoon goed. Alleen tcp/ip is aangevinkt, softwarecompressie is aangevinkt. Ik zou niet weten wat het is. Iemand enig idee?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

DNS server down?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik weet t, ik heb t ook gehad. DNS is prima waarschijnlijk... Kun je ook niet naar een IP adres surfen? Zo niet, dan heb je idd een socket probleem... zo wel, dan heeft rick gelijk en had je dit zelf ook wel kunnen uitvinden. Anders is er dus gewoon iets stuk in je tcp/ip, installeer je OS opnieuw (echt clean install) en je ben r vanaf.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
dns server is niet down. Heb verschillende providers geprobeerd. Dus dat word weer een nieuwe installatie........

Maar overigens deed hij het wel de hele tijd gewoon totdat ik windows 2000 op een andere partitie had geinstalleerd.... vaag.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
Even al je netwerkonderdelen verwijderen en weer opnieuw installeren...

Ik bedoel dus de onderdelen in conf. scherm/netwerk