Toon posts:

Nieuwe voeding, PC Alert 3 slaat alarm?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Zalman ST-300BLP voeding gekocht en deze bevalt eigenlijk prima... lekker stil!!!
Alles werkt prima (geen vreemde shutdowns, of restarts of dat soort ongein), maar er is echter een vreemd probleem.

PC alert 3 (m'n mobo is trouwens een MSI 6380LE) begint alarm te slaan, omdat de -12 volt spanning (die mag varieren van -10,80 tot -13,20) soms onder de -13,20 komt, ongeveer op -13,23.

Is dit gevaarlijk voor m'n hardware?? Zoals ik al zei, niets vreemds merkbaar (op het eerste gezicht???).
Alle andere spanningen, de +5 de 3,3 en +12 volt zijn nagenoeg perfect.
Iemand een idee of ik schade kan oplopen aan mijn systeem???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?? :?

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Draait de fan wel?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de fan draait prima...

Verwijderd

Raar de mijne draait op 12.20 of zoiets :)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

De -12 Vm gebruikt alleen je moederbor. Het lijkt me niet echt goed als deze zo instabiel is.
Probeer eens een ander programma. Misschien dat het dan niet meer gebeurt (Motherboard Monitor). Als de storing blijft gewoon je voeding terug brengen. Dit is niet goed voor je hardware BTW zo'n verschil in je spanning

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Echt vaag bij mijn voeding gebeurd dit ook komt tot -11,34
schommeld van -11,3 tot -11,9.
Is dit bij alle voedingen of moet ik ook maar eens gaan denken aan een nieuwe???????????

>Systeemspecs<

Verwijderd

Ikzelf heb net een compleet nieuw systeem en zie zojuist in PC Alert 3 dat mijn -12v rond de -13.20 schommelt.

Dit is dus net iets te laag, waardoor PC Alert het op een loeien zet.

Anyway: het lijkt me stug dat dit aan een kapotte voeding ligt, want de mijne heeft pas een paar uur aangestaan.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op dinsdag 29 januari 2002 21:46 schreef wija het volgende:
Niemand?? :?
na 7 minuten trappen :( ga je schamen :P

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De negatieve spanningen zijn meestal een beetje afwijkend en deze zijn compleet onschuldig. Deze worden namelijk met de hedendaagse hardware niet meer gebruikt. Je hoeft dus geen nieuwe voeding aan te schaffen. Zet het alarm gewoon uit voor de negatieve spanningen en weg probleem. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 23:27 schreef Rick2001 het volgende:
De negatieve spanningen zijn meestal een beetje afwijkend en deze zijn compleet onschuldig. Deze worden namelijk met de hedendaagse hardware niet meer gebruikt.
Hoe komt het dat die negatieve afwijkingen wel vaker voorkomen?

En als ze niet meer worden gebruikt in hedendaagse hardware, waar komt dan de -12 volt meting vandaan? Op wat voor componentjes staat er nu te zware spanning?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
-12 volt wordt gebruikt door je com poortjes en ookal staat die zo laag werkt het meestal nog perfect.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Oh, bedoel je dus te zeggen dat het in principe vrij vaak voorkomt, zo'n laag -12 voltage?

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Lijkt me wel een beetje vaag. Kunnen anders meer mensen kijken naar hun -12V lijn. en de waarde hier noteren.....

Maaar klopt wel dat -12 maar voor weinig wordt gebruikt deze waarde staat ook alleen op je mobo. Voor de rest ergens op....

>Systeemspecs<

• Bandicoot
  • Laatst online: 22:38
-12.30 Met PC-Alert III

PVOutput: VO18

Verwijderd

Ik zie nu dat mijn voltage een soort van gestabiliseerd is op -13.10.

Hij blijft erop hangen, en zakt niet naar de -13.20 of lager...

In principe heel fijn dat ie niet buiten de limits komt zodat er geen vervelend alarm afgaat... maareh......

Wat is hier gaande?

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

nahja 13.2 lijkt me ook niet echt goed ook al is hij stabiel......
hoeveel mag de afwijking van een voeding ook al weer zijn 5% ofzoiets toch????

>Systeemspecs<

• Sine
  • Laatst online: 21-08 18:45
-12 V is idd alleen voor je com pooten en voor sommige soundkaartjes

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie posts... gelukkig zijn er nog meer mensen met hetzelfde "probleem" en heb ik (nog??) niemand gehoord die er zijn harde waren mee kapot heeft gemaakt.

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T266 Pro 2 Ru mobo...... heb dus ook PC Alert III en zit met hetzelfde probleem... Tis een 350 Watt voeding.
2 extra fans op aangesloten, dus lijkt me toch geen probleem... die voeding moet dit kunnen trekken..

Heb nu dus zoals eerder gezegd werd die -12V warning uitgevinkt... en nu ben ik er vanaf.

BTW, -12V schommelt bij mij van -12.90 tot -13.25V

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 23:52 schreef Kelfox het volgende:
Ik heb een MSI K7T266 Pro 2 Ru mobo...... heb dus ook PC Alert III en zit met hetzelfde probleem... Tis een 350 Watt voeding.
2 extra fans op aangesloten, dus lijkt me toch geen probleem... die voeding moet dit kunnen trekken..

Heb nu dus zoals eerder gezegd werd die -12V warning uitgevinkt... en nu ben ik er vanaf.

BTW, -12V schommelt bij mij van -12.90 tot -13.25V
En hoe lang draait je machientje al op deze manier?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Als het goed is kun je wel ergens instellen dat ie pas alarm mag slaan als ie op bij -14 komt ofzow.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:44 schreef maartenb het volgende:
Als het goed is kun je wel ergens instellen dat ie pas alarm mag slaan als ie op bij -14 komt ofzow.
Flikker hem gelijk op 50 hee....

Kan je lekker 45 volt door je 12 volt componenten heen jagen, en er gaat lekker niks loeien.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-12v Wordt toch helemaal niet geleverd? Anders zou ik mijn fan op 24V kunnen laten lopen want volgens mij niet kan

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:56
Op maandag 04 februari 2002 20:16 schreef Codin het volgende:

[..]

Flikker hem gelijk op 50 hee....

Kan je lekker 45 volt door je 12 volt componenten heen jagen, en er gaat lekker niks loeien.
Tijd voor een bijlesje Elektronica >:)

Spanning staat over je componenten, stroom gaat door je componenten!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

De mijne schommelt met PC Alert III tussen de -12,50 en -12,60

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

-12 volt wordty wel geleverd. Komt uit je voeding door je ATX connnector. Deze spanning staat alleen op je mobo.
Nee je kan er geen fans op aansluiten.
De 12 kan maar heel weinig stroom hebbe.
Lees voor de correcte waarde op je voeding. geloof dat het maar 2 A kon leveren.

>Systeemspecs<

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

HMMMMMMMMMM iedereens spanning is wel lager dan die van mij terwijl mijne veel hoger is.
Messte hebben -13 terwijl ik -11,5 heb.
Vreemde waarde.......

>Systeemspecs<

Verwijderd

Codin: Draait uhm.. zo'n 3 weken ofzow... geen probs...
Pagina: 1